Toon posts:

[OC] hoe nu verder......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeempje:

Xp1600+ @ 1600 160x10 @1,86v
noname voeding 300watt 30a op 5v
Epox 8kha+
samsung pc2100 256 mb @160mhz - + 0,30 volt

casetemp 25 graden
CPU: 42/44 graden

Koeling:
CPU: Coolermaster 5dp......a 35,-
Case: Sunon 92mm case fan recht boven gpu,net onder cpu
Sunon 60 mm halverwege in de kast deze zuigt de warme lucht weg vanuit onderste gedeelte van de kast naar boven richting voeding. voeding zuigt warme lucht af....

Toekomst: 3x 80 mm fans er bij 2x naar buiten bovenaan. 1x beneden voorin kast. 60mm sunon komt op coolemaster coolblok ivm geluid.

verder:
Asus gf2mx/t @ mem 210 en gpu 215
live 5.1
realtek pruts 100mb kaartje

Mijn pc draait nu dus op 160 x 10,
met een hogere multiplyer wil hij niet op 1600 mhz draaien.

op hogere snelheden boot hij wel maar restart ergens halverwege xp login en de opbouw van mijn desktop.

Zoals te zien is wordt hij niet spectaculair te warm, daar is dus nog wat ruimte in te vinden. Op dit moment is mijn systeem 100% stabiel getest met burnk.

Iemand advies hoe ik hoger kan komen?
Ik denk dat mijn geheugen op zich wel redelijk presteerd, maar mijn proc wil op dit moment gewoon niet hoger.....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Probeer eens 150x11 (=1650)?
Als dat niet gaat zit je aan de max. met die luchtkoeling.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op vrijdag 18 januari 2002 18:16 schreef Rismo het volgende:
Ik heb het volgende systeempje:

Xp1600+ @ 1600 160x10 @1,86v
noname voeding 300watt 30a op 5v
Epox 8kha+
samsung pc2100 256 mb @160mhz - + 0,30 volt

casetemp 25 graden
CPU: 42/44 graden

Koeling:
CPU: Coolermaster 5dp......a 35,-
Case: Sunon 92mm case fan recht boven gpu,net onder cpu
Sunon 60 mm halverwege in de kast deze zuigt de warme lucht weg vanuit onderste gedeelte van de kast naar boven richting voeding. voeding zuigt warme lucht af....

Toekomst: 3x 80 mm fans er bij 2x naar buiten bovenaan. 1x beneden voorin kast. 60mm sunon komt op coolemaster coolblok ivm geluid.

verder:
Asus gf2mx/t @ mem 210 en gpu 215
live 5.1
realtek pruts 100mb kaartje

Mijn pc draait nu dus op 160 x 10,
met een hogere multiplyer wil hij niet op 1600 mhz draaien.

op hogere snelheden boot hij wel maar restart ergens halverwege xp login en de opbouw van mijn desktop.

Zoals te zien is wordt hij niet spectaculair te warm, daar is dus nog wat ruimte in te vinden. Op dit moment is mijn systeem 100% stabiel getest met burnk.

Iemand advies hoe ik hoger kan komen?
Ik denk dat mijn geheugen op zich wel redelijk presteerd, maar mijn proc wil op dit moment gewoon niet hoger.....
..

Ik ben niet een echte kenner maar volgens mij kan je fsb nog wel hoger als je ander geheugen hebt(vraag het anders aan Rick 2001 die weet het wel).
Hij heeft het volgens mij namelijk op 175fsb gekregen met Crucial geheugen. En met het zelfde mobo dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het niet bijvoorbeeld aan mijn voeding kunnen liggen, mischien toch te weinig die 30a.......

Geheugen: het liefst laat ik dit geheugen erin zitten, totdat ik alle ander opties heb gehad, dit ivm huidge prijzen van crucial.......

Een voltage mod met mijn voeding zou dat werken?
mijn proc gaat dan waarschijnlijk meer vermogen gebruiken.

Luchtkoeling: hoezo to the maxx, hij is op dit moment 42/47 graden idle/stressed........47 met burnk.....