Toon posts:

w2k netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

voor een vent heb ik thuis een heel netwerk geinstalleerd, alleen maar goede shit en het werkt perfect, meneer is programmeur. maar bepaalde dingen werken niet:

het is een netwerk met de volgende computernamen:

computer1
computer2
computer3
etc.

dit op computer 1:
hij heeft een programma gemaakt, die gebruikt het volgende op een bepaald moment, het programma iets opstarten door //computer1/c/test/etc.exe of zo

dit gaat altijd goed, maar alleen als de netwerkkabel erin zit, als deze eruit is geeft hij een foutmelding dat ie //computer1/c/test/etc niet kan vinden

het gaat op w2k professional

Verwijderd

Moeten we hier serieus op reageren :?

Verwijderd

Topicstarter
hoezo serieus op reageren, snap je iets niet, of mis je wat info????

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 16:23 schreef Tommy4u het volgende:
hoezo serieus op reageren, snap je iets niet, of mis je wat info????
ik snap je vraag niet goed denk ik???
het is logisch dat je niet op een netwerkshare kan komen als de netwerkkabel eruit ligt.
zelfs als deze share op de computer is waarop je werkt.
een share wordt nu eenmaal altijd via het netwerk benaderd

of bedoel je wat anders???

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Het lijkt wel op het volgende:

Computer geinstalleerd voor mij va.
Uitgelegd hoe de power knop werkt.

Nu heeft mijn va de powercable eruit gehaald en zeurt ie dat de powerknop niet werkt.

Dat is denk ik redelijk equivalent met jouw probleem !!!

MAAR !!!!

Als je beter leest zie je dat het om een netwerkconnectie op de eigen machine gaat. Zijn vraag kan beter vertaald worden in waarom hij de netwerk connectie op zijn eigen machine niet kan zien op het moment dat de netwerkkabel eruit ligt.
(Je had het accent er ook wel op kunnen leggen vind ik)

Maar goed... Ik denk dat dat met de bindings (zoals ze in windows heten) te maken heeft. Op het moment dat de NIC niet gebruikt wordt is die de bindings waarschijnlijk ook kwijt.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 16:29 schreef Papillon het volgende:
Het lijkt wel op het volgende:

Computer geinstalleerd voor mij va.
Uitgelegd hoe de power knop werkt.

Nu heeft mijn va de powercable eruit gehaald en zeurt ie dat de powerknop niet werkt.

Dat is denk ik redelijk equivalent met jouw probleem !!!

MAAR !!!!

Als je beter leest zie je dat het om een netwerkconnectie op de eigen machine gaat. Zijn vraag kan beter vertaald worden in waarom hij de netwerk connectie op zijn eigen machine niet kan zien op het moment dat de netwerkkabel eruit ligt.
(Je had het accent er ook wel op kunnen leggen vind ik)

Maar goed... Ik denk dat dat met de bindings (zoals ze in windows heten) te maken heeft. Op het moment dat de NIC niet gebruikt wordt is die de bindings waarschijnlijk ook kwijt.
dat zei ik hierboven al, een netwerkshare wordt nu eenmaal altijd via het netwerk benaderd.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 18 januari 2002 16:31 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

dat zei ik hierboven al, een netwerkshare wordt nu eenmaal altijd via het netwerk benaderd.
Ja OK.. Maar wat is het echte oorzaak..

Ik kom op het volgende:

Windows knalt keihard de route tabel uit elkaar waardoor er alleen een localhost route aanwezig is. Op het moment dat de routetabel zou blijven en je met een hosts file werkt heb je kans dat je zonder kabel kunt blijven netwerken op je eigen machine...

Je kunt proberen zelf de route tabel hard in te kloppen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

je kunt mischien ook het hosts bestand editen en hierin een verwijzing zetten:

127.0.0.1 computer1

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet gewoon effe de "Microsoft Loopback Adapter" installeren; dan hep je altijd netwerk, ongeacht of het touwtje d'r in zit of nie

Alternatief kun je een loopback stekkertje voor je netwerk kaart maken (RJ45 1 + 2 doorverbinden en 3 + 6 ook)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
kortom als ik het goed begrijp je kan dus niet gebruik maken van //computer1/c/test/etc.txt bijv als de netwerkkabel niet verbonden is???? dit is eigenlijk wat ik moet weten,,

als dit zo is kan het dan wel om een andere manier,,, kan me veel geld opleveren :-) behalve dan op de ' Microsoft Loopback Adapter' manier....

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:49 schreef Tommy4u het volgende:
kortom als ik het goed begrijp je kan dus niet gebruik maken van //computer1/c/test/etc.txt bijv als de netwerkkabel niet verbonden is???? dit is eigenlijk wat ik moet weten,,

als dit zo is kan het dan wel om een andere manier,,, kan me veel geld opleveren :-) behalve dan op de ' Microsoft Loopback Adapter' manier....
ik weet bijna zeker dat wat captor hierboven zei over het ip van de localhost in je hostsfile zetten wel werkt.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en local loopback adapter installeren werkt ook..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 10:27 schreef axis het volgende:
en local loopback adapter installeren werkt ook..
zeker....
maar dat wil meneer niet :)

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Op vrijdag 18 januari 2002 17:49 schreef Tommy4u het volgende:

Een hub eraan hangen ofzo :) Waarom moet die kabel er eigenlijk steeds uit :?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Die "meneer" zijn programma laten aanpassen zodat er wordt gekeken op aanwezigheid van een netwerkverbinding.
Een goed geschreven programma heeft geen last van dit soort problemen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1