Toon posts:

Laptop.. maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laptop 0wnage.. alleen weet ik nog niet welke... hier ff wat punten die hij moet hebben:

1. Windows XP moet fatsoenlijk draaien..
2. heb ongeveer €1300,- te besteden.
3. tekstverwerken.. en internet moet het goed doen.
4. internet -> ligt hier een UTP kabel daar moet die aankunnen hangen :)

niet verplicht wel fijn:
5. DVD
6. eventueel TV-Out

zelf heb ik ook al een beetje gekeken.. maar kom eigenlijk alleen deze tegen die mij interessant lijkt:
ACER TM 212TXV
Processor: INTEL Celeron 800 MHz
Geheugen: 128 Mb
Harddisk: 10 Gb
DVD drive: 8 speed
Floppydrive: 3,5" 1,44 Mb intern
Beeldscherm: 14,1" TFT
Videokaart: Ali/Trident Aladdin i1 2x AGP 2D/3D graphics integrated in chipset with 8MB fixed shared video DRAM
Resoluties: 1024 x 768, 16,7M kleuren
Multimedia: Audio system with two speakers, SoundBlaster-Pro and MS DirectSound compatible, Volume control, Built-in microphone
Muisbesturing: Built-in Synaptics touchpad pointing device with ergonomic buttons and integrated scroll key
Batterij: NiMH
Fax/Modem/ISDN: 56K intern
PCMCIA Slots: 1 x CardBus type II or 1 x type III slot with ZV support

Compaq Presario 700EA-XP
14.1" TFT beeldscherm (1024x768)
AMD Mobile Duron 900 MHz processor
128 MB SDRAM geheugen
16 MB 4x AGP met VIA ProSavage KN133 videokaart
20.0 GB harddisk
24X Max CD-ROM speler
Interne 3.5" diskdrive
16 bit stereo full-speed geluidskaart
JBL Pro luidsprekers
Type III mini PCI 56K modem & 10/100 NIC ethernet
2 USB, 1 parallelle, monitor & PS/2 aansluitingen 24 Maanden garantie

opzich lijkt de Compaq meer op iets wat ik zoek, toch een redelijke harde schijf, en 10/100 LAN.. helaas geen TV-out en DVD. een DVD-speler kan er later altijd nog bij volgens mij? een TV-Out is niet echt nodig, maar als het kan dan is dat wel mooi.

heeft iemand ervaring met deze 2? verder nog op/aanmerkingen over deze?
misschien heb jij iets heel anders?

Verwijderd

Topicstarter
btw... bij de compaq zit nog een heel software pakket maar dat doet er even niet toe.. verder kan ik de compaq hier in de stad halen en de andere niet.. en de videokaart is toch wat beter bij de tijd.. :)

verder werkt installatie hetzelfde? dus booten van cd.. win installen.. en VIA drivers en de hele zooi?

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Denk om fatsoenlijk WinXP te draaien toch wat meer geheugen.....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 17:16 schreef r00tie het volgende:
Denk om fatsoenlijk WinXP te draaien toch wat meer geheugen.....
dat ook ja, maar ik bedoel eigenlijk dat mensen niet zeggen van koop maar een PII 266 met 64MB want dat is goed zat voor tekstverwerken.. is ook wel zo.. maar ik wil gewoon WinXP installed hebben en toch wat sneller dan zo'n PII :)

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

zit zelf ook heel erg te denken aan die compaq, een erg goede prijs/prestatie verhouding volgens mij!
128 mb is eigenlijk te weinig voor winXP, de 701 en 705 uit dezelfde serie hebben gewoon 256 MB erin zitten. Persoonlijk lijkt mij de 700 met 128 mb beter, want die heeft nog een vrije SO-DIMM slot (de andere 2 niet)! Kun je er nog 256 MB bijpoten, heb je 384 mb(is max volgens specs op compaq.nl) :P...

ff kijken op pricewatch:

128MB PC133 SDRAM (SO DIMM, 144-pins, Dane Elec) € 49,-
256MB PC133 SDRAM (SO DIMM, 144-pins, Dane Elec) € 94,-

128MB PC133 SDRAM (SO DIMM, 144-pins) € 31,-
256MB PC133 SDRAM (SO DIMM, 144-pins) € 66,-

persoonlijk zou ik dan toch zeker voor Dane-elec kiezen, voor dat beetje geld extra heb je gewoon GOED spul met 10 jaar garantie. Heb al vaak genoeg problemen gehad/van gehoord met geheugen, dus koop nu alleen nog maar Dane-Elec.

Hoopte eigenlijk dat er iemand was die al een 700 heeft en welke ervaringen die daarmee heeft.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:22

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik zit hier te kloppen op een 701EA. als je het prijsverschil bekijkt tussen de 700 en de 701EA (€180) vind ik de 701EA interessanter. De voordelen van de 701EA zijn 128 MB meer, DVD, 50 Mhz sneller. Een DVD speler kun je er later niet meer bij zetten in deze modellen. Verder zijn ze identiek. Als je perse 384 mb intern wilt hebben en een dvd speler boeit helemaal niet dan moet je inderdaad voor de 700 gaan. Als je nog vragen hoor ik ze wel.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
ik heb net een Microstar (Medion, die van de aldi) gekocht via marktplaats, die man had er meer mischien dat ie er wel weer een ad heeft staan.

