Toon posts:

Oververhitting met 80 GB FAT32?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijd dat als ik bijvoorbeeld spelle speel dat mn hardeschijf gwoon hangt ofzow. Want meestal gaat mn geluidskaart PIEPEN als ik na een tijdje save ofzow.

Kan dit te maken hebben dat FAT32 geen grote schijven ondersteund ofzow, want ik heb 2 partities met 5GB , en een 75 GB partitie.

Dit probleem gaat me echt de strot uithange.........SO HELP ME ;)

Kan dit probleem verholpen worde door em verder te splitsen in kleinere partities? of door NTSF ofzow (van WindowsXP)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 16:54
Heb je wel een HDD cooler??

Verwijderd

idd achter op je HD ff een cooler plaatsen anders kun je hem binnen een paar maanden terugbrengen

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Kan toch niet door het bestandssysteem komen lijkt me..

Tenminste, uit je verhaal concludeer ik dat je hele systeem blijft hangen op zo'n moment?

Weet je zeker dat de harde schijf de oorzaak is? Volgensmij kan dit nl. net zo goed komen door een te warme CPU, verkeerde drivers oid.
Check dus voor de zekerheid ff je temperaturen en probeer evt. even andere drivers voor je videokaart.

suc6! :)

#

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 18 januari 2002 15:32 schreef NioXX het volgende:
idd achter op je HD ff een cooler plaatsen anders kun je hem binnen een paar maanden terugbrengen
In principe hoeft een 7200rpm schijf niet persé actieve koeling te hebben, mits ze goed vrij hangen. Ik heb er hier 2 inhangen zonder koeling oid (helemaal los, zodat de lucht erlangs kan). Heb niet eens case-fans.
't kan natuurlijk nooit geen kwaad om wel een hdd koeler te plaatsen, dat klopt.. vooral als je toch al twijfelt of de temperatuur wel ideaal is..

#

Verwijderd

1 ding kan ik je wel vertellen: het ligt in elk geval niet aan het bestandssysteem. Hier ook een 80GB met fat32 als 1 grote extended partitie. Werkt prima. Ook onvoldoende koeling lijkt met stug als het je enigste hd is. Wat het dan wel is heb ik alleen geen flauw idee van

Verwijderd

Topicstarter
Sja ik heb wel 2 drives jah en 7200 RPM
En de computer hangt op zown moment.
Ik denk niet dat het aan de moederboard / pcu / video drivers ligt want die hebbik allemaal al vervange door de nieuwste zooi.

Ik heb naast mn computer al een tijd een grote "Personal Cooler" (zown ding voor in je kamer ofzow), en dan blijkt het hangen minder te worden. Maar et blijft klote.

Ik heb ook nog een kleinere 20 GB schijf 5200 rpm, en ik geloof dat de 2 aardig op elkaar zitten dus dat zoek ik nog wel uit.

Echt wel relax trouwes dat er zow snel en veel word gepost.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

7200rpm schijven moet je in ieder geval nooit op elkaar plaatsen, dan worden ze echt te warm.. Als dit het geval is kun je er evt. een in een 5.25" slot hangen mbv. een bracket.

#

Verwijderd

Topicstarter
Ey ik denk dat et wel een warmte probleem was want nu heb ik mn hdd (die toch wel dicht op mn andere HDD zat) verplaatst naar een andere plek. (in het rek was geen plaats meer) Dus heb ik maar een piepschuimen bakje gemaakt waarin hij nu kan staan los van allemaal andere onderdelen. En dit schijnt te helpe :9

Nu maar hope dat alles blijft werken :P

Motto van vandaag = Blijf pielen met je computer en als je geen ruimte meer hebt..........Maak zelf Ruimte! *D

Nog bedankt voor jullie hulp!
Laterzzzzz.
Pagina: 1