amd k6 2/3 plus??

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44
ok ik heb hier dus een tyan trinity 100at ligge is een super socket 7 bordje.

daar zit nu nog een intel p200mmx op.
aanstaande zondag gaat ik ff naar een computer beurs in leeuwarden en daar wil ik een AMD k6 2 of 3 processor bemachtingen. Deze worden ook gewoon door dit mobo ondersteund. Maar wat als ik nu een plus versie van de cpu tegen kom? Kunnen die cpu's ook gewoon op dit bordje???

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:33 schreef Tweaker-Willem het volgende:
ok ik heb hier dus een tyan trinity 100at ligge is een super socket 7 bordje.

daar zit nu nog een intel p200mmx op.
aanstaande zondag gaat ik ff naar een computer beurs in leeuwarden en daar wil ik een AMD k6 2 of 3 processor bemachtingen. Deze worden ook gewoon door dit mobo ondersteund. Maar wat als ik nu een plus versie van de cpu tegen kom? Kunnen die cpu's ook gewoon op dit bordje???
dat zal ook wel in het boekie staan, kijk anders eens op de site van het mobo en als het niet kan kijk dan of een bios update het wel toelaat :)

maar ik denk dat het haast wel kan, beide zelfde socket duzs :P

• JWO
Op vrijdag 18 januari 2002 18:35 schreef Schum1 het volgende:

[..]

dat zal ook wel in het boekie staan, kijk anders eens op de site van het mobo en als het niet kan kijk dan of een bios update het wel toelaat :)

maar ik denk dat het haast wel kan, beide zelfde socket duzs :P
ja kijk dat is het hem nou, in het boekje staat tot de k6 - III, en bios staat er nix bij aan gegeven.

denk omdat de plus officieel voor flaptops was en dus later op de markt is gekomen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zeker nemen! De plus versie is niets anders dan de gewone K6 met extra L2 cache. De K6-2 heeft 64KB, K6-2+ en K6-3 128KB, K6-3+ 256KB.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

ik heb een tijd geleden gelzen op GoT dat deze + versies zelfs hot-FPB tuning hebben ivm. laptom powersavings :)
maar dat zou ik dan als ik jou was nog maar even op zoeken

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• JWO
Op zaterdag 19 januari 2002 06:56 schreef andre_at_home het volgende:
http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/k6plus.htm
hey dank je nu weet ik tenminste zeker dat het er op kan !

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 10:46 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

hey dank je nu weet ik tenminste zeker dat het er op kan !
wel effe het boekje checken op de spanningen en of er een biosupdate gedaan moet worden, sommige mobo's ook supersocket 7 gaan niet altijd laag genoeg. De CPU's blijven op 2.1.-2.2V handwarm dus er zit wel wat rek in met een goede koeling.
Instelleer je win95 erop haal dan de k62patch bij AMD of MS op. Er zijn ook nog memory hole patches (15-16MB hole).
Ik heb hier 3 P1 PCs' geupgrade met een K6-2@500MHz: ze hebben een 2e leven gekregen!
Succes

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op vrijdag 18 januari 2002 18:46 schreef BalusC het volgende:
Zeker nemen! De plus versie is niets anders dan de gewone K6 met extra L2 cache. De K6-2 heeft 64KB, K6-2+ en K6-3 128KB, K6-3+ 256KB.
correctie: de hoeveelheden level2 cache:
AMD K6-2: hangt af van het moederbord (level2 cache zit namelijk op het moederbord)
AMD K6-2+: 128 KB on-die
AMD K6-III: 256 KB on-die
AMD K6-III+: 256 KB on-die

allevier de CPU's hebben 64 KB Level 1 cache on-die

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• bogaards
  • Niet online
het klopt dat je de plus series softwarematig kunt over- en onderklokken. Dit komt door de Powernow functie in de mobiele cpu's van AMD. Het is gewoon een supersimpel progje binnen windows waarmee het kan.

Daarnaast is de plus serie ook erg goed overclockbaar doordat ze zijn gebakken met hetzelfde systeem als de Durons en Thunderbirds. Mijn k6-3+ 450 deed met gemak 550 :)

Tenslotte hebben de plusjes ook nog eens 3Dnow+, een extra set instructies om bepaalde zaken, zoals bijv. MP3-encoding :P , sneller te laten verlopen

Al met al een goede koop als je er tenminste eentje voor een redelijke prijs kan vinden. (en dat wil nog weleens een probleem zijn)

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
sorry voor de kick, maar als er meer mensen geinterreseerd zijn in het upgraden van hun socket 7 systeem, is dit misschien wel een leuke URL: www.overclockers.nl

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Lekkere kick ja, heb ook zo'n K6/3+ 450, destijds ver overgeklokt richting 600, maar mn mobo kon dat niet stabiel aan (VIA MVP3 kan geen 600MHz draaien terwijl een ALI bordje dat met dezelfde CPU wel kan. VIA heeft storing op hoge snelheid)
Draai em nu passief gekoeld in mn Linux servertje, wordt over het algemeen 's zomers niet warmer dan 40 graden. Echte notebookcpu dus :)
Overclocken is heel simpel met CPUCool: je kunt CPU en multiplier aanpassen, maar als ie vastloopt ben je de l*l soms:
start:
5,5x100
CPUFSB erover:
5x112
hangen, reset, mobo leest multiplier maar niet FSB:
5,5x112 = veel te hoog :(

edit:

Een K6/2+ en K6/3+ mag alleen op een voltage tussen de 1.6V en 2.1V draaien, hoger zal het on-die L2 cache beschadigen, wat de CPU nix meer dan een waardeloze K6/2 maakt :(
Pagina: 1