WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

2 pc's draadloos verbinden of toch beter niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 computers. Eentje boven met een USB ADSL-modem en eentje beneden. Ik zou beide pc's met elkaar willen verbinden omdat we dan met de pc beneden zouden kunnen surfen en printen en natuurlijk ook bestanden sharen. Maar omdat het in dit geval niet zo gemakkelijk is om een UTP-kabel te 'trekken' van boven naar beneden zat ik te denken aan een draadloos netwerk.
Nu heb ik al eens rondgezocht op dit forum maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vragen.
Is een draadloos netwerk aan te raden?
Heeft er iemand ervaring mee?
Is het betaalbaar?
En op welke manier kan er beneden gesurfd worden zonder dat mijn pc constant moet aanstaan? Moet er dan alleen een draadloze router geinstalleerd worden of hoe zit dat nu precies?

Wie kan mij helpen?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 10:53
Op vrijdag 18 januari 2002 15:02 schreef lupuske het volgende:
Ik heb thuis 2 computers. Eentje boven met een USB ADSL-modem en eentje beneden. Ik zou beide pc's met elkaar willen verbinden omdat we dan met de pc beneden zouden kunnen surfen en printen en natuurlijk ook bestanden sharen. Maar omdat het in dit geval niet zo gemakkelijk is om een UTP-kabel te 'trekken' van boven naar beneden zat ik te denken aan een draadloos netwerk.
Nu heb ik al eens rondgezocht op dit forum maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vragen.
Is een draadloos netwerk aan te raden?
Volgens mij kan dat niet van boven naar beneden
Heeft er iemand ervaring mee?
Nee, ik niet.
Is het betaalbaar?
ALs ik me niet vergis is een draadloos netwerk enorm duur.
En op welke manier kan er beneden gesurfd worden zonder dat mijn pc constant moet aanstaan? Moet er dan alleen een draadloze router geinstalleerd worden of hoe zit dat nu precies?
Geen idee
Wie kan mij helpen?
Ik heb 't geprobeert. :+

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 05:08

Remco2001

Ehm, ok...

Ik heb gelezen, dat als je een draadloos netwerk wil nemen, goed moet kijken wat je ermee wil doen. Ik had ergens een review gelezen hier op een reviewsite (hoe kan het ook anders?) en de snelheid die ze daar haalde was meen ik dik 300kb/sec. (weet niet precies meer, maar zeker geen 1MB/sec.

Mocht je een spel als quake of unreal over het netwerk willen spelen, zou ik dus gewoon draadwerk kopen. Als je alleen maar documenten en bestanden wil uitwisselen of van de ene computer naar beneden printen of andersom (weet ik veel waar je printer staat :) ), dan kun je zoiets gerust nemen, maar let er op dat zoiets 3 a 4x zo duur is als een netwerk met kabel!!!

Zo, nu ben ik moe! Weltrusten :z

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:34

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zaterdag 19 januari 2002 00:38 schreef Remco2001 het volgende:
Ik heb gelezen, dat als je een draadloos netwerk wil nemen, goed moet kijken wat je ermee wil doen. Ik had ergens een review gelezen hier op een reviewsite (hoe kan het ook anders?) en de snelheid die ze daar haalde was meen ik dik 300kb/sec. (weet niet precies meer, maar zeker geen 1MB/sec.

Mocht je een spel als quake of unreal over het netwerk willen spelen, zou ik dus gewoon draadwerk kopen. Als je alleen maar documenten en bestanden wil uitwisselen of van de ene computer naar beneden printen of andersom (weet ik veel waar je printer staat :) ), dan kun je zoiets gerust nemen, maar let er op dat zoiets 3 a 4x zo duur is als een netwerk met kabel!!!

Zo, nu ben ik moe! Weltrusten :z
Voor Games is juist helemaal niet veel bandbreedte nodig. De ping is belangrijk. Draadloos voldoet prima denk ik, voor zowel file-sharing als gaming. En internet-sharing of course :)

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Ook voor games als unreal en quake? Ik bedoel, waarom schrijven ze dat dan :? :? :?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had een proxim draadloos netwerk. Ik kon maar met max 60 kb/s downloaden op de pc zonder internet. Ik gebruik het nu niet meer omdat de 2 computers elkaar niet meer kunnen vinden! Ik heb al vanalles geprobeerd!

Toch half jaartje dikke pret mee gehad!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb hier een wireless kitje en kan met mn laptop in het hele huis internetten en heb een up/download van rond de 400KB/s.

voldoende voor games/internet

wat weinig voor grote files overzetten (dan sluit ik mn laptop tijdelijk aan op de 100mbit kabel)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 00:48 schreef Unknown het volgende:
Heb hier een wireless kitje en kan met mn laptop in het hele huis internetten en heb een up/download van rond de 400KB/s.

voldoende voor games/internet
Er wordt hier gesproken over ADSL delen, dan is 400kb/s toch wel meer dan genoeg, aangezien het onmogelijk is om met ADSL nog maar in de buurt te komen van de 400kb/s

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Overigens, ik heb ook nog zitten kijken naar zulke kaarten, maar ik denk toch dat ik het bij een kabeltje houw! In ieder geval geen last van storingen van buitenaf en die andere pc is trouwens nog geen 5 meter kabel hiervandaan :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Een kabel aanleggen is vrij simpel hoor... Vooral als het binnen het huis is is het zo gebeurt. Gewoon ff van iemand een boor machine lenen en gaan met die banaan. Draadloos netwerk is leuk maaar wel een duur grapje.
Dus als je het mij vraagt gewoon kabel leggen dan ben je met €50.- klaar.

