Ik ben vandaag in een hifizaak wat setjes wezen luisteren en toen ik weer naar buiten liep zag ik dat een Sony Lissa set in de aanbieding was voor fl 1599,- (receiver + cd-speler). Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd was van het uiterlijk. Nu wil ik graag jullie mening. Is het de moeite waard om deze ook te beluisteren of zeg je direct dat dat zonde van mijn tijd is. Zou deze set ook in staat zijn 2 B&W 602 S3's aan te sturen? Op het kaartje stond alleen 2x50W, verder niets. En hoe zou deze set zich verhouden t.o.v. een Harman Kardon HK3370 receiver (fl 799,-) plus een Harman Kardon HD750 cd-speler (fl 499,-)? Totaal fl 1300,- Dat is 300 piek minder voor de set waarvan ik aan de hand van specificaties vermoed dat hij beter is. Ik denk dat je voor het uiterlijk veel moet betalen, maar hoe denken jullie hierover?
Ga gewoon luisteren en ik denk persoonlijk dat je aan die Lissa geen slechte koop hebt.
hoe hij klinkt weet ik niet, maar volgens de reviews was het niet onaardig. Hij zal natuurlijk makkelijk jouw B&W's aan kunnen sturen, dat zijn geen supermoeilijke boxen toch.
Die Lissa serie is volgens mij overal in de aanbieding of niet? Die is in ieder geval heel wat duurder geweest nog, en ik denk dat hij qua kwaliteit die H/K combo wel overtreft. Ik spreek niet helemaal uit ervaring maar die Lissa heeft nog wel wat in huis, en H/K zegt ook niet echt alles..(meer)
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik zal toch nog maar eens terug gaan. Nadeel van die Lissa set is wel dat er verder nog maar 1 (niet-digitale) ingang op zit, maar naar het zich laat aanzien heb ik toch niet meer nodig.
Anoniem: 4390
In die prijsklasse klinkt dat Lissa setje zeker niet onaardig. Maar erg mooi vinnik um niet, ben meer fan van een dikke versterker van 25cm hoog ofzo met voorversterker erbij. T liefste geen dolby surround of dts ofzo erop maar gewoon stereo.
Lissa laten staan, gaan voor de HK, heb je een veel betere versterker/cdspeler aan. En die HK zien er ook goed uit vind ik.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Denk je? Ik heb aan die set zitten denken voor mijn ouders, omdat die in hun woonkamer zo'n stijl van spullen al hebben staanOp zaterdag 19 januari 2002 13:36 schreef tbusquet het volgende:
Lissa laten staan, gaan voor de HK, heb je een veel betere versterker/cdspeler aan. En die HK zien er ook goed uit vind ik.
Ik heb er wel even naar geluisterd en het klonk gewoon ok. Niet superdeluxe, maar dat doet die HK receiver helaas ook niet
Als je zegt 'ik vind ze erg mooi en vind 'm ook fijn genoeg klinken', gewoon kopen die zooi. Technisch is het geen probleem, een 602 is een makkelijke speaker (zolang je niet idioot hard wil spelen iig).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mee eens, maar of je nou moet gaan voor iets dat er zo prachtig uit ziet, en niet echt heel erg goed klinkt, voor veel meer geld ?Op zaterdag 19 januari 2002 14:14 schreef JvS het volgende:
[..]
Denk je? Ik heb aan die set zitten denken voor mijn ouders, omdat die in hun woonkamer zo'n stijl van spullen al hebben staan. Is uiteindelijk toch NAD geworden omdat die lissa zo ontiegelijk duur was toen...
Ik heb er wel even naar geluisterd en het klonk gewoon ok. Niet superdeluxe, maar dat doet die HK receiver helaas ook niet. Als je echt goed merkbaar beter wil, dan moet je naar rotels ra931 of NADC300's met losse tuners gaan luisteren enzo.
Als je zegt 'ik vind ze erg mooi en vind 'm ook fijn genoeg klinken', gewoon kopen die zooi. Technisch is het geen probleem, een 602 is een makkelijke speaker (zolang je niet idioot hard wil spelen iig).
Daarom vind ik de HK een betere versterker. Ik vind HK erg mooi klinken met B&W 600.. Netzoals ik NAD mooi vind klinken met de 600's.
Owja, en de 602 is een makkelijke speaker kwa aansturing.. maak je daar maar niet druk over.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Anoniem: 26298
Ik denk ook dat de hk 3370 hd 750 combi beter is..
Heb em zelf hier staan
En heb toen ook genoeg geluisterd.
De H/K heeft een mooi neutraal geluid en heeft geen tot weinig problemen met veel eisende speakers.. Erg krachtig en stabiel recievertje.. Ik zou gewoon gaan luisteren dan weet je het zeker..
Heb em zelf hier staan
De H/K heeft een mooi neutraal geluid en heeft geen tot weinig problemen met veel eisende speakers.. Erg krachtig en stabiel recievertje.. Ik zou gewoon gaan luisteren dan weet je het zeker..
De Lissa is een erg mooi setje (sorry ik ben een echte designfreak
), maar heeft erg weinig mogelijkheden. Persoonlijk zou ik gaan voor allemaal losse componenten of een alles in 1 set.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik denk dat die actie van die lissa nu wel afgelopen is
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Pagina: 1