Ik heb net een LCD+backlight gekocht van 2x20 (heb niet groter nodig en was maar 17 Euro
). Nu kan ik op al die sites alleen geen schema vinden waarin staat dat LPT pin1 naar bv Vss moet en pin 13 naar DB7.
Mijn LCD heeft namelijk een iets andere lay-out. Zou wel fijn zijn als ik hem dan meteen goed aansluit. Ik heb een schema van mijn LCD. Op de sites die ik tot nu toe ben tegen gekomen staan de pin nummers aangegeven. Het gaat mij om de pin nummers van de DB25 naar de waarden die ik moet hebben. Ik zal even mijn schema snel kalken.
Backlight daar heb ik aparte + en - voor. Tis gewoon een Velleman ding.
Nu ga ik effe seconde lijm scoren, khoop daarna antwoord te hebben
Edit:
OK als iemand mij dan kan vertellen wat Vdd en Vo is dan ben ik helemaal blij. De 1 is VLc en de ander is Vcc maar welke is wat
Mijn LCD heeft namelijk een iets andere lay-out. Zou wel fijn zijn als ik hem dan meteen goed aansluit. Ik heb een schema van mijn LCD. Op de sites die ik tot nu toe ben tegen gekomen staan de pin nummers aangegeven. Het gaat mij om de pin nummers van de DB25 naar de waarden die ik moet hebben. Ik zal even mijn schema snel kalken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| 1 : Vss GND 2 : Vdd +5V 3 : Vo Powe for LCD 4 : RS Register Select 5 : R/ Read/Write 6 : E Enable signal 7 : DB0 8 : DB1 9 : DB2 10: DB3 11: DB4 12: DB5 13: DB6 14: DB7 |
Backlight daar heb ik aparte + en - voor. Tis gewoon een Velleman ding.
Nu ga ik effe seconde lijm scoren, khoop daarna antwoord te hebben
Edit:
OK als iemand mij dan kan vertellen wat Vdd en Vo is dan ben ik helemaal blij. De 1 is VLc en de ander is Vcc maar welke is wat