Toon posts:

CD Rom en DVD worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds vanmiddag mijn cd-rom en dvd niet meer te zien onder Windows. Als ik hardware wil toevoegen krijg ik de volgende melding

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Ik heb Norton Antivirus 2002 met de nieuwste virusdef. laten draaien --> geen virus aanwezig.

Ik heb de IDE controllers al los gemaakt en weer teruggezet --> probleem bestaat nog.

Norton WinDoctor 2002 meldt niet bijzonders en de probleemoplosser in Win XP ook niet.

Wie kan mij helpen??

AMD TB 1,4Ghz
Abit KT7a
Asus V7700
512 MB
80 GB

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
fout in het apparaatbeheer op je ide controller misschien? (oplossing = setup opnieuw draaien in geval van win 98)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 19:06 schreef smvs het volgende:
fout in het apparaatbeheer op je ide controller misschien? (oplossing = setup opnieuw draaien in geval van win 98)
Gaat om WinXP (sorry, vergeten te melden). Als ik het systeem opstart ziet hij beide drives wel (Pioneer DVD en Liteon 16-10-40: ook handig om te vermelden). Ik heb al geprobeerd auto detect te wijzigen in self detect maar dat haalt ook niets uit.

Meer nog dan ik wil weten hoe het op te lossen valt is hoe het probleem eigenlijk is ontstaan. Het systeem draaide al drie dagen moeiteloos en heb nog geen enkel probleem gehad met XP. Na het verwijderen van een DVD en cd-rom uit de drives werden ze plots niet meer herkend. Deze DVD en cd-rom gebruik ik wel veel vaker, dus dan kan mi ook de oorzaak niet zijn

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:02
doe de schijfjes er weer terug in? :?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 19:15 schreef webkabouter het volgende:
doe de schijfjes er weer terug in? :?
Dat heb ik ook al geprobeerd. De melding die ik dan krijg is 'wnaspi32.dll can't be loaded correctly, please install winaspi drivers'.

Het kwam mij voor dat deze na het verwijderen van de drivers uit apparaatbeheer weer automatisch geinstalleerd werden.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 20:19

star-saber

Ryzen

toevallig nero geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 19:35 schreef star-saber het volgende:
toevallig nero geinstalleerd?
Nope. Nogmaals het systeem draait al weken vlekkeloos maar plots worden mijn beide drives niet meer herkend. Ik heb niets geinstalleerd in de laatste paar dagen (is dat slecht?) dus ik snap de hele oorzaak van het probleem niet.

Verwijderd

Dan installeer je toch gewoon de ASPIdrivers?
Hier kun je ForceASPI halen:

http://www.cyrus.troy.btinternet.co.uk/downloads.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 01:09 schreef exter het volgende:
Dan installeer je toch gewoon de ASPIdrivers?
Hier kun je ForceASPI halen:

http://www.cyrus.troy.btinternet.co.uk/downloads.htm
Helaas ook dit werkt niet. De Aspicheck geeft aan dat alles prima werkt. Ik vermoed dat het probleem ligt in het register, zoals WinXP zelf al aangeeft.

Ik vrees dat er dit weekend geformatteerd moet worden.

Verwijderd

Heb je ook daadwerkelijk de ASPIdrivers geinstalleerd?
Heb het ook wel eens gehad dat aspicheck aangaf dat alles OK was, maar na (her)installatie van ASPIdrivers was het pas echt OK.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 16:19 schreef exter het volgende:
Heb je ook daadwerkelijk de ASPIdrivers geinstalleerd?
Heb het ook wel eens gehad dat aspicheck aangaf dat alles OK was, maar na (her)installatie van ASPIdrivers was het pas echt OK.
Yep. De file geeft ook een HTML bestand waarin wordt beschreven hoe te handelen en die heb ik gevolgd.

Ik ben inmiddels maar begonnen de installatie cdroms weer tevoorschijn te halen. Ik voel nl. een format c: aankomen :'(

Verwijderd

In een topic van 17-01-02 om 15.18 uur genaamd "brander en DVDspeler weg" staat een oplossing voor verdwenen cd rom stations.
Misschien heb je er iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niets gelukt. Na een format C: draait het weer als een zonnetje. Snap alleen niet hoe het probleem is ontstaan: in ieder geval blijft de system restore dit keer aan *D

Verwijderd

Hmm, ik heb altijd een Ghostimage binnen handbereik.
In geval van nood binnen 5 minuten een nieuwe Windows. :)
Pagina: 1