Chello verbinding alleen met die 3com kaart?

Pagina: 1
Acties:

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 15:34
Druk bezig thuis met netwerk enzo.
En nu las ik laatst iets over Chello.
Je kan alleen internet krijgen via die netwerk kaart die ze jou gegeven hebben :?

Of kan ik het ook wel krijgen via een ander basismarkt kaart ? :P

[EDIT]

Sh!t dit had zeker naar I&T gemoeten :? |:(

Verwijderd

je hebt niet alleen 3com kaartjes nodig, ik draai hier netwerk met realtek kaartjes, loopt prima

• M@NIC
Op vrijdag 18 januari 2002 12:12 schreef Danos het volgende:
je hebt niet alleen 3com kaartjes nodig, ik draai hier netwerk met realtek kaartjes, loopt prima
Nee dat bedoel ik neit.
Ik bedoel alleen die PC die functioneerd als router.
Dus waar de modem aan zit.

Verwijderd

Het gaat niet om het merk netwerkkaart, maar om het MAC nummer (uniek) van je netwerkkaart.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Volgens mij kun je gewoon overschakelen op een ander merk netwerk kaartje. Alleen zul je de oude eerst moeten releasen en dan het nieuwe kaartje erin en dan renewen, volgens mij moet het dan gewoon weer werken.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
ik heb een intel netwerk kaart voor me sjello verbinding :D

Verwijderd

ook gelul...

ik heb een 10MB 3Com gekregen van meneer Chello bij aanschaf en installatie...3 dagen later heb ik mijn PC opnieuw ingericht...resultaat:

3Com 10/100 Etherlink XL erin op 100

gewoon praten

Had toen nog geen router en gebruikte het interne netwerk als "internet everywhere" oplossing m.b.v. een switch...

andere pc's elkaar niet zien, maar een IP krijgen van Chello. Internetten op idere PC.

Andere PC's voorzien van Realtek en SMC (doen die het nog??)

dussssss gewooon werken

Verwijderd

Gaat idd om je MAC of EthernetAdres.. kan je wel laten resetten bij chello (klantenservice bellen)..

Van de eerste netwerkkaart die vervolgens aan de modem hangt wordt de MAC geregistreerd..(verwacht wel niet dat dit de eerste keer goed gaat.. ik heb zelf 4 keer moeten bellen ;( )

TIP: bel niet het 0900 maar het 0800 nummer (zelfde nummer voor de rest.. maar 0900 kost knaken)

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 12:18 schreef Mad_Cookie het volgende:
ook gelul...

ik heb een 10MB 3Com gekregen van meneer Chello bij aanschaf en installatie...3 dagen later heb ik mijn PC opnieuw ingericht...resultaat:

3Com 10/100 Etherlink XL erin op 100

gewoon praten

Had toen nog geen router en gebruikte het interne netwerk als "internet everywhere" oplossing m.b.v. een switch...

andere pc's elkaar niet zien, maar een IP krijgen van Chello. Internetten op idere PC.

Andere PC's voorzien van Realtek en SMC (doen die het nog??)

dussssss gewooon werken
Dit gaat volgens mij niet op met elk modem. Wat voor modem heb je? Want volgens mij werkt het niet met een Terayon modem.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het schijnt dat Chello normaal gesproken een MAC-adres voor jou moet opgeven, maar dit schijnt 9/10 keer vergeten te worden >:)

Wat je kunt doen met je Realtek kaartje is gewoon ff
code:
1
ipconfig /release

doen onder een dos-prompt en dan later ff
code:
1
ipconfig /renew

doen en klaar :)

webOS all the way!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Je kan heel vaak je MAC adress gewoon instellen in je netwerk kaart. Dus ff het oude MAC adress op schrijven en in de nwe duwen. Werk perfect.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 12:21 schreef Hermanvh het volgende:
Het schijnt dat Chello normaal gesproken een MAC-adres voor jou moet opgeven, maar dit schijnt 9/10 keer vergeten te worden >:)

Wat je kunt doen met je Realtek kaartje is gewoon ff
code:
1
ipconfig /release

doen onder een dos-prompt en dan later ff
code:
1
ipconfig /renew

doen en klaar :)
ipconfig /release moet dus wel gebeuren met het oude kaartje erin, anders gaat dit niet lukken ivm mac adres

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:20 schreef Rocky het volgende:

[..]

Dit gaat volgens mij niet op met elk modem. Wat voor modem heb je? Want volgens mij werkt het niet met een Terayon modem.
Klopt het werkt bij mij ook met elke kaart alleen dat komt omdat ik een Com21 modem heb. Bij een kennis met een ander modem ( Terayon volgens mij ),die overigens ook geen statisch ip had, kreeg ik het ook niet aan de praat :)

Verwijderd

Wat doen jullie allemaal moeilijk...

Ik heb een COM21 trouwens,

De MAC die opgegeven dient te worden bij Chello is die van je modem! (heeft die er ook een dan??) en je netwerkkaart lult dan gewoon met de LAN poort van je modem, chello komt binnen op je WAN poort (daar zit dus de controle van MAC) Ik kan het voordoen hoor!, ik heb nog een COM21 in de auto liggen (nw. in ds.) Deze zal op een huidig abo adres niet lullen terwijl de oude origineel geleverde dit wel doet. (met dezelfde netwerkkaart in je PC)

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 18:04
A2000/Chello met lancity modem heeft een mac adres nodig.