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Trouwens, we hebben 3 computers in totaal. Hoe kan ik ervoor zorgen (zo goedkoop mogelijk) dat zel alle 3 met elkaar communiceren (hub of splitter in de kabel)?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zaterdag 19 januari 2002 01:24 schreef Remco2001 het volgende:
Trouwens, we hebben 3 computers in totaal. Hoe kan ik ervoor zorgen (zo goedkoop mogelijk) dat zel alle 3 met elkaar communiceren (hub of splitter in de kabel)?
Splitter in de kabel :?

Hub dus :P

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik was pas bij iemand die zo'n wireless sitecom setje heeft. Dat haalde nèt 40kb/s met pings van rond de 100ms, viel dus nogal tegen...

Ping was te hoog voor spellen en bestanden overzetten duurde erg lang, bovendien was het niet echt stabiel.. vaak viel de verbinding spontaan weg, terwijl het signaal toch 99/100 procent was volgens dat dialoogvenstertje van de drivers.

Nee, geef mij dan toch maar liever een draadje.. :)

#

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heb al meer dan een half jaar een Wireless Router van netgear (MR314) en da werkt perfect.
Is niet eens zo erg duur. Okee, Wireless kaartjes zijn aan de dure kant, maar dan heb je ook wel een heel stuk flexibiliteit...

-E-

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

en de usb versie's dan zijn idiaal voor het verbinden van 2 pc met elkaar zonder zendstation

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ALs het mogelijk is zou ik gaan voor de kabel versie voor je verbinding. Dit omdat het gewoon een stuk goedkoper is dan draadloos.

Met een normale kabel heb je nodig

2 * 9 euro voor 2 netwerkkaartjes
en een paar euro voor een kabel en stekkers.

En ik geloof dat een draadloos setje toch al snel 150 euro kost.

Draadloos is naar mijn mening alleen leuk voor straal verbinding naar de buurman toe >:) Dit doe ik dan ook met 1 AP en een wlan kaartje (worden 2 AP`s )

En is alleen voor inet en een beetje filesharing de snelheid van wireless is namelijk niet echt om over naar huis te schrijven.

Dus daar waar een kabel echt niet mogelijk is. Gebruik je wireless

Denk dat in een huis een kabel geen probleem moet zijn. Waarom heb je anders een trap naar boven toe ? Inderdaad om je kabel langs te spijkeren.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 17:35:
en de usb versie's dan zijn idiaal voor het verbinden van 2 pc met elkaar zonder zendstation
Heb je wel door dat je reageert op een topic van ruim een jaar oud? :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Sharkey z`n probleem

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 15:56
Heb je wel door dat je reageert op een topic van ruim een jaar oud? :)
LOL :D

Verwijderd

Up.

Ik begrijp het niet helemaal, wat voor soort verschillende draadloze netwerkjes heb je? Of is er maar één soort? Ik lees op verschillende sites iets anders...

En als je een "vast" netwerkje neemt, hoe lang an de draad dan maximaal zijn?

Ik zie nu pas rouwens dat dit topic een jaar oud is :p Dus ik stel de vraag van de topicstarter in dat geval maar opnieuw ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2002 @ 00:56:
[...]

Er wordt hier gesproken over ADSL delen, dan is 400kb/s toch wel meer dan genoeg, aangezien het onmogelijk is om met ADSL nog maar in de buurt te komen van de 400kb/s
onmogelijk in de buurt te kmen van de 400 kb/s?
In belgië zijn begin dit jaar alle providers overgeschakeld van 800 kbit/1Mbit naar 3.3Mbit, dit heeft een max downloadsnelheid van ongeveer 400 kb/s meen ik toch (ik download toch vaak tege 370 kb/s of zo)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2002 @ 00:56:
[...]

editje: ik haal lekker 700-800kb/s met mijn adsl.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 10:20:
[...]

editje: ik haal lekker 700-800kb/s met mijn adsl.....
En doen je dat draadloos en zoja hoeveel heeft dat gekost?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 19:09:
Up.

Ik begrijp het niet helemaal, wat voor soort verschillende draadloze netwerkjes heb je? Of is er maar één soort? Ik lees op verschillende sites iets anders...

En als je een "vast" netwerkje neemt, hoe lang an de draad dan maximaal zijn?

Ik zie nu pas rouwens dat dit topic een jaar oud is :p Dus ik stel de vraag van de topicstarter in dat geval maar opnieuw ;)
FAQ Network Troubleshooting
+ ff zoeken

en graag geen oude topics omhoog schoppen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.