Toon posts:

chaintech mobo? socket 5...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc'tje staan met een p75 erop :P
Ik wil graag weten wat voor proc. ik er max. op kan zetten.
De bios string is van award. 08/02/95-UMC-890A-2A5X7C31-00
Ik heb ff op een aantal sites gezocht en daar zag ik 'm
staan als de chaintech 5UBM. Op de site van chaintech..
chaintech.com.tw kan ik geen support vinden met een zoekmachine krijg ik ook niets.

Heeft iemand ervaring met dit mobo??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt wel wat aan het tabelletje van Havana met CPU's, Sockets/Slots en Chipsets:

http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html

Verwijderd

Topicstarter
Dus de mobo's met een 75 mhz proc. (50mhz)
kunnen meestal ook op 60fsb en op 66fsb draaien
:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Goed gezien.

Ook kun je zien dat je maximaal een Pentium 200 (non-MMX!) erop kan prikken. Klein nadeel is dat deze dingen erg zeldzaam zijn.

Verwijderd

Let op met een socket 5 board. Een belangrijk verschil tussen de socket 5 en de socket 7 is dat bij socket 5 de multiplier vaststaat op 1.5. Dit betekent dat je de fsb frequentie moet varieeren voor de diverse cpu's. normaal kan je die dan op 50 60 en 66 Mhz instellen zodat je P75 P90 en P100 cpu's kan gebruiken (er zijn wel uitzonderingen . ik ken intel boards die ook nog een 2x multiplier jumpersetting hebben en zo ook P120 en P133 aankunnen.) Een P200 wil graag 3x66 Mhz hebben en dat kan je dus wel vergeten. (een P233 zou van een 1.5 multiplier een 3.5 kunnen maken maar die heeft een dubbele spanning nodig en dat kan het board niet) Beetje beperkt dus. Vaak zijn er aan die oude boards no meer beperkingen b.v. spanningen en is het niet altijd mogelijk EDO ram te gebruiken. Voordat je dingen gaat kopen zeker weten dat het past

Verwijderd

Euh, vergeten........

Je kan natuurlijk de fsb gewoon op 60 zetten, dan loopt je CPU 90 Mhz, moet ie kunnen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Jep.. 100 doet ie ook wel aan mee

Repareren doe je zo.

Pagina: 1