286 & 386 overclocken/tweaken . Nog oude reviews ?

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht maar vindt gewoon 'niks'.
Het interesseert mij wel eens of iemand sites (of artikels) weet waar men dit gedaan heeft.

Het moeten dus site's zijn met oude foto's of besprekingen waar men deze pc's (??) overgeclockt heeft.

Ik heb zo geen oude pc (niet meer !) maar ik wou gewoon uit pure nieuwsgierigheid/interesse weten hoe men in die tijd overklokte en aan welke snelheid 8-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Op een 386-mainboard moet je het kristal vervangen. Dit kristal heeft een 2x zo hoge frequentie als je CPU.
Je overklokt behalve de CPU ook alle andere componenten. Dividers zijn over het algemeen in een vaste vorm uitgevoerd.
Overklokken was in die tijd nog niet zo'n hype als nu, dat is eigenlijk pas begonnen in het Pentium-tijdperk.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 18 januari 2002 16:55 schreef Tony Vroon het volgende:
Op een 386-mainboard moet je het kristal vervangen. Dit kristal heeft een 2x zo hoge frequentie als je CPU.
Je overklokt behalve de CPU ook alle andere componenten. Dividers zijn over het algemeen in een vaste vorm uitgevoerd.
Overklokken was in die tijd nog niet zo'n hype als nu, dat is eigenlijk pas begonnen in het Pentium-tijdperk.
Ook niet zo gek gezien de prijzen toen. 10K voor een fatsoenlijke PC was vrij normaal, en IBM deed z'n uiterste best om mensen met hun tengels uit de kasten te blijven (en de snellere 'kloons' als instabiel, incompatibel en gewoonweg onbetrouwbaar af te schilderen).

Maar ze waren er wel, de tweakers; idd kristallen vervangen of CPU upgrade dmv soldeerbout. Meen verhalen te herinneren van 8088@20MHz.

Oslik blyat! Oslik!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op vrijdag 18 januari 2002 21:28 schreef dion_b het volgende:

Meen verhalen te herinneren van 8088@20MHz.
lol, 20mhz
die goeie oude tijd :)
wel vetjes trouwens...

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Ik weet wel dat er in die tijd alleen al met software enzo al heel veel snelheids winst te behalen viel.
En oc'en was velen malen moeilijker....

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier nog een 486sx25 op 40Mhz gekregen, 40Mhz kristal er opgesoldeert ipv de oude 25Mhz. (mp =1)
Pagina: 1