Toon posts:

printen met php

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

ik probeer een stukje tekst uit te printen maar dat werkt niet echt. hij zegt 'call to undefined function: printer_open()', waar is deze functie dan ergens te vinden?

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 14:51 schreef jeroen80 het volgende:
Hallow,

ik probeer een stukje tekst uit te printen maar dat werkt niet echt. hij zegt 'call to undefined function: printer_open()', waar is deze functie dan ergens te vinden?
Wat wil je doen, met een printer printen? Dat kan namelijk niet. Op het beeldscherm printen doe je met print of echo.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

printer_open is wel degelijk een PHP-functie anders...

http://www.php.net/manual/en/function.printer-open.php

Maar waarom hij niet werkt...?!? Geen idee...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• RRX
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

These functions are only available under Windows 9.x, ME, NT4 and 2000. They have been added in PHP 4 (4.0.4).
http://www.php.net/manual/en/ref.printer.php

mijn T.net systeemspecspagina

• BierPul
  • Laatst online: 15-09 07:50

BierPul

2 koffie graag

[flauw mode]
PHP:
1
2
3
<?
print(); 
?>

[/flauw mode]

ik heb eerlijk gezegd geen ID

* BierPul is een beetje langzaam geworden :P

Ja man

• Blubber
  • Niet online
oh jezus. Nou de PHP parsen gaat van me server af. Straks print een of andere maloot die zijn pagina hier upload je hele printer leeg :'(. Ik dacht dat PHP veilig was...

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe moet het nou??

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Misschien is het dat je alleen de functie kan gebruiken als de printer aan de server zelf hangt.

Want hij zou anders toch client side je default printer moeten kunnen selecteren ( en dat kan ie niet vogens mij :?)

Maar waarom geen JS ?

Ja man

• Blubber
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 14:59 schreef jeroen80 het volgende:
Maar hoe moet het nou??
code:
1
2
3
$handle = printer_open();
printer_write($handle, "Text to print");
printer_close($handle);

Anders kijk je ff op php.net, voorbeelden zat :)

• RRX

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 15:00 schreef LOST_GUNT het volgende:
Misschien is het dat je alleen de functie kan gebruiken als de printer aan de server zelf hangt.

Want hij zou anders toch client side je default printer moeten kunnen selecteren ( en dat kan ie niet vogens mij :?)

Maar waarom geen JS ?
dat lijk mij ook de bedoeling ja, je zou het bijv. kunnen gebruiken voor als iemand een order plaatst. Dat er dan ook gelijk een orderbevestiging uit komt rollen. :)

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Op vrijdag 18 januari 2002 15:02 schreef RRX het volgende:

[..]

dat lijk mij ook de bedoeling ja, je zou het bijv. kunnen gebruiken voor als iemand een order plaatst. Dat er dan ook gelijk een orderbevestiging uit komt rollen. :)
offtopic:
Cool kan die ook tosties bakken en koffie zetten :P

Ja man

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 18 januari 2002 15:00 schreef LOST_GUNT het volgende:

Maar waarom geen JS ?
serverside printen gebeurt serverside lijkt me

voor clientside printen zul je idd JS moeten grbuiken, of iets anders clientside, dat lukt niet met een serversidetaal
Op vrijdag 18 januari 2002 14:56 schreef Blubber het volgende:
oh jezus. Nou de PHP parsen gaat van me server af. Straks print een of andere maloot die zijn pagina hier upload je hele printer leeg :'(. Ik dacht dat PHP veilig was...
:? grapje zeker?

als je in je php de functie del_all_files(c:) opneemt (ja ik weet dat ie niet bestaat, maar STEL, een echte functie weet ik niet meer uit mn hoofd omdat ik maanden niet meer heb geprogd.), maar als je dat dus doet, dan kan ie ook alle bestanden verwijderen

is php DUS onveilig? nee
wanneer jijzelf geen printer_open() gebruikt in je scripten, dan kan niemand op je server printen

(volgens mij maak ik mezelf hier belachelijk door hier serieus op in te gaan)

• RRX

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 15:03 schreef LOST_GUNT het volgende:

[..]

offtopic:
Cool kan die ook tosties bakken en koffie zetten :P
als je tostie/koffieapparaat printertaal kan lezen ;)

Verwijderd

hmmm, kwist helemaal nix van het bestaan van deze funcite, mooi dat ik dat nu weet, want ik zit er niet op te w88 dat er dingen op mijn server afgedrukt gaan worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het probleem met javascript is dat hij dan de hele pagina afdrukt. De site berekend een factuur en deze moet uitgeprint worden, maar als ik met javascript doe, heb ik dus ook een knop nodig om te printen en deze laat hij bij window.print ook zien en dit is niet de bedoeling...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 15:06 schreef RRX het volgende:

[..]

als je tostie/koffieapparaat printertaal kan lezen ;)
Je kan natuurlijk wel wat anders aan je printerpoort hangen en die doorshiften, dat zou wel gaaf zijn :)

• RRX

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 15:06 schreef Schum1 het volgende:
hmmm, kwist helemaal nix van het bestaan van deze funcite, mooi dat ik dat nu weet, want ik zit er niet op te w88 dat er dingen op mijn server afgedrukt gaan worden :(
dat gebeurt toch ook niet, als je die functie niet aanroept |:( en als je wel printer_open() doet dan moet je ook nog dingen zoals printer_draw_rectangle() oid doen. voordat er uberhaubt iets uitkomt :)

• RRX

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 15:07 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk wel wat anders aan je printerpoort hangen en die doorshiften, dat zou wel gaaf zijn :)
jah, en dan in je signature
code:
1
klik hier om voor mij koffie te bestellen, of klik hier voor een tostie.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Owh, je wilt het vanaf de client :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 18 januari 2002 15:07 schreef jeroen80 het volgende:
Tja, het probleem met javascript is dat hij dan de hele pagina afdrukt. De site berekend een factuur en deze moet uitgeprint worden, maar als ik met javascript doe, heb ik dus ook een knop nodig om te printen en deze laat hij bij window.print ook zien en dit is niet de bedoeling...
En jij dacht dit met php op te lossen?? Was je van plan om de mensen hun adresgegevens in te kunnen laten vullen, en vervolgens elke dag in je serverhok kijken of er nieuwe facturen waren uitgeprint, en deze over de snailmail versturen?

IMHO zou je je eens ietsje beter in het verschil tussen clientside en serverside verdiepen...

De oplossing voor je probleem is een nieuwe browser openen met daarin alleen de info die op de factuur komt te staan en deze vervolgens door de bezoeker laten afdrukken.. Hiervoor kun je idd javascript gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 18 januari 2002 15:07 schreef jeroen80 het volgende:
dan moet je dus eerst met PHP een pag maken met alleen de factuur, en die vervolgens met JS laten afdrukken

en mensen denk er nou toch eens aan:
serverside is om dingen op de server te doen
clientside is om dingen bij de bezoeker te doen

een printfunctie in php moet dus wel zijn om op de server ta printen, waar de bezoeker dus niks van hoeft te merken, behalve als ie op localhost via php zit te printen |:(

en het leuke van een functie: hij doet pas iets als je hm aanroept
dus niks onveilig

• RRX

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 15:13 schreef Nielsz het volgende:
Owh, je wilt het vanaf de client :P
neej :) de client kan een koffie bestellen voor de systeembeheerder :)

Pagina: 1