Toon posts:

zeer effectieve waterkoeling!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dtekcustoms.safeshopper.com/images/bu0nlqq5.jpg
The Sidewinder TC-4 block will soon be released. It will be an excellent addition to the high performance "True" 1/2" blocks we currently provide. The new block has a 1/2" Turbulator channel design which will swirl the water inside the channels to provide extremely efficient heat transfer to the flowing water. Comes polished with chrome hose barbs and utilizes the 4-bolt hold down. There will be added kit options and pump options. More info will be released when the block is available for order.
http://dtekcustoms.safeshopper.com/index.htm?676

Verwijderd

Lijkt me wel effectief ja.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:25
phat....

maar ik moet eerst mijn b-i extreme krijgen :(

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 14:14 schreef CaseBuster het volgende:
Lijkt me wel effectief ja.
LOL! :)

Verwijderd

Als je nou gewoon je PC in een vriezer zet >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 14:17 schreef MasterDisaster het volgende:
Of de vriezer (freon buizen) aansluiten op het waterkoelingssysteem

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 14:17 schreef MasterDisaster het volgende:
Krijg je alleen zo'n kouwe vingers... :)

Verwijderd

Zeer gaaf blokkie, maar eerst even de reviews afwachten.....

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dit soort "swirls" zitten ook in kachelradiatoren. Ik heb eens zo'n ding opengehad om er andere aansluiingen op te zetten, en denk: He, een stukje alu in een buisje gevallen. Punttangetje en een stevige ruk, en voila, een gedraaid stuk alulint. Overigens vol met bagger.......

Verwijderd

ziet er bruut uit :) en het zal veel bter werken omat het water veel meer teen het blok aankomt

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Geef mij dan toch maar stikstof en phase-change!

Daarvoor hebben wij nou Profiel Werkstukken op school :7

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

/me gaat H2O met de Z4 kit met zelf uit te kiezen radiatortje :)

Maar zet je nu best alle waterblokken(CPU-->GPU-->Nbridge) achter elkaar of opsplitsend . In die Z4 kit zit wel maar een 145GPH(ik schat 300L/uur dus) pomp

Verwijderd

Holy fuck! Dat is me toch een PRACHTIG blok! zo te zien gaat het nog rete goed presteren ook. laatst nog een stukje gelezen op www.overclockers.com over turbulentie en het vermijden van gelaagde waterstroom. Ziet er goed uit!
Als ie nou ook nog cheap in nederland te koop wordt, hmz dan dan, heb ik geld nodig :)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ziet er mooi uit. Zal ook wel beter werken dan een 'normaal' blok maar deze is wel erg moeilijk te produceren (lees:duur). In mijn MTS tijd hadden we zitten spelen met een stirling motor die warmte onttrok van een gas en het daardoor vloeibaar maakte. Ideaal voor een tweaker (alleen lastig om te krijgen op dit moment). We konden zelf lucht vloeibaar maken (was een hele uitdaging, water, CO2 enz). Ik denk dat zo'n motor even duur gaat kosten als dit koelblok ;)

minds are like parachutes, they work only when opened.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 14:10
sorry jongens maar dit is eenvoudig zelf te maken (die gedraaide spiralen)

-neem een plat stukje messing
-zet een uiteinde in de werkbank (ongeveer 3mm diep)
-zet op het andere uiteinde een griptang
-draai met de tang een slag rond
-en voila daar is je krul

die blokje zijn ook goed te maken al zou ik ze wel van aluminium maken. (is niet zo zwaar en koelt zeker zo goed)

als er geinteresseerden zijn voor zulke blokjes en genoeg gegadigden, dan kan ik overwegen die blokjes te maken.
ik ben cnc-frezer, dus dat is geen probleem.
ik zou wel even moeten kijken wat ze dan gaan kosten, want ik weet niet wat ze in de winkel kosten.
het moet tenslotte ook rendabel voor zowel mij als voor jullie blijven.

eventueel gegadigden kunnen via mijn hotmail contact maken.
zie links of mijn profiel

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46
waarom zit die wokkel er eigenlijk in ? om de stroming meer turbulent te krijgen ?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 14:53

Bluppy2

Hip!

[n00b]
ff een vraagje tussendoor:
Monteer je het waterblok gewoon rechtstreeks op je XP 9dus komt het water in aanraking met de core zelf ofzo?
Ik zie al die koelblokken voorbijflitsen en ik werd wel erg nieuwsgierig :)
[/n00b]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Op zaterdag 19 januari 2002 10:40 schreef superjoost het volgende:
waarom zit die wokkel er eigenlijk in ? om de stroming meer turbulent te krijgen ?
Leeeeeeeezen SuperJoossie :

The new block has a 1/2" Turbulator channel design which will swirl the water inside the channels to provide extremely efficient heat transfer to the flowing water.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 10:44 schreef bluppy2 het volgende:
[n00b]
ff een vraagje tussendoor:
Monteer je het waterblok gewoon rechtstreeks op je XP 9dus komt het water in aanraking met de core zelf ofzo?
Ik zie al die koelblokken voorbijflitsen en ik werd wel erg nieuwsgierig :)
[/n00b]
nee, die twee delen die je ziet worden opeengeschroefd, en dus wordt er contact gemaakt met de processor met het onderste (vlakke kopere) gedeelte van de koeler (het gedeelte waarmee de koeler hier op de foto op de tafel ligt)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:46
w000t owja.. Ik ben net wakker.
Op zaterdag 19 januari 2002 10:46 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Leeeeeeeezen SuperJoossie :

The new block has a 1/2" Turbulator channel design which will swirl the water inside the channels to provide extremely efficient heat transfer to the flowing water.
Pagina: 1