Toon posts:

AMD Duron 800 mhz clocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD Duron 800mhz met een MSI K7T Pro2. Ik wil die duron graag gaan clocken, maar ik hoorde dat er problemen waren met de msi k7t pro2 ?? Maar weet iemand hoe je duron toch dan kan clocken ??

thnx

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Okay heb je FAQ + Search gelezen? Zoja lees dan verder.

Je kan overclocken op 2 manieren. Namelijk FSB en MP

FSB - Front Side Bus overclocken kan je doen zonder dat je je CPU moet unlocken. FSB kan je waarschijnlijk vinden in je BIOS onder Frequentie and Voltages ofzo. Het kan trouwens ook met SoftFSB. (Als dit nieuw voor je is gebruik search met "fsb overclocken")

MP - multiplier overclocken. Hiervoor moet je je CPU unlocken. (zoek op duron unlocken) Daarna kan je in de BIOS de multiplier instellen. (ook te vinden onder Frenquentie and Voltages)

VERY IMPORTANT!!
Kijk altijd naar de temp van je CPU bij mijn duron loop ie bij 62 graden vast. Natuurlijk moet de temp daarom zo laag mogelijk blijven. Als je cpu namelijk te warm wordt is de kast dat je hem sloopt grote dan als je je CPU goed koel houd
/VERY IMPORTANT!!

WARNING WARNING
Overclocken zorgt voor het vervallen van de garantie!! CPU en zelfs andere onderdelen in de computer kunnen kapot gaan!!!

Ga altijd voorzicht om met het overclocken. FSB kan je met stapjes van 2mhz omhoog gooien totdat je computer vast gaat lopen. Tussen de stapjes moet je wel programma`s gaan draaien die de totale computer stressen. (zoek op stress prog)
Multiplier gaat een stukje harder dus dat moet je echt stapje voor stapje doen dit gaat in stapjes van 0.5. Ook tussen deze stappen goed je systeem op instabiliteit testen!!
/WARNING WARNING

Over problemen met je het mobo dat je heb, kan ik je nix vertellen. Volgens mij moet daar best redelijk mee te overclocken zijn. Anders kan je natuurlijk altijd nog upgraden naar een XP1800+ ofzo!! IIG SUc6

Verwijderd

Topicstarter
Uhh ik heb iets gedaan wat de computer niet echt fijn vindt! Ik weet niet meer wat ik heb gedaan maar iig iets bij Voltage control... Hij start nou niet meer op, tenminste hij gaat wel aan maar ik krijg geen beeld en geen piep... Hoe komt dit ? Ik zit nu op een andere computer!

thnx

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BIOS resetten!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg toch geen beeld...

Verwijderd

Met het jumpertje op je mobo !!!!!! Lees anders ff de handleiding :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Moet je ff op je mobo zoeken naar Cmos clear ofzow (of iets wat erop lijkt :o)en dan moet je meestal dat plastic hoesje verplaatsen (op 2 andere pinnetjes zetten)en dan start ie waarschijnlijk wel weer op :P

ps dat heet een jumper

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

batterijtje eruit halen weegee

thunderstruck

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus op clear Cmos gedaan, en hij gaat nu helemaal niet meer aan! of moet ik hem gewoon terugzetten en dan aanzetten ??

Verwijderd

terugzetten duh :P

BTW, wil je hem stabiel krijgen moet je het voltage hoger zetten, en niet lager wat jij waarschijnlijk hebt gedaan.

• geforce5_guy
  • Niet online
Als je BIOS hebt gecleared (ff batterij er af 10 min is genoeg) batt terug en weer booten.

Als alles goed gaat Vcore op 1.85 (let op de temp van de CPU!!!!)

ff een paar dagen op 800 Mhz laten staan en daarna op 900Mhz of zo.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:49
Je hebt hetzelfde mobo als ik, en de fsb is echt niet over te klokken. Ik kom op dit moment niet over de 105, 104 stabiel :(

mijn 800 akca doet nu 988 (9.5x104) met de voltage op 1.725. Maar dat is op dit mobomonitor 1.81 ! (weet iemand of dit mobo slordig is met de voltages of de readings)
Met een temperatuur van 33 tot 37 graden 8-) (verschillen in de kamertemperatuur). Dit was voor mijn nieuwe koeling (sk6 met stille fan en stille case fans) boven de 40 op 800 mhz, nu 26-29 8-) .

