Toon posts:

Harde schif doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers, mijn harde schijf doet nogal raar. Ik kan gewoon de computer gebruiken maar bij scandisk uitgebreid gaat de harde schijf bij ongeveer 64.000 cluster raar geluid maken en stopt de scan. Ik denk dat mijn harde schijf het gaat begeven. Kan ik mijn schijf nog fixen op een of andere manier??

Verwijderd

Wat is de leeftijd van die schijf? Ik zou iig zorgen voor een goede backup en een nieuwe schijf zoeken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
probeer hem eens te formateren
als die dan clusters gaat fixen en er lang over doet
moet je met fdisk of partition magic eens de partitie verwijderen en dan opnieuw
als die dan nog gaat fixen bij formateren
dan gaat je hD dood
ik zou dus eerst maar backupen =)

Tweakers Discord

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
stopt scandisk zelf? want bij bad ectors kan het heel lang duren voordat hij dan weer verder gaat hoor.. ( en die heb je waarschijnlijk... is op zich nog niet zo erg.. zoalng heter maar niet meer worden )

https://wren.co/join/Devian

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Rare geluiden uit een harde schijf zijn meestal een bijzonder slecht voorteken. Backuppen en opnieuw formatteren lijkt me nog de beste optie. Doet hij dan nog zo gek dan vrees ik dat hij overleden is.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
En eventueel kan ie toch kapoet gaan. Advies alle belangrijke spul bewaren op een backup.

dikzak

Verwijderd

Gewoon ff een low-level format en je schijf doet het weer perfect. Je bent dan alleen alles kwijt dus je moet idd wel ff een backup maken

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:31 schreef Mumrah het volgende:
Gewoon ff een low-level format en je schijf doet het weer perfect. Je bent dan alleen alles kwijt dus je moet idd wel ff een backup maken
heb je dat zelf wel eens gedaan :?
low level format moet je pas uitvoeren als echt niks anders meer werkt!!

zoals al gezegd is... kopieër al je pr0n naar een andere HDD en partitioneer een keertje opnieuw...

als ie dan nog steeds hetzelfde doet is je je HDD denk ik dood...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Op vrijdag 18 januari 2002 19:32 schreef - het volgende:

[..]

heb je dat zelf wel eens gedaan :?
low level format moet je pas uitvoeren als echt niks anders meer werkt!!

zoals al gezegd is... kopieër al je pr0n naar een andere HDD en partitioneer een keertje opnieuw...

als ie dan nog steeds hetzelfde doet is je je HDD denk ik dood...
als z'n hd wat doet dan is tie niet dood :D

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vind ik ook zo raar. Het doet het wel. Het is mijn C-schijf die raar doet, maar ik kan wel gewoon opstarten van die schijf. Dus de schijf is nog niet dood. Ik denk aleen dat een bepaald gedeelte van de schijf stuk is. Kun je dit nou het beste fixen door opnieuw een partitie te maken en te formateren?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
dat kan kloppen dat je nog wel op kan starten maar dan heb je daar de foute clusters nog niet. het kan dus wel zo zijn dat hij binnenkort helemaal dood is :(

Verwijderd

[topic=331509]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.