Stelling: Iedereen heeft evenveel problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
van deze stelling ben ik al overtuigd sinds ik enig vermogen tot redeneren heb gekregen. Tijd om dit es in twijfel te trekken :)

Ik wilde eigelijk zelf niet de eerste reactie geven, gewoon zodat ik jullie mening krijg zonder dat deze beinvloed is door mijn mening.

En met mijn stelling bedoel ik probleem in het algemeen, dus van de bosjesman in een of ander vaag bos, tot bill

dus vind je dit ook, of ben je het er helemaal niet mee eens, wel goed onderbouwen aub.

gilt U maar :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Problemen waarmee?
En problemen op een bepaald moment of iedereen heeft evenveel problemen te verwerken in zijn hele leven?
Zo ja, hoeveel zijn dat dan?

Kortom, ik denk niet dat ik de stelling begrijp

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hier ben ik hetniet mee eens.

Iemand die in een rijkeluis gezin is opgegroeid op de stille hei zal minder problemen hebben gehad als iemand uit een kansarm gezin uit de randstad.

Problemen als geldzaken zijn hetzelfde, als jij uit een rijk gezin komt dan heb jij op een andere manier leren kijken dan datzelfde persoon uit dat kansarme gezin.

Relatie problemen, dat kan iedereen overkomen, arm of rijk.
Veel sterfgevallen in een famielie of kennissenkring zijn ook niet volksstam gebonden.

Ik kom op het punt uit om te zeggen dat geld gelukkiger maakt. :?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Het is relatief. Iemand die altijd alles heeft gehad kan met probleem A heeel erg zitten. Voor iemand die al vaak probleem C te kampen heeft is probleem A absoluut niet meer iets om over in te zitten.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Probleem van 'rijke' mensen is dat ze zich niet genoeg schamen.
In China (en niet alleen China) is het gewoon om 16 uur per dag te werken a .10 cent per uur. Dat je vervolgens eten moet kopen bij hetzelfde bedrijf dat het geld terug wilt, terzijde. Vooral jonge vrouwen tussen 15/25 hebben last van deze werkgevers. Vakbonden etc zijn taboe dussuh (arbeidsrechten zowiezo). Als je dan als vrouw een kind krijgt komt nog het 1-kind policy kijken alsmede je ontslagbrief (tenzij je baas je verplicht laat aborteren). Indien je kind een meisje is, dan is het economisch beter om het gelijk in de rivier te slingeren.

Ik weet niet welke problemen IK "probleem" mag noemen op een planeet waar 100 miljoen mensen onder zulke beestachtige omstandigheden moet werken, maar "tekort aan zakgeld" of "2-uur-sluitingstijd" iig niet.

Verwijderd

Maar als je dan naar het zelfmoordcijfer kijkt in Frankrijk dan schrik je toch. Als je dan ziet dat in Nederland 1 op de 3 ooit psychisch hulp heeft gezocht, dan denk je bij jezelf: wat heb je eraan als je het beter hebt... Want blijkbaar komen er altijd dingen die de mens als naarste ervaring zwaar laat wegen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb nooit problemen, wel gek dat iedereen altijd problemen MET mij heeft :? :o

Verwijderd

tsjah je komt al gauw in de discussie van wat IS een probleem.

ik zou de beleving van een eeuwige optimist versus een zwartgallig iemand in gelijke situaties niet als hetzelfde kunnen beschouwen.
Wat voor de 1 hooguit een hobbeltje is ziet de ander als een onoverkomenlijke berg ellende.

"breng mij geen problemen maar oplossingen" ofwel kijk eens op een andere manier naar een probleem. Niet als eindpunt doch slechts als een start helpt soms :)

Verwijderd

Ik denk dat het zwaarste voor een mens niet de grootste ellende is waar je in kunt verzeilen, maar een te grote reeks van gebeurtenissen in een te korte tijd.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 16:33 schreef The_Tzar het volgende:
Het is relatief. Iemand die altijd alles heeft gehad kan met probleem A heeel erg zitten. Voor iemand die al vaak probleem C te kampen heeft is probleem A absoluut niet meer iets om over in te zitten.
Das ook mijn idee, het maakt niet uit op welk gebied je probleem ligt, ik zal ff een voorbeelde proberen te geven met extremen: iemand in afrika die de hele dag bezig is met voesel te vinden om te overleven, heeft volgens mijn stelling evenveel problemen als een 16 jarige limburger die zich nergens zorgen om hoeft te maken behalve dan om t feit dat hij alleen maar aan 1 meisje denkt (niet autobiografisch natuurlijk)

