Kyro 2 Ultra :?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een Hercules 3D prophet 4500 met 64MB RAM en daarom kwam ik in aanraking met een arikel op Paraknowya waarin zij een Kyro II Ultra in een shop in duitsland hebben gevonden.....?

hier is de link:
http://www.funcomputer.de/default.php?page=shop&kat1=6&kat2=43&PHPSESSID=d9176a37f7dd6d04ef806be18582ef14

Wat denken jullie ervan?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49

-ET-

Phone Home

Zie er leuk uit. Prijs is ook wel erg leuk

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:12

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Ben ik nou schil of zie ik ut nie staan? :?

theworldforizabel.la

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
ik zie em wel, maar ik zou et voorlopig nog maar niet geloven, op de site van hercules staat namelijk niets over een ultra versie.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• OutSIdeR
  • Laatst online: 18:12

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Koop gewoon die hercules GF2 TI versie die is veel beter

theworldforizabel.la

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Op vrijdag 18 januari 2002 13:23 schreef LandKrijgsman het volgende:
jaja :Z

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Op vrijdag 18 januari 2002 13:23 schreef LandKrijgsman het volgende:
Lekkere reply slaat toch nergens op. Ben beniewd wanneer de Kyro 3 uit komt eigenlijk?
Nu ATI nieuw geweld aan het voorbereiden is (R300) en Nvidia binnenkort de Geforce 4 heeft. Moet de Kyro 3 ook niet te lang op zich wachten, want anders wordt het verschil te groot.

Powered by KPN

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zur Zeit nicht lieferbar/Kein Liefertermin
Nog niet leverbaar en geen idee wanneer wel. Maw misschien een aankondiging?

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Op vrijdag 18 januari 2002 15:04 schreef Packardhell het volgende:

[..]

Lekkere reply slaat toch nergens op. Ben beniewd wanneer de Kyro 3 uit komt eigenlijk?
Nu ATI nieuw geweld aan het voorbereiden is (R300) en Nvidia binnenkort de Geforce 4 heeft. Moet de Kyro 3 ook niet te lang op zich wachten, want anders wordt het verschil te groot.
Jep, da's best interessant! Ik hoop dat deze Ultra II versie op 200Mhz/200Mhz loopt. Procentueel krijgen we dan een snelheidswinst van 200/175=>15% :) Lekker genoeg.

PS: heb jij een Packard bell!? Whahaha: ik werk voor ze(shtt, niet doorvertellen)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Op vrijdag 18 januari 2002 15:16 schreef PowerPee het volgende:

[..]

Jep, da's best interessant! Ik hoop dat deze Ultra II versie op 200Mhz/200Mhz loopt. Procentueel krijgen we dan een snelheidswinst van 200/175=>15% :) Lekker genoeg.

PS: heb jij een Packard bell!? Whahaha: ik werk voor ze(shtt, niet doorvertellen)
Ik had er één, nu niet meer. Was toen een pc-privé project had anders nooit toen een pc kunnen hebben. Moet me pc toch maar weer eens in me sig zetten dat voorkomt zulde 'aanslagen' :P

Powered by KPN

Verwijderd

[off-topic]
nu we hier toch allemaal Kyrofans hebben 8-) hebben jullie ook zulke verschhrikkelijke problemen met de XP-drivers voor de KyroI/II kaarten? Ik kan weinig spellen spelen zonder dat ik een of andere fout of reset krijg, zlefs die nieuwste drivers hielpen niks (14.nogwat)
[/off-topic]

Ik denk niet dat die KyroII Ultra nog ooit uitkomt trouwens, het is waarschijnlijk dat er nog een paar stuiptrekkingen zijn en een KyroIII komt en dan niks meer, maar dat is my humble opinion!!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:16 schreef Rippie het volgende:
[off-topic]
nu we hier toch allemaal Kyrofans hebben 8-) hebben jullie ook zulke verschhrikkelijke problemen met de XP-drivers voor de KyroI/II kaarten? Ik kan weinig spellen spelen zonder dat ik een of andere fout of reset krijg, zlefs die nieuwste drivers hielpen niks (14.nogwat)
[/off-topic]

