Toon posts:

problemen met inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen bij het bezoeken en inloggen van bepaalde sites. Het probleem is dus dat ik bv niet op hotmail kan (hij kent hem niet) of niet kan inloggen bij de chat van tmf. Ik heb gehoord dat dit misschien komt omdat ik achter een proxy zit en deze geen andere connecties door laat behalve van de http poort 80 dus ik moest proberen om via socks en poort 1080 of 80 te verbinden. Ik heb een poortscan gedaan en ik heb een "connect" op de poorten 135, 139 en 1030. Ik weet het proxy adres niet dus ben een beetje gaan speuren om het netwerk en kwam het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bgnr.nl/guns/images/Proxy.jpg
In deze directory's ccmail, ms, smtpen x400 staan ook nog de files Ccmproxy.dll, Pcproxy.dll, Inproxy.dll en X400prox.dll.
Het getasdnt3-domein is het domein waar ik dus ook inlog. Zegt dit misschien wat over een proxy? Ik werk op een Windows 4.0 Workstation NT en hoef niet te rekenen op de medewerking van onze admin :-( Heeft iemand hier een oplossing voor ???

Verwijderd

uuhmmmm Nee deze map wordt door exchange gebruikt.

je moet dus een portscan doen op de gateway. (of de proxy server)

ps1: Ik neem aan dat dit een bedrijfsomgeving is?
ps2: Als ps1 waar is dan denk ik niet dat de systeem beheerder het zo heel fijn zal vinden als jij allemaal snieke manieren zoekt om toch te kunnen chatten e.d

Mooi systeem: Proxy Tunneling B-)
(Daar fop ik die nep systeem beheerders bij ons op school ook mee. Langleve msn!)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 19 januari 2002 14:24 schreef martijntje het volgende:
uuhmmmm Nee deze map wordt door exchange gebruikt.
Dat niet alleen, maar dat dat een alpha ipv. een x86-machine is lijkt me ook al sterk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
thx for the help guys...
Ik heb met het proggie Leopard Portscan 1.2 basic een poortscan gedaan en hij vond om de poorten 135, 139 en 1030 een "connect". Ik hoop dat je hier iets mee kan?!
Dit is inderdaad op mijn werk (bedrijfsomgeving) en ps2 ja had ie het maar niet "uit" moeten zetten ;-)
Msn kon ik trouwens ook niet installeren (geen rechten) dus heb het proggie gewoon uitgepakt en gerunt en hoe doet het nog ook! (alleen filetransfer doet het niet) Wat heb jij gedaan met Proxy Tunneling dan:?

Alvast bedankt he

Verwijderd

ik neem aan dat op die poort 1030 een proxy draait. (kijk anders effe in de instellingen van netscape/ie)

Met proxy tunneling is het mogelijk om een externe proxy te benaderen via je LAN proxy.

Nu draai je lokaal een applicatie die alle requests opvangt (een soort proxy server dus)En deze via de Lan proxy doorstuurt naar een externe proxy.

Conclusie van dit verhaal: Je lult dus via poort 80 met een andere proxy. poort 80 is HTTP verkeer en wordt altijd doorgelaten. (Anders viel er helemaal niet te internetten)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn instellingen van ie staat geen proxy vermeld (use proxy server staat niet aangevinkt) |:(
Zou voor mij proxy tunneling een uitkomst kunnen bieden om volledig te kunnen internetten en zo ja hoe kan ik dat gebruiken?

Ik weet dus nog steeds niet zeker of ik via een proxy draai en weet dus ook geen adres hiervan. Welke stappen kan ik ondernemen om wel toegang tot alle sites te krijgen?

P.S. Ik heb je toegevoegd aan mijn msn, dat praat wat makkelijker en vooral sneller 8-)

greetz

Verwijderd

zet me nog maar een keer in je msn lijst. Had je er al uitgegooid. (wist niet wie je was)
Pagina: 1