Toon posts:

[OC] Celly 300 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 300/66 slot 1 cpu en een mobotje geen bx. Ik kan de fsb niet in mijn bios instellen en de mp omhoog kan natuurlijk niet. Maar omdat ik hem op mijn bx op 400 stabiel heb laten lopen wou ik hem ook graag op dat andere bordje overclokken. ALleen nu is de vraag hoe ik dit moet doen. het mobo gaat nlm niet hogen dan 66 mhz fsb.

bvd

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:49 schreef tazmanian_devil het volgende:
ALleen nu is de vraag hoe ik dit moet doen. het mobo gaat nlm niet hogen dan 66 mhz fsb.

bvd
Dan kan het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm kan het voltage neit omhoog dan. en hoe moet ik dat doen dan

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:52 schreef tazmanian_devil het volgende:
hmm kan het voltage neit omhoog dan. en hoe moet ik dat doen dan
ligt aan je mobo, meeste oude bordjes hebben die mogelijkheid niet. en die intel zegt toch wel voltage dattie wil, en dat geeft je mobo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alsof ie sneller gaat met hogere voltage, terwijl de harde MHz'en nog dezelfde zijn..

Nee, het kan dus niet.. Of je moet heel handig met de soldeerbout zijn en de PLL op de mobo door een iets snellere exemplaar kunnen vervangen.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Op vrijdag 18 januari 2002 18:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Dan kan het niet :)
MWah.

Als het andere boardje ook een 440BX chipset heeft en geen LX of zo, dan kan het wel.

Je moet pin B21 op de processorkaart afdekken en dan denkt jouw PC dat het een 100fsb processor is.

Dan gaat hij 300/66*100=450 mhz draaien. Ik heb het ook bij de Compaq van mijn vriendin gedaan (deskpro EP) en het werkt prima!!! Al langer dan een jaar, zonder extra koeling.

Zoek anders maar naar B21 op GOT en google.

Hier ook een linkje:
http://www.tomshardware.com/cpu/98q2/980514/index.html

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/god/slotje.gif

uhh.. niet lullig bedoeld: staan een search bij enzo..

Verwijderd

als je maar 66 mhz kan heb je een LX een BX kan altijd 100Mhz...zijn nl. de standaard specs van een BX. Koop een goedkoop BX bordje via vraag aanbod en overklokken dat ding naar minimaal 450Mhz..

Verwijderd

Topicstarter
dan doen we dat wel een keer maar daar heb ik op dit moment geen geld voor

• qrazi
  • Laatst online: 12-05 23:58
je kunt ook opzoeken wat voor PLL chipje je hebt. misschien word ie ondersteund door softfsb of een soortgelijk progje. in dat geval krijg je waarschijnlijk 75 mhz en 83 mhz fsb tot je beschikking....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:42 schreef qrazi het volgende:
je kunt ook opzoeken wat voor PLL chipje je hebt. misschien word ie ondersteund door softfsb of een soortgelijk progje. in dat geval krijg je waarschijnlijk 75 mhz en 83 mhz fsb tot je beschikking....
dat zou mooi zijn maar hoe kan ik zien wat voor chippie ik heb ik heb nlm gen boekie erbij :'(

• qrazi
  • Laatst online: 12-05 23:58
erm...tsja, goede vraag...wat ik gedaan heb bij mijn oude socket7 moederbord, is softfsb downloaden, kijken welke pll's ondersteund worden, en dan een chip op mijn moederbord opgezocht wat door tussen staat.

de meeste pll's zijn van ICS, IC works of Winbond

als je op google zoekt naar softfsb of cpucool kun je die progjes allebei wel vinden.

wat voormobo heb je trouwens? waarschijnlijk kun je ook gewoon wel met jumpers werken... de meeste mobo's hebben wel een uitleg op de printplaat staan...

Handy URL: http://www.podien.onlinehome.de/FSB.HTM

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
En natuurlijk de move naar [forum=22] :P
Pagina: 1