[Monitor] Philips 107S defect (2x)

Pagina: 1
Acties:

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06
ik heb hier 2 defecte philips 107S monitoren staan
beide lijken ze t zelfde probleem te hebben, nl. geen beeld
wel branden de lampjes en hoor je em aanspringen
beide zijn net een half jaar over de garantie heen :(
ze zijn uit 1998, week 25
Plips wou em wel repareren voor me maar dat zou 400 piek per stuk gaan kosten, ex verzendkosten :(

dus :) wie heeft er tips oid
of iemand dit zelfde probleem gehad en opgelost maybe?
of iemand uit groningen die zo electro-handig is dat ie wel ff wil komen kijken :)

want twee 17" monitoren wegpleuren is ook een beetje zonde als er een kansje is dat ze gefixt kunnen worden ofniedan :?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

naar een klein bedrijfje gaan die ze voor goed koop repareerd

Verwijderd

Misschien een zwak punt in de monitorens of een zekering doorgefikt >:)

• Cozm0
*bump*
nog op zoek naar relevante antwoorden :)

dattie naar de lokale klusboer kan begrijp ik ook wel

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Weet je zeker dat ze stuk zijn??? Gingen ze allebei tegelijk stuk of 1 voor 1?? Heb er hier een stuk of 8 staan, maar ik heb ze wel allemaal zelf nodig :) sorry :)

Als ze op dezelfde PC staan is het misschien wel de beeldkaart?? Wat meer info svp

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Dus als je de monitor aanzet, hoor je wel een Doinggggg geluid.
Als je de ledjes wel groen worden, is er dus wel een signaal voor de monitor van de videokaart.
Kan zijn dat je schakel toren d'r uitliggen, die zou je dus eerst kunnen vervangen.

Een monitor levert gemiddeld 25Kv voor je beeldbuis, dus kijk uit waar je je vingers tegen aan houd.
Ja, ook als je monitor uit (en van netstroom is) is, kan hij/zij (:?) nog een flinke opdonder afgeven.

And The Only One

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad alleen sprong er bij mij niks aan (dus geen Doinggggg geluid). Dat was ook met een 107S deze was net een maand buiten de garantie en die is wel vervangen (door een 107b).
Maar dat was misschien wel omdat ik alleen maar een factuur over kon leggen met daarop de datum dat de factuur gemaakt is dus niet wanneer de monitor geleverd is.

Ik zou een "mannetje" zoeken die ze na kan kijken en als het niet te duur is laten repareren (waarschijnlijk door dat zelfde mannetje) fl 400 vind ik wel erg veel, Kun je beter gaan zoeken naar een nieuwe.

Verwijderd

De meeste lokale tv boeren doen zoiets ook wel tegen een redlijk tarief,hier wel anyway.

• Cozm0
Op zaterdag 19 januari 2002 19:03 schreef Sn3akz het volgende:
Weet je zeker dat ze stuk zijn??? Gingen ze allebei tegelijk stuk of 1 voor 1?? Heb er hier een stuk of 8 staan, maar ik heb ze wel allemaal zelf nodig :) sorry :)

Als ze op dezelfde PC staan is het misschien wel de beeldkaart?? Wat meer info svp
Ik heb ze van mn werk meegekregen, ik vond ze niet stuk genoeg om ze in de container te dumpen :)
Dus wanneer ze stuk zijn gegaan weet ik niet.
Beide doen ze uhm "doingggggg" en branden de lampjes, maar geen beeld :( (dit heb ik op meerdere pc's getest)

kan iemand me een indicatie geven van wat zoiets zou gaan kosten bij een lokale klusboer aub
Als het nou minder dan 100 piek per monitor is heb ik dat dr denk ik wel voor over, maar meer moet t ook niet worden (ze zijn tenslotte wel al 3.5 jaar oud)

Pagina: 1