Intel Pentium 3 1200 Mhz
512 mb geheugen
14.1 display
30 gig hd
dvd speler
tv out
netwerkkaart zit erin
leuk zilveren design :)

heb er zelf nog geen enkele problemen mee gehad, maar ik heb em nog maar een 3 weken. Me buurman heeft ook een Medion en die heeft helemaal nog geen problemen gehad en die heeft em al een half jaartje.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Carnifex

Carnifex

auch

hmmz, hoe koje erbij dat de 701EA maar 180 euro duurder is? In pricewatch staat:

Compaq Presario 700EA-XP Duron 900Mhz, 128MB, 20GB,14.1\"TFT 1355,-

Compaq Presario 701EA-XP Duron 950Mhz, 256MB, 20GB,14.1\", DVD 1673,-

das dus een verschil van 1673 - 1355 = 318 euro... (dus zo'n 700 gulden(!))

Bovendien is bij de postbank alleen de 700 te krijgen (en de 705 maar die is helemaal veel te duur). Ik wil 'm graag bij de postbank (daar istie 1361 euro), want dan krijg je 'm gratis thuisgebracht en je hebt een jaar garantie op diefstal en ongelukjes ;).

Ik had ook liever een dvd erin gehad, maar het is geen noodzaak. Ik heb op dit moment helemaal geen dvd's (ben student en heb daar dus geen geld voor) en DivX is vor mij voldoende kwaliteit. Je ook meteen een goede TV + geluidsinstallatie hebben om DVD tot zijn recht laten komen.
Ik denk dat ik het hou bij de 700 + 256 MB. Dat moet toch een tijdje meekunnen om te proggen/surfen/DivX kijken. :)

• -bolio-

-bolio-

Op dinsdag 29 januari 2002 16:36 schreef Carnifex het volgende:
hmmz, hoe koje erbij dat de 701EA maar 180 euro duurder is? In pricewatch staat:

Compaq Presario 700EA-XP Duron 900Mhz, 128MB, 20GB,14.1\"TFT 1355,-

Compaq Presario 701EA-XP Duron 950Mhz, 256MB, 20GB,14.1\", DVD 1673,-

das dus een verschil van 1673 - 1355 = 318 euro... (dus zo'n 700 gulden(!))
Sorry dat was ik helemaal vergeten. Ik heb de 701EA kunnen regelen voor 3300,- dus dan was het iets van 180 eurotroep verschil. Maar normaal kost hij idd iets van 3700,-. en dan is het het prijsverschil niet waard. Verder is de 700 hetzelfde als de 701 en het werkt echt toppie. Wat je verder nog zegt over diefstal: Ik kon mijn lappie ook bij de postbank verzekeren maare dat kostte dan wel geld. Hij is echter niet verzekerd bij diefstal op straat, openbare gebouwen etc.

• Carnifex

Carnifex

auch

Aha, dat verklaart :).

Ik heb de postbank gebeld, maar als ik hem bij hun bestel duurt het 3 tot 5 weken voor ik hem heb :( :(.
Als die diefstalverzekering alleen voor thuis is heb je er niet veel aan... hij wordt juist gejat als je 'm meeneemt naar een openbare plaats.
Vanavond maar even naar dynabyte denk ik, dan heb ik hem tenminste meteen :).

Bolio: Heb je trouwens linux op die 701EA van je staan? Ik ben van plan er RedHat 7.2 op tezetten...

Verwijderd

hmm, waas, mijn vader wou die 700EA-XP eerst ook bestellen, maar toen belden ze op dat die niet mee rgeleverd werd.. :?
nu heeft mijn vader ondertussen een toshiba, ook mooi dingetje, maar evengoed waas

• Carnifex

Carnifex

auch

Ik type dit nu vanachter mijn 700EA en ik kan je vertellen dat het lekker tikt! Nu nog 256 mb en redhat 7.2 erop, maar het loopt wel lekker nu, alleen een beetje traag als je veel windows open hebt (winXP + 128 mb).
DivX filmpje van vertical limit(hoge quali, 2 cd's) schokte eerst een beetje, maar nu ik DMA heb aangezet voor de cd-rom werkt die ook perfect. Morgen ff proberen op de TV :)

Ik hebbum trouwens gekocht bij dynabyte, waar ze vertelde dat ik 24 maanden on-site garantie zou hebben, terwijl compaq zelf (volgens de garanite die uit de doos kwam) 12 maanden carry-in garantie geeft :?

Tikt best lekker, dit toetsenbord :) :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zelf heb die Compaq XP, erg fijne ding, net gek duur, stevig van kwaliteit en het scherm is erg mooi en helder perfect ding!

• Carnifex

Carnifex

auch

edit:

laat maar... foutje :+

• -bolio-

-bolio-

Op donderdag 31 januari 2002 09:45 schreef Carnifex het volgende:
Aha, dat verklaart :).