Ik denk niet dat die KyroII Ultra nog ooit uitkomt trouwens, het is waarschijnlijk dat er nog een paar stuiptrekkingen zijn en een KyroIII komt en dan niks meer, maar dat is my humble opinion!!
nee alles werkt hier perfect met xp
heb je de nieuwste dircetx geinstalleerd ?
of de nieuwste kyro drivers?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:16 schreef Rippie het volgende:
[off-topic]
[/off-topic]
Ja, ik wel, er werken maar heel weinig spellen met de kyro.
En als ze het wel doen is het of heel langzaam of het hele spel is zo donker dat je bijna niks ziet ookal zet je het contrast op zijn lichtst, spellen die het wel goed doen zijn heel zeldzaam.
Ik ben nou al 2 weken bezig om het goed te krijgen, ik heb de nieuwste drivers, en die kyro tool maar niks werkt.
Verder heb ik al alles in de BIOS verandert zoals op een site stond dat op die manier de kaart het beste zou werken dat werkte ook niet, ik heb windows xp pro helemaal schoon geinstalleerd met de nieuwste drivers werkte ook niet.
Dus nu ben ik deze kaart goed zat :r.
voor mij geen kyro meer.
Deze kaart verkoop ik en ik koop er een Ati Radeon voor in de plaats 8-).

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 19 januari 2002 00:42 schreef Mito het volgende:

[..]

En als ze het wel doen is het of heel langzaam of het hele spel is zo donker dat je bijna niks ziet ookal zet je het contrast op zijn lichtst, spellen die het wel goed doen zijn heel zeldzaam.
Ik ben nou al 2 weken bezig om het goed te krijgen, ik heb de nieuwste drivers, en die kyro tool maar niks werkt.
Verder heb ik al alles in de BIOS verandert zoals op een site stond dat op die manier de kaart het beste zou werken dat werkte ook niet, ik heb windows xp pro helemaal schoon geinstalleerd met de nieuwste drivers werkte ook niet.
Dus nu ben ik deze kaart goed zat :r.
voor mij geen kyro meer.
Deze kaart verkoop ik en ik koop er een Ati Radeon voor in de plaats 8-).
Je moet dat soort dingen ook aan de pro's overlaten :7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 00:46 schreef nigelator het volgende:

[..]

Je moet dat soort dingen ook aan de pro's overlaten :7
Wat versta jij onder pro's?

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zaterdag 19 januari 2002 00:52 schreef Mito het volgende:

[..]

Wat versta jij onder pro's?
Mensen die geen onzin blaten! Heb zelf ook lange tijd op een Kyro2 gewerkt (hercules4500) Maar donker beeld? No way! Als je beeld donker is, en je hebt ALLES al geprobeerd, kijk ook es of je monitor zelf niet te donker staat |:( Blijkt nou dat _of_ je monitor _of_ je kyro2 door een dom defect simpelweg te donker is, download je powerstrip ofzo, krijg je je scherm haast wit mee...

Kyro2 werkt in bijna geen games?! WTF ?! opengl+direct3d etc zijn fully supported hoor! In zijn prijsklassse is de GF2MX er ook nix bij, hij haalt zelfs haast de GTS in.

Niet het geval? Download drivers voor je mobo en AGP slot! bv via 4in1 drivers of een AMD agp driver. Flash je bios en check je settings in Windows. Overigens is een Kyro2 zeer gebaat bij een snelle cpu, dat speelt dus ook een grote rol.

Succes met je waanideen...

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 00:59 schreef caesartje het volgende:

[..]

