mp3 Bak, alleen draaien verders nix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb een p200 32mb 4 gb + 500 mb
daar wil ik een lux bakkie van maken die mijn audio genot moet gaan verzorgen :9~
Wat ik wil is:
- PC aanzetten
- PC gaat automatisch spelen
- knopje op pc (via com ofzow)
- druk het knopje in en bak sluit af.
volgende dag hetzelfde.

Is dit mogelijk en zo ja wat zijn de belangrijkste dingen die ik moet weten. Heb de search er al op nagezocht en ook op verschillende pagina's gezocht, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Dit zou je gewoon met winamp kunnen doen. Winamp opstarten als je computer aangaat (in taakplanner ofzow). De winamp plugin nemen die resumer heet. Dan gaat die gewoon verder met afspelen waar die gebleven was en hij begint automatisch met spelen als winamp wordt opgestart. Aks je er geen wachtwoord opzet kan je met win2k werken. Het knopje dat je dan wil hebben kan gewoon aan/uit knop zijn. Dit moet volgens mij werken.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:11 schreef Totally_Freeky het volgende:
Dit zou je gewoon met winamp kunnen doen. Winamp opstarten als je computer aangaat (in taakplanner ofzow). De winamp plugin nemen die resumer heet. Dan gaat die gewoon verder met afspelen waar die gebleven was en hij begint automatisch met spelen als winamp wordt opgestart. Aks je er geen wachtwoord opzet kan je met win2k werken. Het knopje dat je dan wil hebben kan gewoon aan/uit knop zijn. Dit moet volgens mij werken.
Omdat 'ie het post in non-windows operating systems doelt hij waarschijnlijk op een linux bak, of een dos-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Op vrijdag 18 januari 2002 17:14 schreef steve_jacks het volgende:

[..]

Omdat 'ie het post in non-windows operating systems doelt hij waarschijnlijk op een linux bak, of een dos-player
Nog niet eens gezien :+, maar je zou hetzelfde principe kunnen toepassen onder ieder OS. Maar dat is ieg hoe ik het zou doen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
precies steve, ik wil een linux bakkie, gewoon leuk voor de heb.
en als ie helemaal klaar is, komt er een klein 12V voedingje aan en gaat ie in mun auto.
aansluiten op de aux in van mijn radio en blazen maar, lcd in mijn dashboard, KLAAR.
daar wil ik uiteindelijk naar toe, maar eerst maar ff tijdej gewoon op mun kamer.

MAAR HOE? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine linux installeren met mpg123 en libraries
en als dat werkt dan kun je 'm bevoorbeeld besturen met een afstand bediening via lirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn hier echt al best veel topics over.
Gewoon ff searchen...

Via USB? dan moet je wel een goede distro kiezen...

sjek anders hier ff:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/MP3-Box-HOWTO.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
ja da's wel leuk, maar ik wil hem via usb gaan besturen.
heb een printje waarmee ik signalen kan sturen over usb.
werkt helemaal onder windows en moet ook werken onder linux.
het wordt een stand alone, nix netwerk, geen x.
gewoon console werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Het lijkt me het beste dat je eerst maar eens begint met het installen van GNU/Linux op die bak... Dat is toch nodig, en dan kun je tenminste ergens mee prutsen.

Als je alleen commandline spul wilt, zou ik kiezen voor Debian (Potato of Woody). Debian is iets meer een do-it-yourself distro. Slackware is ook een optie (ook nogal do-it-yourself).

Serieel of parallel is volgensmij makkelijker aan te sturen dan USB trouwens. But I could be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guvner
is kewl.
heb ik nu dus ook dan maar gedaan.
debian staat erop en ik wil nu ksmp3play erop zetten.
het enige probleem is dat ie sdl 1.1.5+, ncurses 5+ en smpeg 0.4+ nodig heeft, en deze spullen kan ik nergus vinden. Heeft iemand enig id waar ik dit kan halen. zonder al te veel problemen. Deze debian installatie heeft al behoorlijk wat van me gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 15:32 schreef Guvner het volgende:
is kewl.
het enige probleem is dat ie sdl 1.1.5+, ncurses 5+ en smpeg 0.4+ nodig heeft, en deze spullen kan ik nergus vinden. Heeft iemand enig id waar ik dit kan halen. zonder al te veel problemen. Deze debian installatie heeft al behoorlijk wat van me gevraagd.
Eh, hoe installeer je die ksmp3play dan? Als je een netwerk erin hebt kun je natuurlijk even apt-getten, maar het was stand-alone geloof ik.
Als je nog een andere debian hebt, kun je misschien een parameter geven dat ie alleen paketten download, dan kopier je die naar je mp3-bak.
En die paketten staan gok ik ook wel op een van de Debian CD's. Kun je dus nog steeds apt-getten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 19 januari 2002 15:32 schreef Guvner het volgende:
is kewl.
Waarschijnlijk kun je het beste mpg123 gebruiken, dit is een volledig commandline mp3 player (in plaats van een text-menu interface), wat mij handig lijkt als hij zonder monitor moet gaan functioneren.
mpg123 (en alle libraries die hij nodig heeft) installeer je met 'apt-get install mpg123').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPXPlay , lekker makkelijk en werkt ook met lcd
ondersteund Fat32 en met een extra progje ook nog lange bestandsnamen.
en het geheel draaid onder dos 6.2 of windows dos via bootdisk

http://mpxplay.tripod.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
Waarom moeilijk doen met USB? Hij heeft vast wel een COM-poort en dat is ZO veel makkelijker aan te sturen...en bestaan ook al XMMS-plugins voor die gewoon werken (en misschien zelfs wel voor mpg123, heeft laatst wel een artikel over gestaan in de C't)
Pagina: 1