cordless optical vs. dual optical

Pagina: 1
Acties:

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 08:09
Ben na de search afgegaan te zijn toch wel benieuwd naar de mening van mensen die beide muizen van logitech goed kennen. Ik heb zelf de cordless maar daar krijg ik echt RSI-achtige klachten van. Ik zou dus graag willen weten of er mensen zijn die de cordless helemaal niks vinden, maar de dual wel goed vinden. Mijn tweede muis (met bal) is namelijk ook aan vervanging toe. En de ellende is dat je nergens in de winkel een muis kan testen in bijvoorbeeld UT of SOF.

Verwijderd

Heb de Cordless Optical niet , de dual Optical wel , dies echt goed.

Hele goede snelle muis , nauwkeurig (2x800Dpi) , ligt lekker in je hand.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:06 schreef Shaggy16 het volgende:

yup de dual optical rules, ben trouwens niet echt RSI gevoelig dus wat dat betreft heb je aan mij weinig...

Verwijderd

Ik heb een Logitech Cordless Wheelman en een Logitech Wheelman en morgen ga ik de Logitech Dual Optical kopen (met draad). Omdat ik de cordless te zwaar vind en die andere muis begint gaar te worden dus ik zal morgen ff me mening poste ten opzichte van die muizen :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/n/nmzv21.jpg

die heb ik en die bevalt me heeeeeel goed :)
het is een Trust maar dan MET garantie ;)

hij is optisch en draadloos.

Verwijderd

Ik heb de pilot+ optical en de DUAL-optical... Om eerlijk te zeggen, heb ik met die 'ergonomisch'-design nergens last van... Zit echt lekker in m'n hand :9 Maar ja, elk hand is anders... Die van M$ en Logitech moet je beide in je hand hebben en gewoon "aanvoelen". Ieder z'n eigen mening zou ik zeggen, maar ik ga iig voor de Logitech :9~

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 19:54 schreef HLAdmin het volgende:
Ik heb de pilot+ optical en de DUAL-optical... Om eerlijk te zeggen, heb ik met die 'ergonomisch'-design nergens last van... Zit echt lekker in m'n hand :9 Maar ja, elk hand is anders... Die van M$ en Logitech moet je beide in je hand hebben en gewoon "aanvoelen". Ieder z'n eigen mening zou ik zeggen, maar ik ga iig voor de Logitech :9~
Ik GA ZEKER VOOR LOGITECH AL JAREN!!!!! :)

• benedictuz
  • Laatst online: 30-03 08:09
Op vrijdag 18 januari 2002 19:46 schreef G4s het volgende:
Ik heb een Logitech Cordless Wheelman en een Logitech Wheelman en morgen ga ik de Logitech Dual Optical kopen (met draad). Omdat ik de cordless te zwaar vind en die andere muis begint gaar te worden dus ik zal morgen ff me mening poste ten opzichte van die muizen :)
Ik heb hem toch maar gekocht. Heel relaxed muisje. Goede frag scores en zeker een stuk nauwkeuriger dan die draadloze optical :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Misschien enigszins te laat >:) maar ik hed de dual optical en die is errug goed!

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Op vrijdag 18 januari 2002 18:06 schreef Shaggy16 het volgende:

Weer iemand die zegt dat hij 2x800 dpi is. Dit klopt niet volgens mij. In elk geval betekent het NIET 1600 dpi.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Op woensdag 23 januari 2002 04:18 schreef Grote_Keizer het volgende:

Weer iemand die zegt dat hij 2x800 dpi is. Dit klopt niet volgens mij. In elk geval betekent het NIET 1600 dpi.
Hij is dus WEL 2*800DPI, en dat is idd iets heel anders dan 1600DPI.

wat de werkelijke waarde dan wel is, is nogal moeilijk, omdat die niet zomaar te noemen is.
De 2e sensor vergroot naast nauwkeurigheid trouwens ook de reactiesnelheid (en het stroomverbruik, helaas)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 09:21

Phydomir

Dennis

Die 2e doet inprinciepe toch niets als die 1e het gewoon aankan, tenminste, zoiets heb ik er van bergepen.

Maar ik heb sinds 2 dagen ook de Dual Optical en ik vind het wel een relext muisje, in het begin was het zeker even wennen omdat dit m'n eerste optical muis was en omdat je je vingers anders moet leggen als bij zo'n 20 gulden 3 button scroll muisje (van Logitech).

btw: weet iemand of je die 4e knop ook zo kunt instellen dat ie geen funtie in windhoos heeft maar dat je uhm wel apart kan instellen in games?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Heb zelf ook een Dual, erug smooth.