Mensen die geen onzin blaten! Heb zelf ook lange tijd op een Kyro2 gewerkt (hercules4500) Maar donker beeld? No way! Als je beeld donker is, en je hebt ALLES al geprobeerd, kijk ook es of je monitor zelf niet te donker staat |:( Blijkt nou dat _of_ je monitor _of_ je kyro2 door een dom defect simpelweg te donker is, download je powerstrip ofzo, krijg je je scherm haast wit mee...

Kyro2 werkt in bijna geen games?! WTF ?! opengl+direct3d etc zijn fully supported hoor! In zijn prijsklassse is de GF2MX er ook nix bij, hij haalt zelfs haast de GTS in.

Niet het geval? Download drivers voor je mobo en AGP slot! bv via 4in1 drivers of een AMD agp driver. Flash je bios en check je settings in Windows. Overigens is een Kyro2 zeer gebaat bij een snelle cpu, dat speelt dus ook een grote rol.

Succes met je waanideen...
Jonge, ga me nou niet oordelen als je me niet eens kent.
Denk je nou echt dat ik powerstrip en me monitor afstellen nog niet heb geprobeert!! |:(
Als ik dat doe worden de spellen idd redelijk normaal alleen krijg ik dan zere ogen zo licht is me desktop als ik uit een spel kom.
En als je naar me sign had gekeken dan had je ook kunnen zien dat ik een P4 1.5GHz heb, dat is dus echt wel snel genoeg voor deze videokaart.
En je zegt dat hij bijna de GTS inhaalt, ik krijg anders bagger slechte scores in benchmarks, de meeste werken niet eens.
verder heb ik me BIOS al geflashed dat heeft helemaal niks uitgemaakt.
En ga nou niet zeggen dat ik blaat, ik werk al 12 jaar met pc's en ik heb al heel wat videokaartjes geinstalleert.
De pc waar ik nu op zit is me 6 of 7e pc vanaf me eerste 386, en dit is de eerste kaart dat ik echt een miskoop vind.

Ik zal blij zijn als me Ati Radeon binnen is!!

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Dan zit dr iets fout dus aan dat kaartje of compatability met je mobo ofzo, het kaartje zelf kan wel wat meer ofzo hoor ;) ja bagger slechte scores zal je halen ja, het is dan ook maar een budget kaart en geen gf3 klopper... Lees er eens diverse benchmarks en reviews over na als het gaat om de performance...

Ik had overigens je sig wel gelezen vandaar juist die opmerking *kuch* ;)

Ga dr es mee terug naar de winkel en vraag een vervangende kaart anders. I mean, de dingen die jij opnoemt zijn echt niet gebruikelijk hoor :) zelfs niet voor een kyro1/2 ;)

Mocht die vervanger hetzelfde probleem opleveren heeft het te maken met een probleem met een ander onderdeel in je pc, of een ander onderdeel icm die kyro2.

ps: het aantal jaren dat je met computers werkt zegt totaal niets. Ik ken genoeg mensen die al sinds de introductie van pc's voor kantoorgebruik ed op die dingen werken en nogsteeds gillen om een foutmelding oid.

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 00:05 schreef WebSniper het volgende:

[..]

nee alles werkt hier perfect met xp
heb je de nieuwste dircetx geinstalleerd ?
of de nieuwste kyro drivers?
Ik heb dus echt alle driversversies al gehad, maar ik krijg steeds dezelfde fouten weer. Onder bijvoorbeeld UT GOTY-edition loopt het soms 5 minuten en dan loopt de boel vast en krijg ik een harde reset. Met de allernieuwste drivers krijg ik nu geen reset meer maar lopt alles gewoon vast en moet ik hem zlef resetten. Als ik dan in windows XP Prof komt zegt die foutmelder dat de fouten zijn veroorzaakt door de displaydrivers. Ook NFS4 loopt niet en krijg ik na 5 min. dezelfde fouten. Er zijn natuurlijk wel spellen waar alles als een tierelier loopt maar ik vind UT gewoon nog steeds leuk en ik heb geen zin om op een LAN om de 5 minuten te moeten resetten. Ook andere BIOS-instellingen helpen niet en OpenGL loopt gewoon helemaal bagger, daar reset hij nog eerder. :'(
Direct 8.1 zit immers in XP ingebakken dus die hoef ik ook niet te vervangen.
Conclusie: Die 3D Prophet gaat naar een andere machine met W98 waar hij wel zijn werk normaal doet en ik ga een Gainward Geforce 2 Ti/450 Golden Sample halen :9~

