Ik ben van plan een 8310 te kopen maar ik lees her en der dat het toestel nogal wat last heeft van 'bugs' in de software bijvoorbeeld. Wat zijn de ervaringen en adviezen?
Dank!
Roel
Dank!
Roel
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Audi A8 W12 6.0
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Voor Ericsson zijn logo's te downloaden via wap. Wat ik erg leuk vind is zelf logo's maken (101*80 pixels GIF, 256 kleuren), opslaan op de Palm en via infrarood elke dag een andere naar mijn T68 sturen. Ik heb al verschillende gescande foto's en gedownloade plaatjes bewerkt.Op vrijdag 18 januari 2002 20:03 schreef bombadil het volgende:
Nokia is de standaard voor beltonen en logos e.d.
Afneembare frontjes zijn ook stoer. (wel duur 40 eurotjes voor een orginele nokia)
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Verwijderd
Lekkere vergelijking, Bluetooth met een radio. Gaan we ook infra rood gelijkstellen aan achtergrond plaatjes? Het is toch iets heel anders.Op vrijdag 18 januari 2002 20:03 schreef bombadil het volgende:
Radio. (gebruik je toch heel wat vaker dan bluetooth)
Nokia is de standaard voor beltonen en logos e.d.
Nadelen:
Verwijderd
Nogal logisch dat het enigszins een verbetering is, maar jammer genoeg niet genoeg. Voor die prijs (en rekening houdend met het zogenaamd geweldige merk Nokia) zou de 8310 zeker 3 functies extra moeten hebben, en minder bugs.Op vrijdag 18 januari 2002 20:43 schreef jant het volgende:
Ondanks dat mijn 8310 deze week is overleden, ben ik toch wel enthausiast over het toestel.
Telefoonboek is handiger dan die van de 8210. Je kunt (net als bij de 6210) meerdere nummers onder 1 naam opslaan.
Jawel hoor, ander merk telefoon kopen. Voor +1000 gulden verwacht ik wel wat meer.Op vrijdag 18 januari 2002 20:43 schreef jant het volgende:
Alle nokia telefoons hebben zeker in het begin problemen met de software. Elke software release van Nokia is experimenteel! Niets aan te doen.
Heeft ie ook:Op zaterdag 19 januari 2002 19:57 schreef middelkoop het volgende:
[..]
Nogal logisch dat het enigszins een verbetering is, maar jammer genoeg niet genoeg. Voor die prijs (en rekening houdend met het zogenaamd geweldige merk Nokia) zou de 8310 zeker 3 functies extra moeten hebben, en minder bugs.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Verwijderd
Je hebt het verkeerd begrepen. Voor de huidige prijs van de 8310 zou hij zeker 3 features meer moeten hebben invergelijking met wat hij nu heeft. NIET in vergelijking met de 8210 (wie let daar nog op, dat buggy pos is zowat 3 jaar oud en was een jaar geleden al achterhaald qua features).Op zaterdag 19 januari 2002 20:51 schreef jant het volgende:
[..]
Heeft ie ook:
1) uitgebreider telefoonboek
2) Voice memo recorder (erg handig)
3) Radio
Staat alleen nog het argument van minder bugs!
Verwijderd
Je slaat de spijker op z'n kop! Al die functies zitten ook op een goedkoper toestel! (denk aan de alcatel 511 scheelt ongeveer 500 piek in aanschaf... en heeft ook downloadable beltoontjes en logo's en verwisselbare frontjes zij het allemaal iets minder spectaculair)Op zondag 20 januari 2002 12:58 schreef middelkoop het volgende:
[..]
Je hebt het verkeerd begrepen. Voor de huidige prijs van de 8310 zou hij zeker 3 features meer moeten hebben invergelijking met wat hij nu heeft. NIET in vergelijking met de 8210 (wie let daar nog op, dat buggy pos is zowat 3 jaar oud en was een jaar geleden al achterhaald qua features).
Voice memo en een uitgebreid telefoonboek waren misschien luxe in de tijd van de 7110, maar die kan je nu ook krijgen op een VEEL goedkopere telefoon. Ik beschouw deze meer als standaard.
Een radio is leuk maar maakt de bugs, zwakkere casing, kleine scherm, en het gemis van bluetooth, triple band & een geavanceerder scherm (greyscale, kleur) niet goed.
