Toon posts:

Netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL en nu willen we zowel ADSL van MXstream delen als de printer boven 1 klein probleempje hoe doe ik dit?

Sinds 1 maand loop ik al te pielen en nog steeds geen stap verder, eerst deed het netwerk het helemaal niet toen stapten we over op het netbeui protocol ofzo en nu komen we er wel in alleen zien we alleen onze eigen computers! Dus ik zie alleen mijzelf in het netwerk en mijn pa ook alleen zichzelf help me out! Wat doe ik fout!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/faqey.gif

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

je moet even wat meer informatie geven zoals welke ip adressen je gebruitk, subnetmask, os, etc., etc.
dan kunnen we je wel helpen....

Verwijderd

Als je internet wilt delen moet je:
- TCP/IP gebruiken.
- Routersoftware gebruiken, wingate enz... en wel op de pc die verbinding maakt met het internet.

let wel op dat als je een firewall gebruikt ook pc op je lan er last van kunnen krijgen, hierdoor kan het maken van een verbinding via TCP/IP niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik heb alles automatisch ingesteld door windows Me en heb een Realtek RTL8139

Verwijderd

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide & [topic=152460/1/25] lees die FAQ's eens door, met name de eerste is zeker de moeite waard.

Daar wordt het internet delen, filesharing, printer delen heel duidelijk uitgelegd.

En jij hebt de boel nu zo ingesteld dat de pc automatisch een ip-adres krijgt toegewezen [DHCP], je kan beter handmatig een ip-adres opgeven zoals in de FAQ staat.

En uiteraard heb je TCP/IP nodig.

Het delen van je internet is stap 2, eerst maar even je LAN aan de praat krijgen.

Lees die FAQ maar even door, mocht het niet duidelijk zijn dan geef je maar een gil :)

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de link alleen jammer geneog zien beide computer elkaar nu niet, dus het lijkt net alsof ze langs elkaar heen kijken tewijl alles toch echt klopt, help me out!

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

wat iedereen ook nog wel eens vergeet is: Als je bestands en printerdeling niet aan hebt staan. "dat de pcŽs elkaar niet zien". Terwijl het netwerk dan dus waarschijnlijk wel gewoon goed werkt. Probeer is te pingen

Specs

Pagina: 1