Als je de multipliers hebt aangepast en de bios verlaat boot je systeem tussen de 500 en 600 mhz, hetzelde gebeurt wanneer je met de reset knop reboot. :'( Kweenie waardoor het komt maar het is een bekend probleem bij k7t boards. Je kan de pc na het posten gewoon uit en weer aan zetten en je hebt de goeie multipliers. Dit kan handig zijn als ie niet boot *D maar werkt dus niet voor de fsb.

Sorry dat ik het moet zeggen maar ik heb het idee dat we te vroeg een kt133 mobo hebben gekocht |:( ,ik denk er nu al over om hem te vervangen. Misschien zelfs zonder nieuwe processor.

Ps. gf5g: Op did mobo kan de voltage max op 1.8 worden gezet met een duron (default + 0.2), wat dan weer 1.91 is volgens de bios :? Ik denk er zelf over om de default aan te passen met een potloodje, eens kijken wat er dan uit te slepen is.......
En de bios clearen kan met de jumper.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02
ik heb helemaal geen problemen met overklokken op dit mobo
(zie sig)

ff cpu'tje unlocken
bios 2.9 erin flashen (alles ervoor en erna zuigen vind ik)
met 2.9 kan je hogere fsb doen, want kwam met oudere biossen ook nooit boven de 105 fsb uit. met deze bios kan ik 108x13 doen, 1404 mhz dus. en je voltages worden tenminste nauwkeurig uitgelezen

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• ReallyStupidGuy
Ik kan de fsb op 107 zetten maar dan duurt het wel erg lang voordat ie post, en is instabiel.

Ik ga die bios ook maar eens proberen, hopelijk gaat het dan beter.

En de vreemde voltages zijn dus niet de werkelijke voltages? Dan moet ik zeker de default voltage opschroeven, even kijken of ik alle benodigde hightec spulletjes heb: potlood, gum, loep en plakband.......check, alles is gereed. Ik ga volgende week beginnen!

Ik zie ook dat je de a versie hebt, maar als ik het goed heb dan moet dat voor de fsb niet uitmaken....

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoelen jullie met batterij ?? ik heb ook even mn voeding gecheckt (zekering) maar die was wit, dus kon niet zien of ie kapot was!

Verwijderd

Mijne loopt lekker op 950 (9,5X100) , als ik de fsb omhoog die loopt ie al boven de 105 vast dus gewoon met multiplier doen. (1050 doet ie ook wel maar word windows wat minder van). :)

• geforce5_guy
  • Niet online
er zit zoon grote platte batterij op je mobo. die zorgt er voor dat je instellingen van je bios word bewaard.

als je die 10-15 min. eraf haald word het bios gereset

Verwijderd

Topicstarter
mja mn voeding is ook helemaal naar de klote ofzo :(! want ik zo telkens resetten opeens doet ie het niet meer, ik zo GVD#%#$@%#$#@! heb hem ook ff losgekoppeld en stekker erin, ook al niet |:(.. andere voeding ook al geprobeerd maar die was ook naar zn gootje |:(...

• geforce5_guy
  • Niet online
gaat lekker bij jouw >:)

nee das jammer voor je, maar waarom voeding open :?
nergens voor nodig.

Maar je had het over een zekering, mischien is die nu wel kapot :(

en anders een nieuwe goede voeding kopen en het overclocken laten varen, want jij hebt wel veel pech.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik ga ook niet meer clocken hoor >:), dan koop ik wel nieuwe proc ofzo.. dit is echt zoo klote :r.

maar ik ging kijken naar zekering kijken of hij geknapt was... maar ik zal iig ff die batterij eruit rukken. dan maar mn kast spuiten :)..

maaruh thnx iedereen die me geholpen hebben :9

• ReallyStupidGuy
Gerox,

Dus de pc werkt nog steeds niet als je de clear cmos jumper hebt teruggezet?
Wat geven de led's aan? (De 5 lampjes bij de processor)

Toen ik in mijn voeding kortsluiting had veroorzaakt deed nix het meer, ik neem aan dat als de zekering kapot is er ook geen fans draaien ed..

Om boot problemen op te lossen kun je ook eens proberen alleen met een hd, en een videokaart te booten.

Verwijderd

Topicstarter
mn voeding geeft helemaal geen power meer... zekering dus ff begraven of heel dat ding |:(. voeding heeft me toch wel ff 2 jaar doorheen gesleept :)

• ReallyStupidGuy
Gebruik in ieder geval de diagnostic leds, ik heb ze al een paar keer errug handig gevonden.

Verwijderd

Sorry hoor, maar waarom verander je iets als je niet eens weet wat het is???

