Omdat we iets te veel offtopic gingen in dit (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/383781/1) topic gaan we hier weer effe verder. Iedereen met vragen or whatever over deze PC mbt OC kunnen ze hier stellen.
Ja, maar of het een Barracuda III is weet ik niet zeker.
Het is een ST320423A=> http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st320423a.html
Damn, toen bij alternate stond ie als 7200 RPM, het is dus maar 5400 RPM
Effe aanpassen. Hij haalt wel 20 mb/sec en dat is dan weer redelijk.
Damn, toen bij alternate stond ie als 7200 RPM, het is dus maar 5400 RPM
En het is ook geen Barracuda III, het is een Medalist U10, zie mijn aangepaste sig. Ik zal zondag eens kijken wat de temps zijn na een uptime van een dag. Ben vooral benieuwd naar proc temp, aangezien er nogal een overdone koeler op zit, maar dat wist ik niet toen ik hem kocht.
Hij ziet er zo uit:

En ik ben ook benieuwd naar de temp van me vid kaart, jij enig idee hoe warm ie wordt?
Hij ziet er zo uit:

En ik ben ook benieuwd naar de temp van me vid kaart, jij enig idee hoe warm ie wordt?
Verwijderd
Het is me idd gelukt om hem op 690 (5*138) te laten draaien mbv CPUFSB alleen de volgende stap is maar liefst 147 Mhz FSB. Is dit niet gevaarlijk? Wat nou als hij zometeen crashed als ik heb daarop zet?
Kan ik dan gewoon in safe-mode opstarten, dat progje dumpen en opnieuw gewoon booten? Of loop ik een redelijke kans dat ik mijn 384 MB RAm of proc uitbrand?
'k heb nog de gewone koeler erop zitten.
Wat betreft die TNT2, mijn fannetje draait wel maar in de zomer moet ik hem gewoon onderklokken (Powerstrip) anders vliegen de BSOD's me om de oren.
Kan ik dan gewoon in safe-mode opstarten, dat progje dumpen en opnieuw gewoon booten? Of loop ik een redelijke kans dat ik mijn 384 MB RAm of proc uitbrand?
'k heb nog de gewone koeler erop zitten.
Wat betreft die TNT2, mijn fannetje draait wel maar in de zomer moet ik hem gewoon onderklokken (Powerstrip) anders vliegen de BSOD's me om de oren.
Verwijderd
Mijn Fan was versleten omdat ik dat heel goed kon horen. Haal anders je kaart er eens uit en houd hem op de kop (zoals hij nu dus ook in je PC zit) en druk met je vinger zachtjes tegen het midden van die fan aan. Als je een paar milimeter speling hebt in het lager: Dan Issie Dus Stuk 
Kun je ook goed horen trouwens, gaat ratelen. Hij draait trouwens direct vanaf booten (hoeft dus niet eens met belasting).
Ik hab naar de helpdesk gebeld, het probleem uitgelegd en een paar dagen later had ik een nieuwe (FAN niet KAART
)
Kun je ook goed horen trouwens, gaat ratelen. Hij draait trouwens direct vanaf booten (hoeft dus niet eens met belasting).
Ik hab naar de helpdesk gebeld, het probleem uitgelegd en een paar dagen later had ik een nieuwe (FAN niet KAART
Nee, een nieuwe kaart, dat zou nog eens wat zijn. Net als je een nieuwe band onder je auto moet laten zetten en dat je dan meteen een nieuwe auto krijgtOp vrijdag 18 januari 2002 20:40 schreef NioXX het volgende:
Mijn Fan was versleten omdat ik dat heel goed kon horen. Haal anders je kaart er eens uit en houd hem op de kop (zoals hij nu dus ook in je PC zit) en druk met je vinger zachtjes tegen het midden van die fan aan. Als je een paar milimeter speling hebt in het lager: Dan Issie Dus Stuk
Ik hab naar de helpdesk gebeld, het probleem uitgelegd en een paar dagen later had ik een nieuwe (FAN niet KAART)
En in principe gaat er niets stuk. Hij gaat gewoon hangen als ie te hoog is. Maar 147 kan ie bij mij en nog 2 anderen aan. Als ie hangt is het gewoon een kwestie van reset, klaar.
Verwijderd
En dat was met de originele cooler?Op vrijdag 18 januari 2002 21:22 schreef J0YR1D3R het volgende:
Maar 147 kan ie bij mij en nog 2 anderen aan.
Bij jou en die anderen dus (Ik weet niet of jij dat van hun weet maar als zij niet meer posten kun je het ze ff vragen?)
Ik post nu ff onder een andere naam maar ik ben dus NioXX, ben bij een vriend van me en was vergeten van account te wisselen.
Mijn cooler is niet origineel meer, hij staat een paar posts terug. Die standaard liep aan bij mijOp vrijdag 18 januari 2002 21:57 schreef Xtreem_Machine het volgende:
[..]
