Ik heb een datamoduul met daarin een queryDataSet. Nu heb ik de volgende method gemaakt die een update query moet uitvoeren. De method zelf werkt perfect, het probleem is dat hij alleen werkt als ik er een SELECT ..... FROM statement in zet en dus niet als ik data uit de database wil updaten. De error luidt simpel weg : Execution of Query failed
. Iemand een idee hoe ik die UPDATE query erin kan krijgen. Ik programmeer ( of ja liever gezegd slepen
( moest van school , vraag me niet waarom ) dit alles in Jbuilder 5 enterprise. En dit is de door mij geschreven method die dus alleen werkt met een SELECT ..... FROM statement :
public void setQuery(String artikelNr)
{
try
{
dataModuul1 = the_old_timer.DataModuul.getDataModule();
qdsVoorraadUpdate.close();
// om de een of andere reden mag je in jBuilder geen UPDATE queries uitvoeren !!!.
qdsVoorraadUpdate.setQuery(new com.borland.dx.sql.dataset.QueryDescriptor(dataModuul1.getDbOldTimer(), "select * from onderdeel update onderdeel set aantal = 1 where artikelnr = 2", null, true, Load.ALL));
qdsVoorraadUpdate.executeQuery();
}
public void setQuery(String artikelNr)
{
try
{
dataModuul1 = the_old_timer.DataModuul.getDataModule();
qdsVoorraadUpdate.close();
// om de een of andere reden mag je in jBuilder geen UPDATE queries uitvoeren !!!.
qdsVoorraadUpdate.setQuery(new com.borland.dx.sql.dataset.QueryDescriptor(dataModuul1.getDbOldTimer(), "select * from onderdeel update onderdeel set aantal = 1 where artikelnr = 2", null, true, Load.ALL));
qdsVoorraadUpdate.executeQuery();
}