En dan nu waarom:
1 - men zoekt zijn eigen problemen min of meer op.
dit moet je natuurlijk wel binnen grenzen zien, die afrikaan uit mijn voorbeeld heeft zich dat natuurlijk niet zelf uitgezocht om in zon arm land te gaan wonen. Maar ik denk dat je geconfronteerd word met de problemen die je op dat moment nodig hebt om verder te kunnen groeien.

2 - Hoe de context van het probleem is.
In de context van de afrikaan is zijn probleem net zo rieel als het probleem van de 16 jarige limburger.

3 - Problemen zijn altijd zo erg als jij ervan maakt.
Ook hier weer belangrijk wat je omgeving doet, dit kan vaak voor een deel bepalen waar jij waardes aan hecht, en wat jij dus als een probleem ziet. --> voor mij zou overleven in de jungle een ramp zijn (lees: aftellen tot mijn dood) terwijl t voor die afrikaan uit m'n voorbeeld alledaags is.

Verwijderd

Niet iedereen heeft evenveel problemen, iig niet absoluut gezien. Als persoon X arm is en daar last van heeft. Dan heb je persoon Y, die rijk is. Dan heeft hij al een probleem minder dan persoon X.

In belevingswereld kan dat natuurlijk wel anders zijn, omdat iedereen een probleem anders ervaart, maar dan denk ik nog niet dat iedereen evenveel problemen heeft. Iedereen kijkt er anders tegenaan, dus ik denk niet dat mensen "evenveel problemen" hebben.

Als je 2 mensen hebt met exact dezelfde problemen, ligt het nog steeds aan de manier hoe zij tegen deze problemen aankijken, of ze er evenveel last van hebben.

Ik vraag me ook af hoeveel "problemen" jij denkt dat iedereen heeft.

Verwijderd

Ik denk dat het zwaarste voor een mens niet de grootste ellende is waar je in kunt verzeilen, maar een te grote reeks van gebeurtenissen in een te korte tijd.
Sorry, ik had net even geen tijd voor de argumentatie.
Iemand die in een oorlog alles is kwijt geraakt en als laagste van het laagste moet leven, slaat zich er doorheen. Terwijl iemand die alles heeft, maar gewoon in twee maanden zoveel (persoonlijke) stress heeft gehad, flipt hem volledig door.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
met de hoeveelheid problemen bedoel ik eigelijk een procentuele waarde mede omdat je problemen niet echt kunt aangeven met een absoluut nummer

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:00 schreef Atgast het volgende:
met de hoeveelheid problemen bedoel ik eigelijk een procentuele waarde mede omdat je problemen niet echt kunt aangeven met een absoluut nummer
Ik denk nog steeds dat niet iedereen evenveel problemen heeft.

Ik denk wel dat iedereen evenveel potentie heeft om evenveel problemen te hebben. In dat opzicht is denk ik wel iedereen gelijk. Maar ik denk niet dat het in de praktijk ook zo zou uitvallen. Want waarom is de een altijd vrolijk, terwijl de andere zelfmoord pleegt?

Verwijderd

ik vind dit echt onzin :)
Ik heb nog nooit een ECHT probleem gehad. Er zijn mensen die echt heel diep in de stront zitten en een leven vol problemen hebben...
Anderen zijn gelukkig en hebben niet tot nauwelijks problemen.

Verwijderd

Niet mee eens,
ik vind in ieder geval dat ik weinig tot geen problemen heb...
De een vindt het natuurlijk wel (bijvoorbeeld) erger dat z'n computer crashed dan de ander....

Verwijderd

Stress kan bijv. weinig problemen geven als je op vroege leeftijd weet wat de oorzaak is. Weet je 't het pas op een zeer late leeftijd, heb je meer problemen gehad dan diegene op jonge leeftijd.