En dat was met de originele cooler?
Bij jou en die anderen dus (Ik weet niet of jij dat van hun weet maar als zij niet meer posten kun je het ze ff vragen?)
Ik post nu ff onder een andere naam maar ik ben dus NioXX, ben bij een vriend van me en was vergeten van account te wisselen.
Verwijderd
Ok die van mij draait nu ook op 735 Mhz, en zo stabiel dat hij alle SiSoft Sandra benches doorkomt (en ik draai ook altijd een
op de achtergrond. Alleen wanneer ik de Quake3 demo draai loopt hij halverwege vast.
Ligt dit aan mijn 384MB 133 Mhz mem dat nu dus op 147 MHz loopt?
Hebben jullie nog het originele mem erin?
spire?Op vrijdag 18 januari 2002 19:34 schreef J0YR1D3R het volgende:
En het is ook geen Barracuda III, het is een Medalist U10, zie mijn aangepaste sig. Ik zal zondag eens kijken wat de temps zijn na een uptime van een dag. Ben vooral benieuwd naar proc temp, aangezien er nogal een overdone koeler op zit, maar dat wist ik niet toen ik hem kocht.
Hij ziet er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het originele mem er nog in, samen met een reepje 128 MB pc-133 van Mycom. Het hoeft niet perse je geheugen te zijn, misschien een NIC ofzo? Ik heb zelf twee realtek nics die het wel aankunnen. Voorbeeldje: op een dag 12 uur uptime, 3 uur CS via internet en 1,7 gig gedownd. Zonder een reboot. Dus het moet mogelijk zijn, anders moet je maar weer terug naar 138 als er niets anders op zit.Op zaterdag 19 januari 2002 13:46 schreef NioXX het volgende:
Ok die van mij draait nu ook op 735 Mhz, en zo stabiel dat hij alle SiSoft Sandra benches doorkomt (en ik draai ook altijd eenop de achtergrond. Alleen wanneer ik de Quake3 demo draai loopt hij halverwege vast.
Ik heb dus de standaard koeler er nog op zitten, kweet ook niet hoe warm de videokaart wordt btw.
Kheb gewoon het originelegeheugen en daar heb ik 256MB pc133 van Kingston bij geprikt. Werkt perfect op 147 MHz. Ik heb btw geen NIC, maar die komt er binnenkort waarschijnlijk wel.
Kheb gewoon het originelegeheugen en daar heb ik 256MB pc133 van Kingston bij geprikt. Werkt perfect op 147 MHz. Ik heb btw geen NIC, maar die komt er binnenkort waarschijnlijk wel.
Bij mij draait ie ook stabiel op 735 met standaard koeling. Ik weet alleen niet wat er het snelste kapot gaat nou....
Ik ben wel erg benieuwd naar de temp, maar dat brakke mobo ondersteund echt helemaal nix volgens mij.
Ik ben wel erg benieuwd naar de temp, maar dat brakke mobo ondersteund echt helemaal nix volgens mij.
He NioXX, waar heb je naartoe gebelt/gemailt om een nieuwe fan te krijgen? Volgens mij is die fan van mij ook stuk, ik heb hem er echt goed in gedaan (stekkertje voor de fan) en hij doet het nog steeds niet. er zit indd. wat speling in volgens mij.Op vrijdag 18 januari 2002 20:40 schreef NioXX het volgende:
_Iets over het vervangen van zijn fan voor zijn videokaart_
Verwijderd
wacht ff............. (ik zoek het nummer)
Tronex Repair BV
Tel: 0900-5433832
Antwoordnummer 1060
NL-7570 WD Oldenzaal
Gweoon ff bellen dus
Tronex Repair BV
Antwoordnummer 1060
NL-7570 WD Oldenzaal
Gweoon ff bellen dus
K, zal wel ff kijken wat ik ga doen, je hoort nog van me.Op woensdag 23 januari 2002 12:36 schreef NioXX het volgende:
wacht ff............. (ik zoek het nummer)
Tronex Repair BV
Antwoordnummer 1060
NL-7570 WD Oldenzaal
Gweoon ff bellen dus
Heb een mailtje gestuurd. Maar ik keek laatst ten ik temps ging meten, blijkt ie het wel te doen
Hij loopt alleen niet gelijk rond, dus toch maar effe een nieuwe claimen. Btw, mijn casetemp is 30 graden celsius om precies te zijn. En dat is inclusief die geluiddempende stof in me kast tegen de wanden en achterkant.
Muse hoe krijg je je GPU op 165/190 ?
Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.
Denk dat hij powerstrip gebruikt. Btw, voor het overklokken van mijn CPU gebruik ik CPUFSB, dat nu tijdelijk even buiten werking is gesteld bij mij omdat ie een .sys niet kan laden ofzo.Op zondag 03 februari 2002 20:30 schreef kuru1234 het volgende:
Muse hoe krijg je je GPU op 165/190 ?
