Toon posts:

[LCD] +5V - GND snap het nu helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 3 pinnen over Vss, Vcc en VLc. Hoe sluit ik die nu aan? En dan even zonder potmeter. Ga er maar gewoon van uit dat ik die niet aansluit. Op welke pin sluit ik ze aan of moeten ze rechtstreeks op de voeding (heb wel weerstandje). Die schema's daar word ik gek van. Potmeter hier, effe nog een verbinding daar. Als ik het zo lees sluit ik + en - aan elkaar aan. Dat kan nooit de bedoeling zijn. vandaar dus mijn vraag. Wie gaat deze electron00b helpen?!?

Verwijderd

Vss = GND = -
Vdd = 5V = +
Vlc = contrast

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 15:11 schreef Zotty het volgende:
Vss = GND = -
Vdd = 5V = +
Vlc = contrast
De vraag is of ik Vdd rechtstreeks op 5V kan zetten, Vss rechtstreeks op GND en waar moet ik VLc dan aan koppelen?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 15:17 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

De vraag is of ik Vdd rechtstreeks op 5V kan zetten, Vss rechtstreeks op GND en waar moet ik VLc dan aan koppelen?
Als Vdd 5V is, kun je die ook rechtstreeks op de 5V zetten. Zelfde geldt voor Vss.
Vlc komt aan de 'sleper' van de potmeter (ook rechtstreeks ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 15:20 schreef Zotty het volgende:

[..]

Als Vdd 5V is, kun je die ook rechtstreeks op de 5V zetten. Zelfde geldt voor Vss.
Vlc komt aan de 'sleper' van de potmeter (ook rechtstreeks ;))
Thnx Zotty, alleen ehh... Die VLc, rechtstreeks op wat?!?!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 15:27 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Thnx Zotty, alleen ehh... Die VLc, rechtstreeks op wat?!?!
Vlc is de contrast ingang van het LCD en het contrast regel je met de potmeter. Die 2 sluit je rechtstreeks op elkaar aan. De potmeter heeft 3 aansluitingen, waarvan je de sleper moet hebben, de middelste aansluiting als het een normale potmeter is.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dus toch nog nix :(

Ik wou het zonder potmeter doen, maar die is dus min of meer verplicht :r

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 15:53 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik wou het zonder potmeter doen, maar die is dus min of meer verplicht :r
Als je wat wil zien wel ja.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand hier antwoord op geven. De brightness van mijn LCD hoef ik niet in te stellen. Ik heb er een weerstandje tussen gezet en ik vind het fel zat zo. De voeding van mijn LCD backlight is namelijk apart aangesloten. Zit ik nog steeds met deze schijtpinnen:

Vss = GND = -
Vdd = 5V = +
Vlc = contrast

Hoe kan ik dit aansluiten zonder de LPT kabel te gebruiken, dus rechtstreeks aan een potmeter. Of moet het aan de LPT verbonden worden? Het gaat hier toch alleen om de voeding?!?

Wilt iemand mij dan vertellen hoe ik de voeding, potmeter en LCD (Vss,Vdd,Vlc) met elkaar verbind :?

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 11:10 schreef Jamez_Joint het volgende:
Kan iemand hier antwoord op geven. De brightness van mijn LCD hoef ik niet in te stellen. Ik heb er een weerstandje tussen gezet en ik vind het fel zat zo. De voeding van mijn LCD backlight is namelijk apart aangesloten. Zit ik nog steeds met deze schijtpinnen:

Vss = GND = -
Vdd = 5V = +
Vlc = contrast

Hoe kan ik dit aansluiten zonder de LPT kabel te gebruiken, dus rechtstreeks aan een potmeter. Of moet het aan de LPT verbonden worden? Het gaat hier toch alleen om de voeding?!?

Wilt iemand mij dan vertellen hoe ik de voeding, potmeter en LCD (Vss,Vdd,Vlc) met elkaar verbind :?
Krisus!

Potmeter heeft 3 aansluitingen. Buitenste aan VCC, andere buitenste aan Vss, middelste aan LCD contrastaansluiting.

Als je zo extreem weinig van elektronica snapt en een potmeter ZO moeilijk vind. Moet je dan wel met LCD's in de weer ?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het echnie ;)
Pagina: 1