Toon posts:

ADSL zelf instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb adsl aangevraag en verwacht het binnen enkele dagen binnen. Ik ga het zelf installeren (splitter etc.) En daar gaat mijn vraag ook over.

Het schijnt (zeggen ze bij de KPN) dat je in huis een hoofdtelefoon hebt waar het sterkste signaal heen gaat. Nu is het eerste probleem ik weet niet welke van de drie dat is. De telefoonlijn die uit de grond komt gaat naar een stekkerdoos (rond met daarin schroefjes waar de lijnen in vast zitten, simpel), en vandaaruit gaan 3 lijnen het huis in.
Nu moet ik dus de lijn hebben die naar de hoofdaansluiting gaat. Dan kan ik die door knippen en dan in de splitter prikken. Uiteraard gaan die 2 overige telefoonlijnen tijdelijk weg om later nadat het signaal gesplitst is er bij te doen.

Is het echt belangrijk dat je die hoofdlijn hebt?? En hoe kan je de hoofdlijn dan vinden??

En is het niet zo dat als je de kabels op 1 na verwijderd die ene automatisch de hoofdlijn is??? Het sterkste signaal krijgt???

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

De splitter moet je plaatsen op de hoofdaansluiting, voor alle telefoontoestellen.
Dat is in jouw geval dus bij die stekkerdoos waar die drie lijnen vandaan komen.
De binnenkomende lijn moet de splitter in, en op de telefoonuitgang van de splitter komen die telefoontoestellen te zitten. De ADSL modem komt op de andere aansluiting van de splitter.

Verwijderd

In MXstream boekje staat hoe je dit kunt uitvogelen, iets met hoorn oppakken en dan op ander toestel wel/niet een kiestoon krijgen ofzo

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

het is idd heel erg belangrijk dat je de hoofdlijn pakt. Een poosje geleden heb ik bij iemand adsl aangelegd. Goed klant zei dat een bepaalde lijn de hoofdlijn was. Ik daar splitter tussen. Alles werkte lekker, todat de telefoon ging. Pling internet weg. 8-)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik nu domweg die kabel pakken die uit de grond komt en dan dus voor die ronde door de splitter zetten of moet ik 2 van de drie draden uit die doos halen en na de door -op de hoofdlijn- de splitter zetten

Verwijderd

De lijn uit de grond is de "voeding" deze gaat rechtstreeks naar je adsl splitter, zal wel gekloot worden want deze moet met RJ-11 stekkertjes (die vierkante) worden afgemonteerd op de splitter.Vanuit je splitter gaat 1 uitgang weer terug naar je normale tlf. aansluitingen, het ronde doosje met je 3 aansluitingen dus en 1 uitgang van je adsl splitter gaat naar je adsl modem. Welke uitgangen op je splitter voor je modem/telefoon zijn staat aangegeven.
Zuk6

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:51
Check ook ff in de meterkast. Vaak komt het daar eigenlijk binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kastje zit in de meterkast dus daar zit ik goed. Maar die vrouw bij de kpn winkel zij dat ik niet direct op die kabel uit de grond mocht gaan zitten. Ow ja wat ze ook nog vertelde dat als ik het verkeerd deed kon ik de centrale overbelast worden (ze zij letterlijk opblazen) en dan zouden ze een monteur langs sturen........ Dat lijkt mij een beetje erg stug maar goed.

Voor wat betreft dat stekkertje RJ-11 , kan ik dan gewoon die kabel die uit de grond komt in een stekkerdoos (waar je je stekker voor je telefoon in doet) schroeven?? Zodat ik zo'n losse telefoonstekker kan pakken, waar ik dan zo'n kabel in kan prikken waar aan beide eindes zo'n stekkertje zit. Dan ben ik er toch????
Pagina: 1