Toon posts:

[OC] Abit kg7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verzeker jullie dat ik ruim anderhalf uur info verzameld heb en dan nog een paar vraagjes heb. Deze zijn namelijk niet helemaal beantwoord nadat ik de SEARCH had gebruikt.

oke de vraag is zijn de dividers van de kg7 een beetje goed ik had een artikel gelezen van iemand die met een epox 221*2 (ddr) had gehaalt. maar daarvoor heb je toch onzettende dividers voor nodig of klopt dat niet. Overigens had die persoon ook nog een divider voor zn ram dat liep dan op 166.
Is de abit dan ook beter dan de epox of niet epox is een paar tientjes goedkoper maar is ie dan ook slechter of is het een goed mobo (noem eventueel een paar mins van die epox tov de abit) ik zou graag objectieve antwoorden krijgen en niet de halve aan hang van epox vs die van abit bvd

Verwijderd

Topicstarter
Wordt ik genegeerd ofzo? of is dit een echt hele domme vraag?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 13:13 schreef jurian het volgende:
Huuuu peerd! Niet iedereen weet het antwoord op deze vraag. Veel van de diehards zitten nu op school/werk en zullen vanavond ongetwijfeld even naar deze thread kijken. Ik kan je zelf niet helpen (ik heb net een Epox 8kha+ nieuw binnen..die ik bij gebrek aan koeling nog niet aan de tand heb kunnen voelen). Je kunt uiteraard wel zoeken..ook op andere fourms (ik noem een www.icronticforums.com )
Kom anders ff langs op #ocm op irc.tweakers.net , het is er nu redelijk rustig maar soms loop je zomaar iemand tegen het lijf die je het eea kan vertellen. Relax 8-)

edit: goed dan...:) kijk hier es http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=acad8e979b0c2e7df4b8c3d4c3da3fde&threadid=14563

I reject your reality, and substitute my own.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op vrijdag 18 januari 2002 13:13 schreef jurian het volgende:
bovendien omschrijf je het zeer vaag... ik moest 5 keer lezen voordat ik het snapte.. helaas heb ik een KR7A dus ik kan je niet verder helpen.

[edit]

over de dividers.

standaard op abit planken staat de dividen ingesteld op

4:2:1

PCI:AGP:MEM

33:66:133 (266 DDR) megahertzen

als men gaat oc-en dan kan je de divider anders instellen bijv:

fsb=166

divider=5:2:1

pci:agp:mem

33,2:83:166 (332 DDR)

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
sorry wask ff vergeten dat ik al om 10 uur vrij was B-)

sorry van mijn gebrekkig nederlands.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
het epox mobo heeft idd een 3/4 ram divider waardoor hoge fsb snelheden mogelijk worden. Ik haal bv ook 210fsb (max instelbare in de bios) en dit is wel stabiel. alleen de pci divider blijft wel 1/4 en de agp blijft ook 1/2. dus je zit wel erg ver buiten specs te werken (agp boven de 100mhz)

Afbeeldingslocatie: http://www.cybercomm.nl/~qual/got/210fsb.gif

Die 210 fsb is leuk of ff wat te benchen maar dan houd het ook op. je schijven en kaarten houden er gewoon niet van om op een lange duur op zulke snelheden te lopen. daar komt ook nog bij dat je ram maar op 3/4 loopt wat dus iets meer dan 150mhz zou zijn. Daarom draai ik ook meestal een fsb van tussen de 160/170 zonder die 3/4 divider. dat is aanzienlijk sneller in zowat allen benchies dan een fsb van 210.

Naar mijn weten is de niet mogelijk met de abit maar zoals ik al zei heb je er ook niks aan om zo'n hoge fsb te draaien zolang er geen fatsoenlijke 1/6 pci divider is..

Verwijderd

Topicstarter
ja heb je dan wat aan. je agp die zo lomp de mist in gaat. nee wat dat betreft kijk ik ook meer naar de abit want die zou extra dividers hebben 1/5 voor pci dus 33/(1/5)=166 stabiel! nou je kan je pci soms iets over de 40 krijgen nou dan krijg je stabiel over de 200 maar dan heb je wel een ram divider nodig. en wat heb je dan nog aan je hoge fsb. alleen dat je ervoor zorgt dat je fsb nooit hoeft te wachten wat dus dat is wel een +je. maar wat ik dus wil weten is wat de divider van pci agp en eventueel van ram als de abit dat heeft.

Verwijderd

Topicstarter
overigens die pci kaarten lopen allemaal op 33 maar kunnen hoger verschilt dat per kaart of is dat redelijk gelijk. Kortom maakt de kwaliteit van de kaarten ook uit hoever je (fsb) kunt ocen
Pagina: 1