Om nou te zeggen dat iedereen evenveel problemen kent. Ik weet 't niet hoor. Het woord 'problemen' is me wat te globaal.
edit:

Een probleem voor de één, is er voor de ander geen

Verwijderd

Of ben je het er helemaal niet mee eens, wel goed onderbouwen aub.
Valt weinig aan te onderbouwen, ieder persoon heeft zijn eigen problemen, alleen in het westen denken we waarschijnlijk dat we meer problemen, maar dat zijn luxe problemen. En dat zijn geen problemen maar meer afgunsten. Qua echte problemen om te overleven is waarschijnlijk de bosjesman een goed voorbeeld. Maar die heeft weer geen problemen waar hij morgen zijn eten moet kopen als de boel eens ondergesneeuwd is (amerika), want hij vind zijn eten in het bos. En ik zie ome Bill nog niet in een bos naar planten zoeken om te overleven. Maar per definitie is ieders probleem dezelfde, of hij/zij nu rijk of arm is.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Wat is een probleem eigenlijk?

Bedoel ik niet grappig maar definieër dit maar eens zonder naar een woordenboek te grijpen!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Het is hooguit zo dat iedereen zijn ergste probleem als even erg kan ervaren als de ander zijn ergste probleem. Op de schaal van een ander kan jou probleem echter een stuk minder erg zijn.

Sommige mensen worden tot wanhoop gedreven door het verliezen van een bankpas; anderen zijn zo sterk dat zelfs een verkrachting ze nauwelijks van hun stuk krijgt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

The_Tzar schreef:
Want blijkbaar komen er altijd dingen die de mens als naarste ervaring zwaar laat wegen.
Die dingen zijn alleen tijdelijk. Iedereen loopt toch niet de hele tijd rond van 'Oh, wat zit ik vreselijk in de put'; als dat zo zou zijn, dan zou je gelijk hebben.

De meeste mensen zijn het grootste deel van de tijd gewoon tevreden. Op die momenten zijn de ergste problemen lang niet zo erg, en worden ook als lang niet zo erg ervaren, als wat deze mensen als 'erg' ervaren.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 18:32 schreef Mr.Durden het volgende:
Ik denk nog steeds dat niet iedereen evenveel problemen heeft.

Ik denk wel dat iedereen evenveel potentie heeft om evenveel problemen te hebben. In dat opzicht is denk ik wel iedereen gelijk. Maar ik denk niet dat het in de praktijk ook zo zou uitvallen. Want waarom is de een altijd vrolijk, terwijl de andere zelfmoord pleegt?
Ik denk dat dat is, omdat de een zijn problemen aangaat, en ze dus oplost, terwijl de ander ze voor zich uitschuift en op een gegeven moment voor een HUGE prob staat

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 18 januari 2002 21:29 schreef Atgast het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is, omdat de een zijn problemen aangaat, en ze dus oplost, terwijl de ander ze voor zich uitschuift en op een gegeven moment voor een HUGE prob staat
Moeilijk, moeilijk, je kunt het van meerdere kant bekijken...

Wat veroorzaakt een probleem?
Een probleem wordt veroorzaakt door iets wat jou in je behoeftes belemmerd.

Hoe definieren we een probleem dan?
Hoe erger je wordt belemmerd in jou behoeftes (primaire, secundaire, tertaire behoeftes) hoe erger dat probleem is. Immers een leven zonder voedsel, onderdak levert een groter probleem op dan een leven zonder auto zonder vaatwasser en andere luxe.

Volgens mij hecht iedereen ook andere waarde en normen aan zijn problemen. Stel er wordt een auto gestolen, persoon X vindt dat vele malen erger dan persoon Y.

De hoeveelheid van problemen tsja, hoe meer je de hoeveelheid problemen?
In het aantal problemen of de belemmeringen die het probleem oplevert? Immers het ene probleem roept het andere probleem aan.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op vrijdag 18 januari 2002 16:31 schreef bazs2000 het volgende:
Ik kom op het punt uit om te zeggen dat geld gelukkiger maakt. :?
Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel !! :)

dikzak

• Zarc.oh
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op vrijdag 18 januari 2002 16:43 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik heb nooit problemen, wel gek dat iedereen altijd problemen MET mij heeft :? :o
Oorzaak en gevolg :P

Zoek wat je niet eerder vond

Pagina: 1