Ik heb de postbank gebeld, maar als ik hem bij hun bestel duurt het 3 tot 5 weken voor ik hem heb :( :(.
Als die diefstalverzekering alleen voor thuis is heb je er niet veel aan... hij wordt juist gejat als je 'm meeneemt naar een openbare plaats.
Vanavond maar even naar dynabyte denk ik, dan heb ik hem tenminste meteen :).

Bolio: Heb je trouwens linux op die 701EA van je staan? Ik ben van plan er RedHat 7.2 op tezetten...
Nee ik heb nog steeds alleen Win XP home erop staan wat erbij geleverd wordt... Het zit namelijk zo: Op de laptop staan twee partitie's: een C van 16 gig, een D van 4 gig. Op die D staat je restore zooi en als je die kwijt bent kun je niet meer terug naar fabrieks instellingen zonder speciale cd's te bestellen bij Compaq :r Opzich maakt mij het niet uit dat je dan niet meer terug kunt naar die troep maar ik weet niet hoe dit garantietechnisch in elkaar zit. Weet iemand trouwens een methode om je C partitie te verwijderen / herindelen zonder je D te hoeven veranderen / wijzigen. Kan dit met PM?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 02:12 schreef -bolio- het volgende:

[..]
Kan dit met PM?
Kort maar krachtig; ja :)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Wat heb je er nou voor betaald?

Ik wil denk ik ook nog een keer een snellere, heb nu een IBM Thinkpad PII 233 Mhz met 96Mb intern.

• -bolio-

-bolio-

Ik heb er 2 maanden geleden fl 3399,- voor betaald.

Specs:

AMD Mobile Duron 950 Mhz
256 mb geheugen 133 Mhz
Toshiba MK2017GAP :) 20 gb Harddisk
Toshiba SD-C2502 :) 8x DVD
Via chipset met S3 videokaart
10/100 mbit Lan + 56 kbit modem
Helder mooi 14,1" TFT

Hij tikt lekker en voelt degelijk aan. Echte problemen met dat ding ben ik nog niet tegengekomen. :)

Verwijderd

de sony qr20 is ook wel erg fijn

duron 700mhz
128 (512 max)
10gb
dvd
firewire
utp
modem

voor 2500 gulden bij de megamax

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:19
Zijn die Sony notebooks niet extreem snel leeg?!

Ik hoor al van meerdere kanten dat je met 1 accu maar 1.5 uur doet.

American Express vraagbaak

• -bolio-

-bolio-

Bestaat er eigenlijk wel een Mobile Duron 700 :? Volgens mij niet en dan zou het vrij logisch zijn als de accu zo snel leeg is.
Op vrijdag 18 januari 2002 16:30 schreef Kai Tracid het volgende:
...
opzich lijkt de Compaq meer op iets wat ik zoek, toch een redelijke harde schijf, en 10/100 LAN.. helaas geen TV-out en DVD. een DVD-speler kan er later altijd nog bij volgens mij? een TV-Out is niet echt nodig, maar als het kan dan is dat wel mooi.
...
Ik lees dit nu pas :p maar op de 701EA zit gewoon een S-Video out hoor en op de 700 is dit volgens mij niet anders hoor...

• Carnifex

Carnifex

auch

Op zondag 03 februari 2002 19:53 schreef -bolio- het volgende:
Bestaat er eigenlijk wel een Mobile Duron 700 :? Volgens mij niet en dan zou het vrij logisch zijn als de accu zo snel leeg is.
[..]

Ik lees dit nu pas :p maar op de 701EA zit gewoon een S-Video out hoor en op de 700 is dit volgens mij niet anders hoor...
op de 700 zit ie ook ja :), weet alleen nog niet of ie werkt, heb namelijk nog geen S-Video kabeltje kunnen kopen. Had nog wel en verloopstukje van S-Video naar zo'n tulp uitgang (composite?), maar dat werkt dus niet :(

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:45

RKD

hier nog een hele tevreden gebruiker van een 700EA XP, maar je moet hem idd niet via de postbank bestellen want dat duurde bij mij 2 maanden :(:(:( maar alleen nog wat geheugen extra erin en hij ruled zwaar :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Acer? Eén tip: koop een echt A-merk.

Verwijderd

René vd Veen:
Acer? Eén tip: koop een echt A-merk.
gewoon nieuwschierig: heb je wel eens een 'niet'-A-merk in gebruik gehad?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:26 schreef dirkey het volgende:

[..]

gewoon nieuwschierig: heb je wel eens een 'niet'-A-merk in gebruik gehad?
Meer dan eens, van Acer tot Top-line. Wanneer je zo'n apparaat koopt moet je gewoon een goed merk kopen. Dan maar iets minder qua specs maar componenten van een hogere kwaliteit en een support welke vele malen beter is.

Verwijderd

Kijk eens rond bij de mediamarkt... Hebben ze ongeveer 30 laptopjes op rij liggen, kun je ze zo vergelijken.

Btw. De www.mediamarkt.nl site kan je wel vergeten.
Die is :(
Pagina: 1