Alles in 1 keer...

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik ben bezig met een soort faktureersysteempje en loop tegen het volgende probleem aan.

Iemand wil een nieuwe order gaan invoeren. De algemene ordergegevens worden verzameld (Klantnaam, adres, etc.) Er worden orderregels toegevoegd. Deze orderregels moeten na toevoeging aan de order wel zichtbaar zijn op het scherm, maar nog niet echt worden toegevoegd aan de database, omdat de invoerder de invoer ook kan annuleren. En er pas een ordernummer beschikbaar is om de orderregels aan toe te voegen op het moment dat de order wordt opgeslagen. Want pas bij het opslaan van de nieuwe order wordt het ordernummer gegenereerd.

Hoe is het nu mogelijk om toch de order voor te bereiden, een aantal orderregels toe te voegen en uiteindelijk de gehele order in 1 keer in de database te plaatsen? De ordergegevens komen in de tabel order en de regels in de tabel orderregels.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk een aantal dingen doen: een flag zetten in de database "active" of niet (maar dan moet je je andere queries wel aanpassen ;) )
Of alle data in sessions douwen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Taal? Database?

Exact expert nodig?

• kaandorp
Sorry.. Heel dom... Taal is VB. Database is Access.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Session vars gebruiken, of elke keer de data request.form'en
Of een tijdelijke table aanmaken in je databeest met die data erin, zogauw de klant het heeft vebestigd gooi je die data naar de hoofdtabel.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Transaction?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe wil je je interface maken?
Als je met een datagrid werkt (gewoon los, niet binden aan een datacontrol) kun je gewoon aan het eind dat grid doorloopen en regel voor regel toevoegen...

Exact expert nodig?

• kaandorp
Ja.. Transactions lijken me de beste oplossing. Gewoon een transaction beginnen. Wachten tot alle data aanwezig is en dan comitten. Klopt dat een beetje wat ik zeg?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Yup, in de fout afhandeling (evt?) een rollback plaatsen.

oogjes open, snaveltjes dicht

• kaandorp
En wat crazy_d zegt is ook niet echt een gek idee.
Wat ik me trouwens afvraag. Bij de meeste faktureerpaketten zie je ook een datagrid voor het invoeren van een orderregel. Er zitten dan ook allemaal masking dingen, etc. in die cellen gebouwd en een aantal cellen zijn ook berekend. Kan dit ook met de datagrids die bij VB zijn geleverd, of moet ik dan een dure andere grid kopen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Op vrijdag 18 januari 2002 13:10 schreef kaandorp het volgende:
En wat crazy_d zegt is ook niet echt een gek idee.
Wat ik me trouwens afvraag. Bij de meeste faktureerpaketten zie je ook een datagrid voor het invoeren van een orderregel. Er zitten dan ook allemaal masking dingen, etc. in die cellen gebouwd en een aantal cellen zijn ook berekend. Kan dit ook met de datagrids die bij VB zijn geleverd, of moet ik dan een dure andere grid kopen?
Idd, ik doe het altijd op die manier. Zonder data-aware controls that is.
En alles wordt pas opgeslagen als je op 'OK' of op 'Toepassen' klikt.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1