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 02:10 schreef caesartje het volgende:
Dan zit dr iets fout dus aan dat kaartje of compatability met je mobo ofzo, het kaartje zelf kan wel wat meer ofzo hoor ;) ja bagger slechte scores zal je halen ja, het is dan ook maar een budget kaart en geen gf3 klopper... Lees er eens diverse benchmarks en reviews over na als het gaat om de performance...

Ik had overigens je sig wel gelezen vandaar juist die opmerking *kuch* ;)

Ga dr es mee terug naar de winkel en vraag een vervangende kaart anders. I mean, de dingen die jij opnoemt zijn echt niet gebruikelijk hoor :) zelfs niet voor een kyro1/2 ;)

Mocht die vervanger hetzelfde probleem opleveren heeft het te maken met een probleem met een ander onderdeel in je pc, of een ander onderdeel icm die kyro2.

ps: het aantal jaren dat je met computers werkt zegt totaal niets. Ik ken genoeg mensen die al sinds de introductie van pc's voor kantoorgebruik ed op die dingen werken en nogsteeds gillen om een foutmelding oid.
Ja zou kunnen dat de hardware niet goed is, heb ik ook al aan gedacht, ik zal is kijken of ik hem kan ruilen of me geld terug kan krijgen.
Maar ik denk dat ik toch voor een Ati radeon 8500 ga, hiervan weet ik gewoon ckr dat hij het goed zal doen en dat er volwassen drivers voor te krijgen zijn.

En ik vind 2304 met 3Dmark2001 wel erg laag hoor, ik weet dat dit een budget kaart is, maar daar had ik toch wel wat meer van verwacht.
Maar dit kan ook komen omdat er hardware matig iets niet goed functioneerd.

En je hebt gelijk over dat jaren eigenlijk niet zoveel uitmaken, maar pc's zijn gewoon altijd al me grote hobby geweest, en ik heb hier al heel wat mee gedaan.
Ik doe ook een ICT opleiding waar ik al veel geleerd heb.
Dus ik durf toch wel te zeggen dat ik genoeg weet om een normaal videokaartje werkend te krijgen :P.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als het een kyro 2 ultra is denk ik dat dit een helemaal nieuwe kyro 2 is, want volgens mijn weten kon de core van de kyro 2 maximaal 183 aan, hoeveel je ook koelt. Aangezien de core gelijk moet lopen met de mem zal ie dus geen sneller geheugen hebben.

edit:

Mischien heeft ie wel ddr geheugen (als dat wel kan aangezien dat ook op 183 kan draaien, en dus 366 effectief)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 00:42 schreef Mito het volgende:

[..]

om dezelfde reden heb ik m'n Kyro II 64mb verruild voor een gforce3 ti 200, die nu op 250/600 loopt 8-)

Verwijderd

Volgens http://www.3dcenter.de/ :

...die Online-Händler Fun Computer und Fort Knox (+ Bulk-Version) eine Hercules 3D Prophet 4800 mit KYRO II Ultra Chipsatz, 64MB SDR-RAM und TV-Out zur Vorbestellung ins Programm aufgenommen. [..] Als Taktfrequenzen gibt Fort Knox im übrigen die vorab schon erwarteten 200 / 200 MHz Chip- und Speichertakt an ...

... Die KYRO II Ultra ist - wie der Name es schon sagt - "nur" eine hochgetaktete KYRO II, welche ihrerseits auch (fast) nur eine hochgetaktet KYRO I ist.

Verwijderd

Intel werkt alleen met dure onderdelen...de Kyro is te goedkoop >:)
Pagina: 1