Toon posts:

Wordt OC'de proc warmer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld, je hebt een Celeron 600 die je overgeklokt hebt naar 900. Is dan de temperatuur dat dat ding wordt gelijk aan een originele Celeron 900 of wordt een OC'de processor warmer?

Verwijderd

Als jij nooit sport en je moet ineens behoorlijk hard rennen, omdat de hond van de buurman (real German Dobermann) je achterna zit, banwege de Hema wordt in je handen, dan krijg jij het toch ook benauwd?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Om Mad_Cookie maar even samen te vatten: ja :P

Verwijderd

Ja en niet zo'n klein beetje ook;

Van 600 naar 700 scheelt al zo'n 5 graden ongeveer.. afhankelijk van cooler..

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ja, tuurlijk....

Anders draai je natuurlijk altijd op de hoogste kloksnelheid die mogelijk is...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Bij mij valt overclocken op zichzelf mee... Maar als ik het voltage omhoog gooi merk ik het direct...

Verwijderd

Om er even een mooi verhaaltje omheen te hangen:

Een celly 900 is nieuwer en anders geproduceert dan een celly 600. Bij productie word er rekening gehouden met een temperatuur die de proc moet/mag worden.

De 900 zal dus N/OC ongeveer net zo warm worden als een 600 n/OC. Dit licht aan de opbouw van de processor en het verandern van technieken...

Wel is het zo dat uit een bepaalde productie serie bij voor beeld de helft van de proc's 600 en de andere helft 700 zal worden... Zelfde chippie maar wel verschil in MHZ... Waarom?? Sim-Pel 700 mHZ verkopen als 600 is goedkoper dan twee aparte productie lijnen opzetten....

Ik geloof zelfs dat het zo is dat de pentium en de celleron een tijd lang van de zelfde band af kwamen rollen en dat er doormiddel van laseren een celeron of pentium van werd gemaakt... Bij een celeron werd gewoon een bepaald cache level weg gelaserd.. (heb ik ooit wel eens ergens gelezen, dus bind me er niet op vast)

Verwijderd

doh, anders zou het nogal nutteloos zijn om daar opeens honderd piek meer voor te betalen :?
Pagina: 1