Ik wil een bak gaan maken voor naast mijn tv en stereo, als MP3-, Divx-, DVD-speler en fileserver. Maar wat kan ik daar nou beter in doen. Een "normale" videokaart met s-video out, of toch maar een MPEG-kaartje, de kwaliteit schijnt dan stukken beter te zijn namelijk?
Verwijderd
kwaliteit is idd stukken beter met een mpeg kaartje en je hebt een goeie voor 99 piek (€45Op vrijdag 18 januari 2002 17:43 schreef rAvers het volgende:
Ik wil een bak gaan maken voor naast mijn tv en stereo, als MP3-, Divx-, DVD-speler en fileserver. Maar wat kan ik daar nou beter in doen. Een "normale" videokaart met s-video out, of toch maar een MPEG-kaartje, de kwaliteit schijnt dan stukken beter te zijn namelijk?
Maar, zit er op zo'n MPEG-kaartje ook automatisch een s-video out, of hoe zit dat precies? En heb ik dan verder ook geen videokaart meer nodig, of kan zo'n kaartje alleen DVD aan, en dus geen Divx en normaal beeld?
zo'n kaartje kan in ieder geval geen normaal beeld, de chip erop is niet bedoeld voor standaard 2D/3D beeld maar voor MPEG filmmateriaal ...
Of er een s-video op zit, weet ik niet, misschien is dit tegenwoordig standaard maar ik denk dat je dat gewoon per kaart moet bekijken in de specs...
Of er een s-video op zit, weet ik niet, misschien is dit tegenwoordig standaard maar ik denk dat je dat gewoon per kaart moet bekijken in de specs...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
kaartje is inderdaad alleen voor dvd en je hebt zeker nogwel een videokaart nodig ja, en er zitten een aantal in en uitgangen waaronder een s-videoOp vrijdag 18 januari 2002 18:18 schreef rAvers het volgende:
Maar, zit er op zo'n MPEG-kaartje ook automatisch een s-video out, of hoe zit dat precies? En heb ik dan verder ook geen videokaart meer nodig, of kan zo'n kaartje alleen DVD aan, en dus geen Divx en normaal beeld?
Zo'n kaartje kan alleen dvd en mpeg(2) bestanden weergeven op de tv.
Voor Divx bestanden moet je toch nog een tv-out videokaart aanschaffen, hoewel de laatste series schijnen via een software oplossing toch het beeld te kunnen doorgeven, maar versnellen het niet.
M.vr.gr. Jeroen
Voor Divx bestanden moet je toch nog een tv-out videokaart aanschaffen, hoewel de laatste series schijnen via een software oplossing toch het beeld te kunnen doorgeven, maar versnellen het niet.
M.vr.gr. Jeroen
Dus, dan zou ik een MPEG-kaartje moeten hebben, en een videokaartje met s-video out voor de divxen en het gewone beeld, komt namelijk geen monitor bij te staan?
Verwijderd
daar komt overigens nog bij dat zo'n kaartje volledig hardware matig draait en dus niks van je proc eist
Ik weet niet wat voor processor er in komt, maar een redelijk moderne in combinatie met een geforce2 MX400 twinview kaart moet voldoende zijn voor al jouw behoeftes.
Bij mij werkt het met een celeron 500.
Bij mij werkt het met een celeron 500.
Abit BP, met dual celeron 433. Maar hoe zit het met die kwaliteit?? Zie je het verschil goed, of niet?
De kwaliteit is helemaal afhankelijk van de kwaliteit van het divx bestand en van de gebruikte afspeelprogramma's.
Verder vind ik de bp6 niet het meest ideale multimedia moederbord, ik heb er altijd problemen mee gehad als ik mp3's of films mee ging bekijken. (voornamelijk haperingen in het afspelen.)
Verder vind ik de bp6 niet het meest ideale multimedia moederbord, ik heb er altijd problemen mee gehad als ik mp3's of films mee ging bekijken. (voornamelijk haperingen in het afspelen.)
En dit lag aan de BP6, en niet aan de videokaart, het geheugen, de processors??Op vrijdag 18 januari 2002 18:41 schreef jbbrans:
Het kan aan de processors liggen, dat zijn de enige onderdelen die ik nooit vervangen heb, op dat bord.
Move HA->AV
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1