Help, weer een Quantum Lct kapot!

Pagina: 1
Acties:

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zoals bekend is er een serie Quantum Lct's waarop een bepaald Philips-IC wordt gebruikt dat nog wel eens doorbrand.
Ik heb er nu weer een waarvan de data heel belangrijk is. De eigenaar heeft nauwelijks backups van de data dus een reparatie is veel waard. (De eigenaar heeft mij trouwens plechtig beloofd voortaan altijd backups te gaan maken en heeft hiervoor al een CD-Writer aangeschaft. Hij heeft er in ieder geval van geleerd.)

Aangezien alleen de electronica is doorgebrand moeten de platters met data in principe nog te redden zijn. Na wat speurwerk heb ik gelezen dat meerdere mensen baat hebben gehad bij het vervangen van de electronica door die van een zelfde model. Ik heb wat rondgevraagd en heb toen iemand gevonden wiens LCT 10GB ik mocht lenen. Dit bleek niet werken, ik moet kennelijk precies de goede (Quantum Lct08 van 13GB) vinden.

Mijn vraag is nu, weet iemand hoe nauw het luistert?
Volstaat iedere 13GB LCT of moet ik ook precies de goede revisie hebben?
Weet iemand waar ik zo'n ding nog zou kunnen krijgen? Desnoods kapot door een headcrash, ik heb alleen het printplaatje even nodig.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Ik heb nog een werkende quantum fireball LCT 13GB, maar hij's niet goedkoop, omdat het voor mij ook een belangrijke schijf is zal ik dan een nieuwe moeten aanschaffen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat bij die Quantum schijven niet alleen een ictje doorfikt, maar dat vaak ook een beschadiging van de koppen e.d. tot gevolg heeft.
Maar hopelijk is je data nog te redden.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 21:40 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb nog een werkende quantum fireball LCT 13GB, maar hij's niet goedkoop, omdat het voor mij ook een belangrijke schijf is zal ik dan een nieuwe moeten aanschaffen
Dat vind ik niet zo'n probleem. Als het lukt krijg je van mij een nieuwe Maxtor D740X 20GB. Sneller, groter (en betrouwbaarder ;) ).

Het enige probleem vind ik de afstand, woon je echt in Kerkrade?
Veel verder van Amsterdam (mijn woonplaats) had je in ieder geval niet kunnen wonen :) .

Kun je me vertellen wat voor typenummer erop staat? Er zit zo'n sticker op met: "13.0AT P/N xxxxxxxx Rev xx-x"

Verwijderd

Ik zie net dat ik volgens mij geen LCT heb: dit is de code:

13 0AT P/N CX13A011 Rev. 01-8

Is dit wat je zoekt?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Hhmmm, ik heb gelezen dat die dingen veel op elkaar lijken maar ik weet niet zeker of die electronica zomaar uitwisselbaar is.
De dichtheid per platter is hoger op de Lct. Ik ben bang dat wel eens een probleem zou kunnen zijn.

Weet iemand daar meer over?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Gelukt! :)

Ik heb met behulp van iemand hier op GoT de pcb van zijn Quantum op de mijne overgezet en heb alle data teruggekregen. De koppen/platters waren dus niet beschadigd door het doorbranden van de Philips-chip.

De reddende pcb had een Panasonic chip in plaats van de Philips maar dat maakt dus kennelijk niet uit. Verder hadden de schijven wel hetzelfde revision nummer dus kan ik niet aangeven wat de marges daarvan zijn. De grootte van de schijf was wel identiek, ik had al ontdekt dat dat een noodzaak was.

Pagina: 1