Kan me alleen niet voorstellen waarom je met een muis met of zonder draad meer of minder last van RSI zou hebben, qua vorm zijn ze indentiek, enige wat ik kan verzinnen is dat de draadloze zwaarder is door de batterijen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 16:57

Zoefff

❤ 

Heb n Optical Draadloos, iz n goed muisje. Moet r niet aan denken dat ie weer een draadje zou hebben hoor, dat is echt reteirriterend...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 14:10
Heb thuis de Dual optical en op mijn werk 1 computer met de blauw optical (met blauwe led) en 1 computer met de logitech mouseman+.
Bevallen allemaal wel goed, alleen ik moet zeggen dat de dual optical een stuk beter bevalt dan de blauwe Logitech mouseman wheel optical. *D

(Heb ook al 2 Microsoft opticals gehad maar die hebben het alletwee begeven vanwege draadbreuk en de onmogelijkheid de draad te vervangen. :( )

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 14:04

Masselink

Voor de dorst

Op woensdag 23 januari 2002 09:58 schreef Phydomir het volgende:
Die 2e doet inprinciepe toch niets als die 1e het gewoon aankan, tenminste, zoiets heb ik er van bergepen.

Maar ik heb sinds 2 dagen ook de Dual Optical en ik vind het wel een relext muisje, in het begin was het zeker even wennen omdat dit m'n eerste optical muis was en omdat je je vingers anders moet leggen als bij zo'n 20 gulden 3 button scroll muisje (van Logitech).

btw: weet iemand of je die 4e knop ook zo kunt instellen dat ie geen funtie in windhoos heeft maar dat je uhm wel apart kan instellen in games?
Moet je met de Logitech Mouseware doen.....

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

omg wat een vraag.

Dual optical ? of Cordless (Optical)?

Dual Optical met snoer offcourse , die cordless is zo
ongelooflijk onnauwkeurig ongeacht welk merk .
Ik heb in mijn game-jaren al talloze muizen versleten ,
zelfs van sponsoren en believe me , cordless rukt.
Vooral met een lage sensitivity in het spel ben je met je cordless overal te laat omdat het ding simpelweg een vertraging heeft van een paar ms. En z'on vertraging sucked tijdens het spelen van games.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Logitech sensors zijn 2000Mhz en 800 dpi

De Dual Optical heeft 2 sensors van 800dpi, maar hij gebruikt er altijd maar 1 (diegene met de beste meeting op het moment verricht)

Cordless zuigt.. ik ben nog geen 1 Cordless tegengekomen die echt de kwaliteit heeft van een muis met snoer.

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

ik heb een kensington pocket muis optical :)

lekkere ouwe muizen zonder ergonomische vormen etc. vind ik stuk beter dan die krengen die precies in je hand liggen enzow, daar krijg ik nou lamme arme van

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 09:21

Phydomir

Dennis

Op woensdag 23 januari 2002 10:56 schreef Masselink het volgende:

[..]

Moet je met de Logitech Mouseware doen.....
dat is ut uhm nou juist, je dan alleen een toetsenbord functie of ie functie eraan koppelen, niet een "none" bv.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Powermage
  • Laatst online: 17-03 18:10
Toevallig hebben wij beide muizen hier.
ik vind de corrdless met gamen wat lastigere (klikken en bewegen = schokken) soms reageert hij ook wat vreemd, (bij een donkere muismat bijvoorbeeld)
en tja, de batterijen. oplaadbaren rules :P

De Dual optical is toch mijn favo.
hij slurpt geen batterijen.
is niet zo kieskeurig qua ondergrond.
en met gamen geen schok effect.

Join the club

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Voor het gamen een dual kopen... tenzij je niet tegen snoertjes kunt...

Tegen de RSI een Trackman ernaast leggen... blijf niet constant muizen... daar wordt het alleen maar slechter van... een ergonomische muis is wat dat betreft ook geen optie... als je het echt wil tegengaan:

Logitech Trackman Wheel

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 13:23

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een Logitech Internet Navigator toetsenbord aan een draadje. (draadloos toetsenbord vind ik beetje onzinnig)

Ik heb een Logitech Cordless Mouse (met bal, nieuwe versie, de ovale)

Ik heb eens optical geprobeerd maar vind het niks nauwkeuriger dan met bal...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 08:20 schreef freddyathlon het volgende:

Ik heb eens optical geprobeerd maar vind het niks nauwkeuriger dan met bal...
Hoe lang heb je dat geprobeerd is dan de vraag. Een optische muis heeft geen last van een slippend balletje, iets waar ik bij al mijn vorige muisen last van had.

En ikzelf merk het verschil niet tussen een muis met draad, en een draadloze. Maar dat is persoonlijk. Onder windows gebruik ik zeer regelmatig een tekentablet om te navigeren, dat is ook wel prettig, maar natuurlijk niks voor in games.

Verwijderd

had eerst een cordless optical,was wel geinig maar toch weer overgegaan op ball toen kreeg ik dual optical en dat was echt super nooit meer met balletje of cordless :)
Cordless optical was wel beter dan die met bal maar baterijen op etc...vondt ik kut,ben tamelijk lui om ze te vervangen >:)

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Als je de 4e knop niet wil gebruiken in windows maar wel in UT, dan moet je die met mouseware instellen op MIDDLEBUTTON.
:)
Pagina: 1