Toon posts:

[BCB]Prog aanroepen met argumenten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel ff een simpel(?) vraagje: ik wil vanuit mijn prog een zip-file uitpakken door het aanroepen van winzip met bep. argumenten. Nou weet ik hoe ik dat in DOS zou moeten doen, maar in Windows tast ik nog een beetje in het duister. De bedoeling is dus gewoon dat bv. "C:\Test.zip" met behulp van "C:\Program Files\winzip.exe" wordt uitgepakt naar "D:\Test\" en daarbij Winzip zoveel mogelijk op de achtergrond blijft.

Ik hoop dat ik een zo een beetje fatsoenlijk uitleg.

Bij voorbaat dank

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:39

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

snelkoppeling maken en dan alle argumenten meegven en bij de properties ff minizmized opgeven?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Uuuh..nou, kijk...dit is de bedoeling: er moet een pad opgegeven kunnen worden waar winzip zich bevindt. Dan moet er uit een FileListBox 1 of meerdere winzip files kunnen worden geselecteerd die vervolgens met winzip kunnen worden uitgepakt naar een directory, die ook variabel moet zijn.
Ik ben namelijk bezig met het maken van een WindowsCommander-achtig progje en ik wil dat de gebruiker aan kan geven waar hij programma's heeft staan voor het uitpakken van allerlei archives (als hij die heeft). Dit gedeelte heb ik al en de paden worden opgeslagen in het register. Nou is het dus de bedoeling dat bij het "openen" van een zip, ace of rar-file het gedefineerde programma wordt gebruikt voor het daadwerkelijk openen hiervan.

Ik ben nog maar een beginnend programmeur, dus ik zou het zeer op prijs stellen als iemand ff een klein voorbeeldje van mogelijke argumenten mee kan geven...en is dit afhankelijk van het prog (zoals onder dos?). Btw...ik gebruik BCB op het moment onder Windows Xp, dus heb ik het bij het rechte eind als ik zeg dat ik niet alle dos-functies aan kan roepen?

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

ff ter verduidelijking: onder dos kon ik achter pkzip.exe "/?" typen en dan kreeg ik te zien welke argumenten ik mee kon gever (net als bij ieder ander dos-commando). Maar hoe zit dit in windows?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op vrijdag 18 januari 2002 13:57 schreef D-mension het volgende:
Ik heb heel ff een simpel(?) vraagje: ik wil vanuit mijn prog een zip-file uitpakken door het aanroepen van winzip met bep. argumenten. Nou weet ik hoe ik dat in DOS zou moeten doen, maar in Windows tast ik nog een beetje in het duister. De bedoeling is dus gewoon dat bv. "C:\Test.zip" met behulp van "C:\Program Files\winzip.exe" wordt uitgepakt naar "D:\Test\" en daarbij Winzip zoveel mogelijk op de achtergrond blijft.
Zoek eens in je documentatie naar ShellExecute.

Niet alle Windowsprogramma's accepteren echter command-line arguments, en nog leuker: niemand met XP heeft WinZip op z'n computer omdat XP native ZIP-support heeft.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:07 schreef D-mension het volgende:
*Schop*

ff ter verduidelijking: onder dos kon ik achter pkzip.exe "/?" typen en dan kreeg ik te zien welke argumenten ik mee kon gever (net als bij ieder ander dos-commando). Maar hoe zit dit in windows?
Bij windhoos heb je daarvoor een menu getiteld 'help'

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 13:57 schreef D-mension het volgende:
http://www.winzip.com/wzcline.htm

Je moet daar de speciale Winzip command line add-on downloaden om wat jij wilt mogelijk te maken. Persoonlijk zou ik het nooit op deze manier doen, maar it's up to you. Vergeet niet dat iedereen die jouw programma wil gebruiken deze add-on ook moet downloaden en installeren.

Betere oplossing: native support voor al die formaten... zip is makkelijk (ZLib: http://www.gzip.org/zlib/ )

Nog betere oplossing: geen Windows Commander clone bouwen. ;)

Motor-forum.nl

Verwijderd

En als je de ShellExecute gebruikt hoef je niet eens WinZip-pad op te geven. Gewoon ZIP bestand want Windows snapt zelf welke app die moet gebruiken (ingebouwde support of WinZip) mits deze goed is geassocieerd.

Beter is het om ZLib te gebruiken (volgens mij standaard in Delphi & BCB).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op maandag 21 januari 2002 10:52 schreef hvdberg het volgende:
En als je de ShellExecute gebruikt hoef je niet eens WinZip-pad op te geven. Gewoon ZIP bestand want Windows snapt zelf welke app die moet gebruiken (ingebouwde support of WinZip) mits deze goed is geassocieerd.
Lullig detail is dat WinZIP, WinRAR, XP-native ZIP-support en andere varianten allemaal andere commandline argumenten nemen. Zwaar onbruikbaar dus, afgezien van dat je de gebruiker dus automatisch het ding correct kunt laten openen. Meteen uitpakken is er niet bij.
Beter is het om ZLib te gebruiken (volgens mij standaard in Delphi & BCB).
Niet standaard aanwezig, wel freeware te downloaden zoals Bananeman aanwees.

Professionele website nodig?

Pagina: 1