Toon posts:

Wireless: Vigor 2200E+Airport of Vigor 2200W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb momenteel een Vigor 2200E die draait als een speer :) Ik wil echter ook een wireless mogelijkheid hebben, ivm. een laptop (Ibook) die ik binnekort krijg.

De overweging is nu om òf een Airport wap aan te schaffen, òf een Vigor 2200W

Welke oplossing zou jij kiezen en waarom ?

Grtz., Baldrick

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
ikzelf heb sinds kort de Netgear MR314 draaaien

gekocht bij beat-it.nl
Voordeel ervan is dat hij een stuk goedkoper is als die vigor (die zit rond de 1100 gulden) en deze netgear zit op +/- 750 piek.

Hij bevalt prima, momenteel hangt ie aan @home.
Wat ikzelf ookwel kan waarderen is, dat je je Dyndns gegevens in dat ding kan opslaan, en dat hij vanzelf je IP updated. je hoeft dus geen client proggies meer te draaien 8-)
(je bent dus altijd berijkbaar onder: naam.dyndns.org, ookal veranderd je IP voordurend :)

Hij bevalt prima, poorten forwarden, hij kan contend filteren, stuurd VPN door, (kan helaas niet coderen/decoderen, maar dat kan die vigor vlgensmij ookniet)

En tja...wireless ben ik nogniet zo mee bezig geweest, maar 'k heb het ff zonder codering geprobeerd, was met 5 min gesetupped :)

Als je nog vragen hebt, mail/icq maar ff ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Cutebritney :)

Ik heb echter een MxStream ADSL abbo en zoek derhalve een router die PPTP-client ondersteuning heeft. Ik weet niet niet of die Netgear daaraan voldoet; de website is daar niet duidelijk over.

Grtz., Baldrick

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
het goedkoopst is een los WAP aan te sluiten. ik heb zelf ook de gecombineerde router/WAP Netgear MR314. Deze is inderdaad niet geschikt voor ADSL. Wireless werkt prima, ik heb in heel het huis een goede verbinding. Maar ik heb houten vloeren, met beton is het vast minder...

Netgear verkoopt ook losse WAP, een stuk goedkoper dan een Airport.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op zaterdag 19 januari 2002 22:33 schreef Baldrick het volgende:
Thanks Cutebritney :)

Ik heb echter een MxStream ADSL abbo en zoek derhalve een router die PPTP-client ondersteuning heeft. Ik weet niet niet of die Netgear daaraan voldoet; de website is daar niet duidelijk over.

Grtz., Baldrick
Op zondag 20 januari 2002 09:51 schreef paulhekje het volgende:
het goedkoopst is een los WAP aan te sluiten. ik heb zelf ook de gecombineerde router/WAP Netgear MR314. Deze is inderdaad niet geschikt voor ADSL. Wireless werkt prima, ik heb in heel het huis een goede verbinding. Maar ik heb houten vloeren, met beton is het vast minder...

Netgear verkoopt ook losse WAP, een stuk goedkoper dan een Airport.
eeem...de versie die ik hier heb, kan dat WEL. hij doet PPP over ethernet, en PPTP...

mischien tijd voor een firmware upgrade?

Verwijderd

Airport. Dit breidt gemakkelijker uit.

Indien de 2200W ook het aansluiten van non-wireless clients toelaat (via de 4 switch-poorten achterop) kun je beter de 2200W aanschaffen.

In elk geval moet je zorgen dat je niet gedwongen wordt voor elke client (pc) op het netwerk, een wireless-kaartje te moeten aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 21:06 schreef BBL the 2nd het volgende:
Airport. Dit breidt gemakkelijker uit.

Indien de 2200W ook het aansluiten van non-wireless clients toelaat (via de 4 switch-poorten achterop) kun je beter de 2200W aanschaffen.
De vigor 2200W heeft 4 poorten achterop....
Op zondag 20 januari 2002 15:21 schreef Cutebritney volgende:

eeem...de versie die ik hier heb, kan dat WEL. hij doet PPP over ethernet, en PPTP...
mischien tijd voor een firmware upgrade?
Cutebriteney, ik waardeer je input maar dit is nou precies waarom je die huilverhalen leest van posters die een Repotec of Unex router aangeschaft hebben:
PPPoE is niet gelijk aan de PPTP-client die je nodig hebt icm. MxStream :)

Is er een ervaringsdeskundige die ook kan/wil reageren ?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Airport II gekocht en die werkt als een speer :)

Dit topic kan dus, wat mij betreft, dicht :7
Pagina: 1