Toon posts:

Power Calibration Error met Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst wou ik met Nero ff een cd branden, en zodra ik op "write" klikte, duurde het nog geen minuut totdat ik een "Power Calibration Error" kreeg van Nero. Ik heb het aantal malen geprobeerd en keer op keer zegt ie het weer. Ik had het overigens op een "TDK Metallic disc" gebrand, en had hier voorheen geen problemen tot sinds kort.

Vervolgens probeer ik het met een Maxell cd, en ja hoor, vreemd genoeg doet hij het nu wel gewoon. Maar zodra ik er weer een TDK ingooi, geeft ie me weer een Power Calibration Error !? :(
Ik heb nu dus nog een hele stapel TDK Cd's, die ik eigenlijk nog wel graag zou willen gebruiken.

Hellup :'(

Verwijderd

Dat kan ook wel, maar waarschijnlijk niet met deze brander.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor fikapparaat? Type, Merk kan wel handig zijn. Er zijn misschien patches voor.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Heb je het op verschillende snelheden geprobeerd?

Verwijderd

Bij mij betekende deze "power calibration error" het begin van het einde van mijn Philips schrijvertje.
Bleek dat ik te veel 80min cd's had volgeschreven terwijl de schrijver daar niet zo goed tegen kon. ;(

Verwijderd

hou in dat ie de power van de laser niet meer afgesteld krijt kweste van ff by regelen

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:49 schreef Tijn_3d het volgende:
hou in dat ie de power van de laser niet meer afgesteld krijt kweste van ff by regelen
En hoe wilde jij dat ff doen ? :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:51
Meer power naar de laser, betekent een nog hogere slijtage van de laser.
Kan wel, maar wel slim om alvast te sparen voor een nieuwe brander, want deze gaat niet lang meer mee...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:31
right... lul maar een end weg.

vaak betekent het brakke cd of writer die aan t begin van zn eind zit.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 21:39
't betekend dat de laser verslaten is. Sommige media doet hij nogwel..andere nietmeer...

'k heb het ook meerdere keren gehad, telkens onder garantie een nieuwe gekregen :)

Verwijderd

Ik heb een Ricoh 7063 en af en toe krijg ik een "power callibration error", maar voor deze brander is dat normaal.
gek hè...

Verwijderd

Welk apparaat heeft de topic starter zelf dan?

Als hij al oud is is hij waarschijnlijk naar zijn grootje

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

sh00t me! ik had het net ook! nagelnieuwe phililps cdrw5200. 52x24x52. zijn nog geen 4 cd's meegebrand. media: mmore 80/700, 1-48x. ook nog bij een audiocd die ik rustig wilde branden op 8speed. heb toch tijd genoeg. wat de hell is dit nu weer? :'(

Aunt bunny is coming to get me!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik had het van de week ook met mijn plextor; rest van de pc was ook niet meer helemaal lekker. alles er maar weer vers opgezet en ik heb nu geen problemen meer

Van klussen krijg je grijze haren

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:24

Wok

Dakloos...

Power Calibration Error betekent in de meeste gevallen het begin van het einde van de brander. Helaas...

Opties die je kunt proberen:

- De betreffende CD's (TDK) op een lagere snelheid proberen te branden.
- Een schoonmaak CD in de brander afspelen om de lens/laser te reinigen.
- Brander openschroeven en de lens/laser met een wattenstaafje reinigen.

Bovenstaande opties zijn geen garantie dat het probleem verholpen wordt. De laatste optie ook alleen uitvoeren als je geen garantie (meer) hebt op je brander. Mocht je nog wel garantie hebben, dan geef ik je goede kansen om een nieuw exemplaar te regelen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

wokmaster schreef op 16 June 2003 @ 23:59:
Power Calibration Error betekent in de meeste gevallen het begin van het einde van de brander. Helaas...

Opties die je kunt proberen:

- De betreffende CD's (TDK) op een lagere snelheid proberen te branden.
- Een schoonmaak CD in de brander afspelen om de lens/laser te reinigen.
- Brander openschroeven en de lens/laser met een wattenstaafje reinigen.

Bovenstaande opties zijn geen garantie dat het probleem verholpen wordt. De laatste optie ook alleen uitvoeren als je geen garantie (meer) hebt op je brander. Mocht je nog wel garantie hebben, dan geef ik je goede kansen om een nieuw exemplaar te regelen.
zoals ik als zei die burner van mij is nagelnieuw. en nu doet hij het ook weer gewoon. tweede keer proberen en gewoon doodleuk WEL schroeien. erg vervelend. * iH8 houdt van stabiliteit. had ik nou toch maar plextor gekocht. sjait

Aunt bunny is coming to get me!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Verwijderd schreef op 18 January 2002 @ 18:19:
Hallo,

Laatst wou ik met Nero ff een cd branden, en zodra ik op "write" klikte, duurde het nog geen minuut totdat ik een "Power Calibration Error" kreeg van Nero. Ik heb het aantal malen geprobeerd en keer op keer zegt ie het weer. Ik had het overigens op een "TDK Metallic disc" gebrand, en had hier voorheen geen problemen tot sinds kort.

Vervolgens probeer ik het met een Maxell cd, en ja hoor, vreemd genoeg doet hij het nu wel gewoon. Maar zodra ik er weer een TDK ingooi, geeft ie me weer een Power Calibration Error !? :(
Ik heb nu dus nog een hele stapel TDK Cd's, die ik eigenlijk nog wel graag zou willen gebruiken.

Hellup :'(
Dat is ook toevallig, ik had vanmorgen exact hetzelfde met mijn 3-4 weken oude NEC ND-1300A en een TDK Metallic Disc. Dat was toen ik op 16-speed wilde fikken. Op 8-speed wilde hij hem overigens wel fikken.

Als dit echt het einde van de brander betekent dan ga ik terug naar waar ik hem vandaag heb (Maxpert) want hij is nog geen maand oud! Ik ga vanavond nog wat testjes doen om te kijken hoe of wat... :(

Pointless

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
iH8 schreef op 17 juni 2003 @ 00:11:
zoals ik als zei die burner van mij is nagelnieuw.
Tsja.. je kan net de pech hebben dat je zo'n maandagochtend model hebt gekregen.
Maar als hij zo nagelnieuw is.. geen probleem toch? Je hebt immers garantie.
Pagina: 1