Toon posts:

[ASP] Melding weergeven tijdens zware actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASP pagina die een functie aanroept in een eigen dll. Het probleem is dat deze functie heeeel lang kan duren, tot 5 minuten... (dit omdat er allerlei files moeten worden ge-ftp'd, en databases worden gesynchoniseerd...).
Nu wil ik de gebruiker regelmatig feed-back geven over de huidige status.
Het probleem is dat de server helemaal blokeerd tijdens de uitvoering, en dus pas als alle acties afgelopen zijn laat zien wat er gebeurde :(.
Nu heb ik een ander pagina gemaakt die eens in de seconde refresht en aan de dll vraagt hoever die is. Dit werkt wel, alleen... tijdens het uitvoeren van de langdurige actie, wordt ook deze pagina niet meer gerefresht :'(.

Hoe kan ik zorgen dat tijdens de actie de gebruiker toch feedback krijgt? Moet ik dan in de dll een apart thread starten, of kan het makkelijker :?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
2 frames, waarbij je in een frame van 0% de actie uitvoert en in het andere frame een paar leuke status meldingen laat zien.
Lijkt mij een oplossing, of ie handig is weet ik niet. :o

Verwijderd

Volgens mij heeft ASP toch wel Flush components :? Ik heb ASP al een paar maanden lang niet meer gebruikt maar ik heb volgens mij ooit eens ook gebruik gemaakt van flushing.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat Response.flush _NIET_ werkt! Hij wacht daar gewoon mee totdat ie helemaal klaar is met de actie, en dan flushd ie in een keer alles.... :(

Ook een apart frame wil niet werken :( Hij refreshed gewoon niet...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zit er niet een fout in je dll dat 100% cpu tijd vreet? :o