Toon posts:

WireLess vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het nou nog steeds niet

Ben je verplicht als je 2 pc's met elkaar draadloos wilt verbinden een acces-point nogdig of niet!

De een zegt, acces-point is verplicht, de ander zegt, kan makkelijk!

Net las ik ook in het foldertje van 06-Computer dat het point-to-point wireless het voordeligst is voor thuisgebruik!

Wie kan mij nou eens een zinnig antwoord geven,
en wat is dan van point-to-point de max afstand.

Ik heb namelijk een woensdag 1 acces-point en 1 PCMCIA kaart van SiteCom besteld a € 549,-
Incl. BTW

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

het lijkt me wel dat je een access point nodig hebt ja... die sluit je op de ene computer aan en de wirelesslan card op de andere... :)

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:47

Xtremelead

powered by E-MU

is in pronciepe niet nodig. Peer to peer is meestal een optie in de wireless manager. Bij Toshiba in iedergeval wel.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nu hebben we het weer, de een zegt NEE en de ander zegt JA

:? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:( :? |:(

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
2 wireless kaarten van zelfde type (lees fabrikant) kunnen bijna altijd rechtstreeks met elkaar praten in "ad-hoc mode". kijk dus de specs na bij de fabrikant.
verschillende merken kunnen problemen geven omdat dit onderdeel niet zo goed in standaarden is vastgelegd.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ik zeg ook dat je bij peer to peer tussen 2 pc's niet persé een accesspoint nodig hebt.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor een point to point verbinding heb je geen access point nodig. Maar als je ooit een derde WiFi kaartje koopt heb je wel een access point nodig want je kunt niet tegelijkertijd met drie van die kaartjes in ad-hoc mode. En aangezien een el-cheapo access point ongeveer even duur is als een WiFi kaart, denk ik dat je met de aanschaf van een access point een goeie investering heb gedaan.
Nou nie meer huilen, hè?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Op vrijdag 18 januari 2002 15:45 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Maar als je ooit een derde WiFi kaartje koopt heb je wel een access point nodig want je kunt niet tegelijkertijd met drie van die kaartjes in ad-hoc mode
Onzin!
Je kan met WiFi kaartjes met meerdere (lees: meer dan 2) in Peer to peer mode werken. Geen AP nodig.
Ik heb hier het levende bewijs.... :P

JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar wat houd WiFI eigenlijk in :?

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Wireless Fidelity

Zeg maar draadloze standaard (802.11).

JA JIJ!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Xandrios
  • Laatst online: 17:33
Op vrijdag 18 januari 2002 15:57 schreef Xtremelead het volgende:

[..]

Onzin!
Je kan met WiFi kaartjes met meerdere (lees: meer dan 2) in Peer to peer mode werken. Geen AP nodig.
je kan tochniet 1 WiFi nic met 2 of meer anderen tegelijk laten babbelen ??

Waarvoor zou je dan een AP kopen :?

Verwijderd

Een AP koop je om een grotere afstand te kunnen overbruggen door de meestal beter antenne van zo'n acces point. Ook schaf je meestal zo'n ding aan om toegang te krijgen tot het hele netwerk (de wired-pc's) en tot je breedband internet verbinding (mocht je die hbb)

Dus soms is een AP zeker wel verstandig, en bij andere toepassingen volledig overbodig :7

Verwijderd

Xtremelead schreef op 18 January 2002 @ 15:57:
[...]

Onzin!
Is het eenvoudig om via zulke ad hoc opstelling je workstations op het internet te krijgen via de internetverbinding van je server?
Zelf zou ik een ad hoc willen maken tussen een server en twee laptops, maar de laptops zouden wel op internet moeten kunnen via de internetverbinding via de kabel van de server. Alle pc's werken op Win XP, enige raad hoe ik dat allemaal moet instellen?

En moeten de drie wifi kaarten van hetzelfde merk zijn, of levert dit bij jou geen problemen op?

Greetz

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 20:42:
[...]

Is het eenvoudig om via zulke ad hoc opstelling je workstations op het internet te krijgen via de internetverbinding van je server?
Zelf zou ik een ad hoc willen maken tussen een server en twee laptops, maar de laptops zouden wel op internet moeten kunnen via de internetverbinding via de kabel van de server. Alle pc's werken op Win XP, enige raad hoe ik dat allemaal moet instellen?

En moeten de drie wifi kaarten van hetzelfde merk zijn, of levert dit bij jou geen problemen op?

Greetz
Juli 2002... dat is fucking een jaar geleden :/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 20:42:
[...]

Greetz
Het is niet gewenst om topics van zo oud omhoog te schoppen.
Kijk eerst maar eens in de FAQ zou ik zeggen : message 20

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.