2 pc's aan hub niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:50
Hallo allen,

ik heb laatst mijn speedtouch home modem getweakt, ging perfect, had ook direct internet, toen hub ertussen
straight UTP kabel tussen uplink hub en modem en dan met straight kabels naar pc1 en pc2.
pc1:
IP:10.0.0.150
gateway: 10.0.0.138
en xs4all P. dns en S. dns meegegeven

pc2:
IP:10.0.0.151
gateway: 10.0.0.138
en xs4all P. dns en S. dns meegegeven

op 1 pc heb ik perfect (browsen, icq, ftp, alles..) internet maar op 2 tegelijk lukt me dus absoluut niet.

ook gehele forum gelzen en het volgende geprobeerd:

in NAT onder telnet ingegeven:
defserver adrr=10.0.0.150

en ook:

>knip<
Volgens mij zit er een fout in de web interface. Als je daar bij de PPP
config invult dat je iedereen toegang wil geven, dan kan alleen de eerste
PC het internet op. Dit komt omdat de "ppp route", de route die automatisch
na het opkomen van ppp wordt toegevoegd, als source adres het IP adres van de eerste PC heeft. Ik heb dit probleem opgelost door via de telnet interface
in te typen:
ppp rtdelete intf=<naam van ppp device>
ppp rtadd intf=<naam van ppp device> dst=0.0.0.0 src=0.0.0.0

hierna moet je na het commando 'ppp iflist' devolgende regel zien:
route = 0.0.0.0/0 - 0.0.0.0/0 (metric 1)

Dit betekent dat iedereen van je lokale net doorgerouteerd wordt via PPP,
en niet alleen de eerste PC.
>knip<

maar op het moment dat ik weer ga internetten op pc1 en weer in telnet onder ppp het commando iflist run krijg ik bij route toch gewoon weer:
route: 10.0.0.151/0 te zien.

verder draai ik op beide pc's win2k pro en ik heb wel gewoon een werkend LAN tussen beide pc's

gaarne iemand met een oplossing, want ben ten einde raad...
alvast bedankt.

• keetoo
echt niemand hier een expert die wil helpen ?

Verwijderd

Een truuk is om dhcp in het modem aan te zetten.

Dus: Web interface op modem, klik op <dhcp> en vink "DHCP server" aan. nu effe in jouw pc de tcp/ip instellingen van die ethernetadapter op "obtain an ip adress automatically" zetten, en de pc rebooten. het modem geeft jouw pc'tje alle instellingen die hij nodig heeft. en als het goed is...

Werkt het dan nog niet, dan zou ik de tcp/ip software in die pc herinstalleren.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Bij veel hubs werkt de uplink alleen maar met het direct ernaast gelegen poortje.
Een uplink is eigenlijk een uitgang om een extra hub aan te sluiten. Bij de tweak gebruiken we de uplink als ingang en dat werkt dus niet altijd goed.
Los dit op door het modem met een kruiskabel aan de hub te hangen op een gewone ingang.

Check eerst even of de beide Pc's het doen door ze even apart aan te sluiten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• keetoo
*D

yes ! het werkt dankzij AvK !

was heel simpel dus een kwestie van niet de uplink met straight cables gebruiken maar een crossed cable in poort 1 en straight naar de pc's vanuit de hub !

eindelijk !

erg bedankt allemaal ! deze kan op slot

:z