mc problemen

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb problemen met mc, en het aller gekste is dat ik dat alleen heb met 1 user (haranaka), met root heb ik daar geen last van (heb maar 2 users, root en haranaka)

Ik zal de problemen proberen te omschrijven.
Als ik ingelogd ben en start mc op, soms dan lijkt hij vast te lopen, dan moet ik in een andere tty kill mc doen en dan is die mc sessie gestopt. Maar vaker gaat het wel goed.
Verder loopt hij iedere keer vast als ik op control o druk en als ik een command probeer te runnen (scripje ofzo).

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen :?

...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, aangezien het een user-probleem is lijkt het me dat het iets te maken heeft met wat instellingen/bestanden die in je homedirectory/.mc staan, probeer die eerst eens te verwijderen (mc maakt auto. nieuwe aan) en kijk of het dan nog zo onstabiel loopt. (Verder is het wel raar hoor, maar dit is het enigste wat ik zo snel kan bedenken voor dit probleem)

• Haranaka
Ik had die.mc dir in mijn home dir al eens gedelete, toen zorder resultaat. Net weer gedelete, wederom zonder resultaat.

edit:

heb net de ini van root in de mc dir van haranaka gezet (en chow) maar dat helpt ook niet.

...

Verwijderd

mc wilde hier nog wel eens vastlopen als ik gpm niet had geladen.

• Haranaka
gpm :?

...

Verwijderd

Console driver voor muis.

• Haranaka
Ah, maar dat zou toch geen verklaring geven voorwaarom hij alleen in die situaties vast loopt en alleen bij die ene user en niet bij root lijkt me....

...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Draaien er toevallig onder die username nog (oude) mc processen? Kill die eens.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Haranaka
Nee ook dat helpt niet :(

...

• Haranaka
^schop^

...

• Haranaka
Goed probleem is opgelost. En zodat anderen het goede antwoord alter kunnen terug vinden met de search post ik ff de oplossing.

Het is een bug in 4.5.51, het is opgelost in 4.5.55.
Wat je moet doen is een file deleten genaamd cons.saver bij mij stond die in /usr/lib/mc/bin/
Of je kan mc opdaten natuurlijk.

...

Pagina: 1