Haal CPUFSB hier
hoe lukt het jullie om die vreselijke aldie bak op te voeren??? t is mij nog niet gelukt, je kan nix jumperen en in de bios kan je ook nix....
blabla
Verwijderd
heb ik ook tegengekomen met mijn oude aldi pc (p3 667) fan hield enorm veel lawaai van de tnt dus heb ik die eraf gehaald en met de compressor eens goed uitgeblazen gedemonteerd en wat w40 olie aan gedaan en nu draait ie nog steeds perfect en geruisloos ...
Als ik met CPUFSB op 'set frequency' klik, crasht ie meteen, ook al heb ik niet eens een waarde aangepast. (wel MSI 6813 en Cypress 211B A gekozen)Op zondag 03 februari 2002 21:38 schreef J0YR1D3R het volgende:
Btw, voor het overklokken van mijn CPU gebruik ik CPUFSB, dat nu tijdelijk even buiten werking is gesteld bij mij omdat ie een .sys niet kan laden ofzo.
Haal CPUFSB hier
Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.
Gewoon, je neemt een software programmatje als CPUFSB. Je selecteert je moederbord uit het rijtje, je zet je FSB op 147 en voila.Op zondag 03 februari 2002 22:42 schreef MidiMaze het volgende:
hoe lukt het jullie om die vreselijke aldie bak op te voeren??? t is mij nog niet gelukt, je kan nix jumperen en in de bios kan je ook nix....
Dat komt omdat ie standaard op een FSB van 70 of zoiets staat, hij wordt dus zwaar ondergeklokt en dan crasht ie.Op maandag 04 februari 2002 09:52 schreef kuru1234 het volgende:
[..]
Als ik met CPUFSB op 'set frequency' klik, crasht ie meteen, ook al heb ik niet eens een waarde aangepast. (wel MSI 6813 en Cypress 211B A gekozen)

Zo zou het er uit moeten zien met een FSB van 147. Maar zoals ik al zei, op dit moment kan ik niet kijken waar ie standaard op staat, aangezien ie reboot als ik CPUFSB laadt.
Edit: het levert me zelfs een BSOD op
natuurlijk...hij wordt onderclocked...stom van me
CPUCool is hetzelfde als CPUFSB heb ik ontdekt, alleen met extra functies
Maar ik zit nu met het probleem dat ik hem niet meer op 147 kan zetten. Max is nu 138=690 MHz.
Hee, nu bedenk ik me da ik me cas latency op 2 ipv 3 gezet heb.
Weet iemand of 138 MHz cas2 sneller is dan 147 MHz cas3?
Hee, nu bedenk ik me da ik me cas latency op 2 ipv 3 gezet heb.
Weet iemand of 138 MHz cas2 sneller is dan 147 MHz cas3?
Ik heb hem nu op 138.
147 pakt ie niet,dan reboot ie automatisch....waarom loopt ie niet gewoon vast eigenlijk ??
147 pakt ie niet,dan reboot ie automatisch....waarom loopt ie niet gewoon vast eigenlijk ??
Misschien is een reboot beter voor je hardware dan een vastloper? Kweet het anders ook niet.
Btw, cas2 @ 138 MHz trekt ie ook niet
. Windows XP geeft een BSOD. Dan maar cas3 @ 147 MHz terugzetten.
Btw, cas2 @ 138 MHz trekt ie ook niet
Verwijderd
Joh allemaal, alle PIII 667 Aldi computer bezitters opgelet:
Mijn aldi computer draait nu op:
735 MHZ 147 Mhz fsb. zonder problemos. (softfsb 1.7g)
TNT2Pro overgeklokt naar 150/183 zonder problemen. (tntclock, klein freeware progje).
En dat allemaal dankzij deze site:
[link]http://home.arcor.de/m-i-p/de/mainframe.html
Ik was al sinds ik dat ding heb bezig em over te klokken en em sneller te maken. Duurde even voordat ik deze site vond, maar goed dat ik een redelijk woordje duits spreek, want dat scheelt een hoop, zo zie je maar weer
Veel tweakplezier.
PS: Alles is te tweaken!
Mijn aldi computer draait nu op:
735 MHZ 147 Mhz fsb. zonder problemos. (softfsb 1.7g)
TNT2Pro overgeklokt naar 150/183 zonder problemen. (tntclock, klein freeware progje).
En dat allemaal dankzij deze site:
[link]http://home.arcor.de/m-i-p/de/mainframe.html
Ik was al sinds ik dat ding heb bezig em over te klokken en em sneller te maken. Duurde even voordat ik deze site vond, maar goed dat ik een redelijk woordje duits spreek, want dat scheelt een hoop, zo zie je maar weer
Veel tweakplezier.
PS: Alles is te tweaken!
Pagina: 1