Toon posts:

Asus A7V266-E doet "gek"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 2 weken ofzo een nieuwe computer. Maar een aantal dingen werken toch nog niet helemaal zoals het moet. Hieronder de hardware:

Proc: AMD Athlon XP 1800+
Mobo: Asus A7V266-E
Koeler: Global Win WBK86

De screenshots hieronder zijn van Asus Probe. Ik had gelezen dat het niet helemaal betrouwbaar was dus heb nog wat andere programmatjes gebruikt maar die gaven ook wat onregelmatigheden...

Afbeeldingslocatie: http://powersp00n.mine.nu/~sander/asusprobe1.gif
Afbeeldingslocatie: http://powersp00n.mine.nu/~sander/asusprobe2.gif
Afbeeldingslocatie: http://powersp00n.mine.nu/~sander/asusprobe3.gif

Dit is toch niet helemaal hoe het hoort volgensmij. De koeler op de processor enzo draait nog wel, dat zou toch wel op moeten vallen als die stopt.

De videokaart (Hercules 3D Prophet II Pro) komt uit de vorige computer. Daar was dat plastic dingetje uit het AGP slot dus had het op de A7V266-E er ook uit gehaald. Kreeg geen beeld enzo en zag toen dat die er helemaal niet uit hoefde (had het gedaan omdat bij vorige ook zo was). Heb het weer terug gedaan en kreeg toen wel beeld. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Temperatuur is trouwens als Win XP gewoon aanstaat ~52, tijdens het gamen rond/boven de ~60. Als ik met windows ga zoeken dan komt ie rond de ~63. (deze screenshots zijn tijdens het zoeken gemaakt, als de temp dus stijgt).

Het gebeurd ook alleen maar als de temp gaat stijgen.

Hoop dat iemand weet wat het is.

[edit] Sorry, plaatjes werkten niet.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De temp meting van dit bord klopt voor geen meter das wel duidelijk !!! :(
Heb hier ook last van met een Alpha pal 8045 met een 50 cfm sunon en nog is hij 50 C ..... ja ja |:(

Turn it off and on again.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Doe pieken heb ik ook zou vaak gezien met Asus Probe..
Maar het zou wel.

Dat plastic dingetje in je AGP slot, is om de "normale" AGP kaarten om de plaats te houden. Als je een AGP Pro kaart hebt, moet dat plastice geval er wel uit, omdat de Pro kaart nou eenmaal die ruimte (connectors) wel gebruikt.

Maar dat kan niets met die pieken te maken hebben...

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Gebruik zelf ook Asus Probe en bij mij werkt het gewoon goed. Ik had wel eens dat de 5v weg viel, maar nu ook niet meer.
Verder erg handig proggie als beveiliging tegen bijv. uitvallen van koeling en dat dan je AMD verbrand.

Powered by KPN

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb dit soort pieken ook wel eens. Dan stijgt in pakweg 2 seconden mijn processor temp zo'n 30 graden om meteen weer met dezelfde snelheid te dalen. Ook heb ik af en toe pieken in mijn voltages of fan-snelheid. Ik schenk er weinig aandacht aan.

De sensoren werken dus soms niet helemaal 100% :(

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Trek je er niets van aan. Deze peiken heb ik ook. Het is heel onbetrouwbaar allemaal. Zowel het programma als de sensors zijn een beetje brak, maar goed verder is het een uitstekend boardje :)
En ja, dat plasticdingetje gewoon laten zitten in de agp slot.

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem gehad, maar dan met mijn Asus A7V266 met XP1500+ alleen waren het geen spannings pieken maar maar dips in alle voltages incl. die van de Vcore. Mijn computerzaak heeft er een nieuwe Aopen voeding ingedaan die goedgekeurd is door AMD zelf. Nu heb ik af en toe nog dips in de 5V, tevens geeft ie weleens aan dat mijn koeler fan het niet meer doet maar dat duur maar een paar seconden en dan is het weer weg. Ik denk dat het een foutje is in het uitlezen van het signaal.

Dat van die tempeaturen heb nooit meegemaakt, bij mij geeft Asus Probe 48/54C aan icm. een CM DP-6I31C.

Ik zit zelf ook nog met een vraag, Ik gebruik een Asus v7100 Pro/T videokaart, soms gaat mijn beeld zomaar op zwart, en dan krijg ik met geen mogelijkheid het scherm weer aan. Niet door de muis te bewegen en zelfs niet door de monitor even uit te zetten. Het gekke is dat alles wel door blijft lopen. Soms lukt het om met ALT F4 de boel nog af te sluiten, maar meestal wordt het toch CTR ALT DEL. Na herstarten is alles weer koek en ei.

Weet iemand hier een verklaring voor? Of nog beter een oplossing.

In iedergeval alvast bedankt

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13

wdv

'k heb hetzelfde probleem. Verder functioneert ie prima. Ik heb overigens gewoon een Aopen AMD certified kast met voedign dus dat is het niet.

Waarschijnlijk zijn de sensoren inderdaad ietwat gammel.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen Bigtower. HQ08 met ook gewoon een AOpen voeding dacht ik.

Maar dat dat plasticje eruit is geweest kan dat niks beschadigd hebben? Stond zoiets op dat stickertje of het boekje ofzo.

En ik was nog vergeten te zeggen dat een van de eerste dagen tijdens het gamen ook een keer een piep uit de kast kwam (PC speaker dingetje). Ik in het boekje gekeken en stond iets van (kan nu even niet kijken, niet thuis) dat ie te warm was en dat ie dan iets slomer is gezet? Was een korte enkele piep...

Verwijderd

Piepje kan komen doordat je meer dan 3 toetsen tegelijk in drukt..
En je kan niks beschadigd hebben door dat plastic gevalletje eruit te halen hoor.
Enne.. Het "Probleem" met de pieken...

Define "Probleem"

Tis gewoon weird, niks van aantrekken en anders gewoon een ander proggie gebruiken zoals MBM5

Verwijderd

Topicstarter
MBM5 hoort bij de andere programmatjes die ik geprobeerd heb.

Nouja dan zal het wel... Gooi ik Asus Probe er maar af want dat gepiep steeds is niks. En moet toch nog naar die winkel, vertel ik het daar misschien nog even, kijken wat ze te vertellen hebben :).

Verwijderd

gewoon niet gebruiken asus probe ! het is een buttprog, gebruik cpucool of mbm5.
Ik had er met mijn cusl2 en mijn a7v266-e ook last van.

Verwijderd

ik heb er ook problemen mee hoop dat asus dat us gaat fixen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 02:07 schreef epo het volgende:
gewoon niet gebruiken asus probe ! het is een buttprog, gebruik cpucool of mbm5.
Ik had er met mijn cusl2 en mijn a7v266-e ook last van.
MBM5 hoort bij de andere programmatjes die ik geprobeerd heb.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 15:12
ik heb hetzelfde gehad... een re-install van windows losde het op...

https://wren.co/join/Devian

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb dat ook gehad. kwma omdat ik mainboard monitor ernaast had draaien.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1