Verwijderd
Vergeet niet over 3 maanden nog een keer hier te postenOp zondag 20 januari 2002 14:53 schreef Roelemewoel het volgende:
allen bedankt voor jullie reacties!
Ik heb 'm uiteindelijk toch gister gekocht (voor veel te veel geld welliswaar maargoed, t was toch niet mijn geld!) Gebruikmakend van software versie V04.04 (29-10-01) heb ik nog geen bugs gehad of iets. Een errug mooi toestel en zeker qua opties en formaat een vooruitgang op mijn oude 3310
LOLOp zondag 20 januari 2002 16:38 schreef Roelemewoel het volgende:
Zal ik zeker doen. Ik heb al een bug ontdekt in v04.04;
Er verdwenen spontaan een paar nummers uit mijn SIM-geheugen. gelukkig had ik daarvoor al een backup gemaakt dus er is niks verloren gegaan. toch een beetje vreemd!
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
]Op zondag 20 januari 2002 16:59 schreef navyseal44 het volgende:
Ik heb zelf een 8310 en heb weinig problemen.
Je kunt trouwens bij problemen gratis een software update laten doen, bent je toestel dan 10 tot 14 dagen kwijt en komt dan terug met nieuwste software erop.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
Ik heb nog NOOIT een probleem met welke Motorola dan ook (MicroTAC 7500/8200 International, StarTAC 130, v3690, V51, V66 nu) gehad. De v66 is zelfs helemaal top, geen enkele softwarebug (daar kunnen ze bij Nokia nog een puntje aan zuigen), zeer stevig met alle mogelijk denkbare (goed werkende) features. Vooral de radio is top.nou het is wel beter dan de motorola V series
DIE ZIJN BRAK , KUT , GAMMEL
(verzin zelf nog mar meer woorden)
bij alle 6 die ik gehad heb ging na ongeveer 3 a 4 weken me scherm trippe
6 Telefoons in 6 Maanden
denk daar mar eens over...

Zelfde schermprobleem van de 8210/3210 en de grootste bug is z'n leeftijd(lees:ouderdom) gekoppeld aan een idioot hoge prijs.(ook al zit ik te denken over een 8850 wat zijn daar de bugs van??)
Verwijderd
Bluetooth, ir poort en een intern modem (mail checken en browsen via mijn Palm) horen toch wel tot mijn eisen. Ook een kleurenscherm zou ik nu niet graag meer missen.Op zondag 20 januari 2002 13:24 schreef Coolcase het volgende:
Ik hoef geen WAP, MP3 of radio of Bluetooth, verwisselbare koffers. Zo.
Deze heb ik ook gehad. Wat mij zo irriteerde was de lengte, met de losse batterij en het slome menu (oude software versie en geen service punt in de buurt) viel nog wel te leven. Ik heb deze vervangen door de T39 die qua features veel beter beviel. De antenne was wel jammer, maar toch voelde hij comfortabeler aan in m'n broekzak. Ik heb de T39 binnen een maand vervangen toen bleek dat ik toch wel de T68 kon betalen (dacht eerst dat ie een fortuin zou gaan kosten).Op zondag 20 januari 2002 13:24 schreef Coolcase het volgende:
Mijn ervaringen:
Ikzelf heb de 6210. Die bevalt prima:
- de accu houdt het lekker lang uit
- valt bijna nooit uit
- behoorlijk licht toestel, lekker plat, geen uitstkeeksels,
- duidelijk display
Ennuh, ohja! Hij belt ook nog es goed!
Nadeeltjes: hij is een tikkie groot, en de accu zit standaard een beetje ruim, menubediening beetje traag.
Verwijderd
Dat soort uitspraken doe ik liever niet. Ieder bedrijf werkt aan z'n producten en ze zullen ook vast wel verbeteren.Op zondag 20 januari 2002 17:32 schreef PlaceR het volgende:
nooit meer motorola en nooit meer nokia (ook al zit ik te denken over een 8850 wat zijn daar de bugs van??)
Verwijderd
Dat gammel aanvoelen van de 8310 is een logisch gevolg van de afneembare frontjes. Die Sl45 daarentegen is groot&lelijk. Amper een alternatief voor het 8310 publiek.Op maandag 21 januari 2002 11:00 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
SL45 vs 8310
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq