VBR AVI knippen gaat fout...

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Weer een nieuwe uitdaging...

Ik heb hier een film liggen die met variabele bit rate gemaakt is. Nou is ie net een MB te groot om weg te kunnen branden (incl. overburn). Dus is die ruimte wel te maken door een stukje van het begin af te knippen.

Als ik de avi open met Virtual dub geeft deze aan dat de audio VBR niet helemaal goed is, en dat deze opnieuw door VD wordt gecodeerd/veranderd naar een vaste B bitrate. Als dat gebeurd is loopt de film echter zwaar out of synch, en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Ook eerst een vaste bitraten maken en daarna knippen geeft een slecht resultaat.

Nou kan ik natuurlijk wel heel omslachtig eerst de audio file en de video file van elkaar scheiden, dan een stukje van beide af knippen en dan weer mergen, maar ik vraag me af of dat niet handiger en veel sneller kan.

Iemand een idee?

ThX! :)

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:09
Op vcdhelp.com staan een hele lading tools om te knippen... Of op dvd.box.sk... Is anders vcdgear iets voor je?

Verwijderd

Je moet niet de standaard versie van Virtual Dub gebruiken, die kan namelijk niet overweg met mp3's maar enkel met wav's. Gebruik de speciale mp3 versie van VDub of nog beter, Nandub! Die kan ook overweg met ac3.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik ga het met Nandub proberen. Kijken of dat wel gaat werken.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Yep, Nandub doet het wel zonder trubbels! Thanx! :)