[psu]Hij moet stil zijn en vertraging hebben

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hallo,.ik ben dus op zoek naar een goeie psu..voor een P3
tegen de 1GHz.

Ik moet deze computer draaiend in mijn studio hebben, dus hij moet erg stil zijn,..ok..dat zijn er vele, maar waar ik dus nergends heb kunnen vinden, of dat ze een inschajelvertraging hebben ofzow..
Want telkends als ik mijn pc nu opstart in de studio, komt er door de mengtafel een grote piek/plop. BTW..hij mag ook absoluut niet storen! :)

dit wil ik dus voorkomen,..

Heeft enermax die vodingen ofzow? (ik heb niet echt superveel watts nodig, maar dus meer een stille/niet storende)

BVD

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

die piek/plop, kan dat geen aarde probleem zijn? (oftewel is de PC goed geaard?)

Verwijderd

neem een papst zijn lekker stil wat die vertraging betreft snap ik niet maar dat ligt hoogst waarschijnlijk aan mij :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nej... alles MOET wel geaard zijn bij mij.. :)
uhmz.. et scheelde wel al iets..mar hij blijft nu nog steeds :'(

als de psu word aangezet, gaat er een plop naar men geluidskaart (guillemot ISIS) en ook natuurlijk word er stroom getrokken.. het beste is dus een met een inschakelvertraging... zijn die dingen te krijgen? voor weinig geld natuurlijk :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

of zet een schakelaar tussen je soundcard en je mengpaneel... (die je pas aanzet op het moment dat je PC aan is) :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Stille voeding = Zalman 300 nogwat (zie specs voor complete produktnaam)

Dit zeg ik niet omdat ik hem heb maar omdat dat gewoon de stilst te verkrijgen voeding is, ik heb zelf ook een mengpaneel aan m'n pc hangen (3 kanalen :9) en ik heb geen last van een plop ofzo. Maar dat had ik met m'n vorige voeding ook niet, en dat was een cheapass noname lawaaimakende 300 watt voeding.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 18 januari 2002 13:19 schreef RonnieB82 het volgende:
of zet een schakelaar tussen je soundcard en je mengpaneel... (die je pas aanzet op het moment dat je PC aan is) :P
Dat heet de aan en uitknop op je mengpaneel ;) Als die uit staat kan hij ook geen plop doorgeven dacht ik zomaar.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
owkee..tnx voor je reply
whehe..ik heb zometeen een mengtafeltje met 20 kanaals.. (spirit SX,is al besteld voor me :9)

die schakelaar tussen mengtafel en geluidskaart heb geen zin.. en de mengtafel gaat pas aan als alle stroom aan is..dus die is niet aan en uit te zetten.. btw.. tis en blijft een studiootje :P dus zo weinig mogelijk stekkers en snoeren

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hmmm.... dan kom ik met m'n Omnitronic PM-524 (3 kanaals dj mixer, wel eq. per kanaal, 3 line/3 phono/3 mic, master, booth, rec)

Nou ja, ik gebruik hem om te mixen en jij waarschijnlijk om te 'producen'

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13
Dat piek/plop gedoe heeft volgens mij te maken met een inschakelverschijnsel. De condensatoren en spoelen in je voedig moeten geladen worden en dat kost veel stroom. Wat weer het gevolg heeft dat het net iets inzakt.
Je zou naar een voeding moeten zoeken die iets heeft met "soft start" oftwel een voeding die een lage inrush current heeft. Of dat er is, is een tweede.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 13:29 schreef Sick_Nick het volgende:
Nou ja, ik gebruik hem om te mixen en jij waarschijnlijk om te 'producen'
jep.. idd :9
maar dit is maar een klein tafeltje..koste me nog een duit (1400,- gulden) maar voor de kwaliteit is et neits :P

maar mixen kan ik er eventueel ook mee doen..alleen zit geen crossfader op :p maar wel heeeel erg veel andere knopjes :D

maar jah.. ik moet dus gewoon ff die zahlman kopen (pricewatch ofzow :P)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 13:35 schreef pep_82 het volgende:
Dat piek/plop gedoe heeft volgens mij te maken met een inschakelverschijnsel. De condensatoren en spoelen in je voedig moeten geladen worden en dat kost veel stroom. Wat weer het gevolg heeft dat het net iets inzakt.
Je zou naar een voeding moeten zoeken die iets heeft met "soft start" oftwel een voeding die een lage inrush current heeft. Of dat er is, is een tweede.
jah :) dat bedoel ik ja.. maar zijn die idd te krijgen..
misschien voor servers???
omdat serverparken anders ineens platliggen :P

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13
Ik zou het niet weten, mischien kan je in datasheets kijken. En dan zoeken naar termen als "inrush current", "peek current" uit het net van dat soort dingen. Maar of die gegevens er zijn weet ik ook niet.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik en men lastige dingen >:)

Pagina: 1