Ik heb een tabel, met daarin 5 kolommen, ongeveer zo:
de getallen zijn dus de breedtes van de kolommen.
Nou heb ik in de 2e kolom, en in de 4e kolom een plaatjes ingesteld als background, respectievelijk een plaatje van 573 pixels breed, en 1 van 165 pixels breed.
Dat werkt allemaal perfect, en ziet er mooi uit.
Maar nu wil ik typen, in die 2 kolommen, met als background dus het plaatje. Maar omdat het niet mooi is, als de tekst helemaal aan de linkerkant zit,
heb ik het volende in mijn head gezet:
en deze opmaak aan die 2 cellen gegeven, zodat alle tekst 5 pixels van het randje afkomt.
Maar nu komt het probleem:
Door die css, wordt de 2e kolom te breed gemaakt,
het plaatje ziet er dan niet meer uit, en de 4e kolom is weer te smal,
samengevat: een hele hoop problemen die ik niet wil
Hoe kan ik het oplossen, dat de tekst toch een stukje van de kant afkomt, maar dat de cel breedte totaal NIET veranderd..??
code:
1
2
3
| ---------------------------------------------- | 16 | 573 | 34 | 165 | 14 | ---------------------------------------------- |
de getallen zijn dus de breedtes van de kolommen.
Nou heb ik in de 2e kolom, en in de 4e kolom een plaatjes ingesteld als background, respectievelijk een plaatje van 573 pixels breed, en 1 van 165 pixels breed.
Dat werkt allemaal perfect, en ziet er mooi uit.
Maar nu wil ik typen, in die 2 kolommen, met als background dus het plaatje. Maar omdat het niet mooi is, als de tekst helemaal aan de linkerkant zit,
heb ik het volende in mijn head gezet:
code:
1
2
3
4
5
| <style type="text/css">
<!--
.pad { padding-left: 5px; }
//-->
</style> |
en deze opmaak aan die 2 cellen gegeven, zodat alle tekst 5 pixels van het randje afkomt.
Maar nu komt het probleem:
Door die css, wordt de 2e kolom te breed gemaakt,
het plaatje ziet er dan niet meer uit, en de 4e kolom is weer te smal,
samengevat: een hele hoop problemen die ik niet wil
Hoe kan ik het oplossen, dat de tekst toch een stukje van de kant afkomt, maar dat de cel breedte totaal NIET veranderd..??
tjah..