En je weet ook niet wat je moet doen als het mis gaat, dus gewoon erg slecht voorbereidt. Toch maar die FAQ ff goed doornemen.

wat je moet doen nu is die clear cmos, en anders die batterij eruit halen. en probeer die voeding eens op de pc waarvan je deze topic heb gestart, werkt ie daar wel?

en je zegt dat je je voeding heb losgekoppeld en stekker erin gedaan, en dan doet ie 't niet. volgens mij doet een voeding het nooit zonder moederbord, maar goed. probeer die voeding dus in die andere comp. het is vast nog wel te maken, dus geef nog niet op! :)

Verwijderd

Ja man. Potjandikkie. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja tis idd slecht voorbereid.. heel erg dom, maar van fouten moet je leren zeggen ze.. maar ik heb hem wel op de mobo aangesloten hoor.. ik ga het zo nog even proberen enzo!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
tja ik kan alleen zeggen dat hetb je eigen schuld is. Je moet wel weten wat je doet als je gaat overclocken. Je moet weten wat je moet veranderen en wat niet.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nou dus nieuwe zekering aant zoeken :r, kan nog wel een tijdje duren denk ik... anders morgen ff naar de radiobeurs!

• ReallyStupidGuy
Als ie het met een zekeringetje weer doet dan is het zeker geen dure les.

Ik zou wel graag willen weten hoe snel jou duron 800 kan..........en jij?

Mijn gf2mx heeft het pas begeven, iets duurder maar ik ga er wel op vooruit (wordt een radeon 7500) :P , misschien moet ik m'n mobo ook mollen >:) gaten maken voor een alpha heatsink ofzoiets en kijken vat er gebeurt als ik alle l7 bridges met een potlood ga bewerken >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk tot ong 1.1 ghz ofzo :).. maaruh in de pcm zag ik een review van de radeon 7500 en hij kwam er errug brak uit (dacht ik)!

maar dan wens ik je iig veel geluk met slopen :P

Verwijderd

check, tactiek: ik had the same shit met een duron 750 mhz en een abit kt7 ofzo damn ben naam vergeten ik ben niet meer echt into die shit, maar toen ik hem overclockte, deed hij ook vaag, beeld wou niet meer aan enzo, dan moet je gewoon ff de stroom van de hele computer er af zetten, hopelijk werkt het bij werkte het anders wel

• ReallyStupidGuy
Ik heb dus vanmiddag even de 2.9 bios geflashed maar ik kom nog steeds niet boven de 105 mhz zonder vastlopers. En ik heb echt met een minimum config gedraait, maar helaas.....(een keer met alleen een agp video en een keer met alleen een pci)

En van mijn voltages klopt ook nix, 1.725 is nog steeds 1.79 :?

De rest is ook hoger (+3.3=3.42 !!, +5=5.05, +12=12.37), maar hij draait koeltjes tussen de 30 en 36 (load) dus ik denk dat ik de x10 maar ga proberen met een instelling van 1.85 (zal wel 1.97 zijn ofzo).

Heeft iemand geprobeerd een chipset cooler op de northbridge van de k7tpro2 te zetten? Ik heb nog een oude liggen van mijn gemolde geforce maar ik ben bang dat dit weinig nut heeft, en het is wel erg veel werk om mijn hele mobo los te halen en er een andere koeling op te zetten.
Of heeft iemand misschien nog een bios flash ideetje?

• ReallyStupidGuy
Is er nog wel iemand geintereseerd in dit topic?

Ik wil graag andere k7tpro2 gebruikers horen.

• ReallyStupidGuy
Ik probeerde net de 2.9 bios even, hielp me nix (nog steeds 988 max.) maar had wel probleempjes bij het booten.
ledjes: rood groen groen rood: processor init.
Dus de 3.1 weer geflashed maar nu heb ik nog steeds problemen met het booten, en 988 doet ie helemaal niet meer....
(ledjes: rood, allevier.

Het probleem zit em waarscheinlijk in de vcore, als ik die instel op 1.7 geeft de bios 1.68 aan en mbm 1.75 :?

Als ik de default gebruik geeft de bios 1.55 aan..

Voordat ik ben gaan flashen gaven de bios en mbm beiden eeen hogere vcore aan dan ingesteld.

I.v.m. de risico's van het flashen van de bios wil ik graag eerst je mening even horen.....dus: wat kan ik hier aan doen??
Ik was van plan om door de 1000mhz grens te breken maar zit nu weer op 800.

Pagina: 1