Netwerk,eigenschappen,a2000/chello netwerkkaart,geavanceerd,Network Address, daar kan je je Chello mac adres intikken.

Run,winipcfg in win 9x of in XP command prompt ipconfig /all
daar kan je je chello mac adres zien.

Knipt U thuis ook kaartjes?

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 12:27 schreef Mad_Cookie het volgende:
Wat doen jullie allemaal moeilijk...

Ik heb een COM21 trouwens,

De MAC die opgegeven dient te worden bij Chello is die van je modem! (heeft die er ook een dan??) en je netwerkkaart lult dan gewoon met de LAN poort van je modem, chello komt binnen op je WAN poort (daar zit dus de controle van MAC) Ik kan het voordoen hoor!, ik heb nog een COM21 in de auto liggen (nw. in ds.) Deze zal op een huidig abo adres niet lullen terwijl de oude origineel geleverde dit wel doet. (met dezelfde netwerkkaart in je PC)
Het is een combo van je modem met je netwerkkaart, als ik hier een nieuw netwerkkaartje plaats dit in combo met mijn terayon modem dan heb ik dus echt geen verbinding meer.

Moet dus echt ipconfig/ release en renew uitvoeren met oude en nieuwe netwerkkaart.

Verwijderd

Teraayon?? is dat niet die hele oude van Chello??

Die hebben toch een seriele aansluiting :+??

daar heb ik geen ervaring mee...wel aanvaring, maar das wat anders :D

Terrayon's sluizen geloof ikk alles door naar de andere kant van de LAN kabel...dan heb je wel het probleem met de netwerkkaart MAC.

Ik heb dit ergens net gevonden...ben alleen alweer de link kwijt, want mijn IE6 doet net een report op mijn scherm ;(

het ligt dus aan het type modem..

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Terayon is geen oud modem worden nog steeds geplaatst door chello op dit moment.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:37 schreef Rocky het volgende:
Terayon is geen oud modem worden nog steeds geplaatst door chello op dit moment.
Door te grote voorraad op de inkoop van CHello :?

Ik zou het allemaal niet meer weten, ligt geloof ik aan de plaats van bewonen.

Die Lancity schijnt nogal speedy te zijn...

Almere draait ook wel supersnel over het algemeen

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Ik heb een Realtek NIC 8193 ofzo + chello

en een terayon modempje ;-)

geen probs hoor

je mot gewoon als je oude NIC eruit haalt Bij Winipcfg.exe ff vrijgeven...

Nieuwe NIC erin...

Vernieuwen ;-)

En dan kun je weer i-nette

(--=) Peace For Everybody (=--)

Verwijderd

Ik belde pas ook met Chello erover...
Ik kan gewoon in mijn andere PC, waar maar 1 netwerkkaart in zit (Intel), die kabel prikken en de zooi op automatisch zetten (WIN XP) en dan werkt het.

Zij zeggen dat dit kan, soms moet je ook 24uur wachten tot je MAC-adres automatisch gerefreshed wordt, maar kan dus wel gewoon.

<Offtopic>Ik ga binnenkort ook ff een Routertje aanschaffen denk ik, zo'n Draytek Vigor 2200 (ADSL/KABEL)

Heeft er iemand slechte ervaringen met zo'n Draytek?</Offtopic>

Verwijderd

[offtopic]

DrayTek Vigor doen het goed hoor (zit ZoneAlarm Pro in gebakken, die zijn makkelijk flashable ;) )

[\offtopic]

[overbodig]
FF mijn kachel uitzetten, want ik krijg het warm
[\overbodig]

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 12:38 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Door te grote voorraad op de inkoop van CHello :?

Ik zou het allemaal niet meer weten, ligt geloof ik aan de plaats van bewonen.

Die Lancity schijnt nogal speedy te zijn...

Almere draait ook wel supersnel over het algemeen
Ik woon dus in Almere :9~

• M@NIC
Word hier niet echt wijzer van :D
Iedereen zegt weer iets anders.
Maar euh ik heb de Terayon modem, die groene staande (of liggend kan ook).

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 13:00 schreef Manic het volgende:
Word hier niet echt wijzer van :D
Iedereen zegt weer iets anders.
Maar euh ik heb de Terayon modem, die groene staande (of liggend kan ook).
Het zou dus als volgt moeten werken:

Run/uitvoeren ,winipcfg /release in win 9x of in XP Bureau- accessoires command prompt ipconfig /release met oude netwerkkaart erin, dan nieuwe kaart erin en dan: Run,winipcfg /renew in win 9x of in XP command prompt ipconfig /renew

Zo zou het dus moeten in jou geval.

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

Kun je niet gewoon je huidige ip hard invoeren op je nwe kaart..?

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Is het nou gelukt of niet, 't is toch fijn als mensen laten weten hoe het afgelopen is.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou dat met dat release en renew werkt dus ondertussen al een maand of wat niet meer.

De nieuwe procedure:

Je doet je kabel in een andere NIC, je krijgt een heel raar ip adres. 10.63.x.x
Dan ga je naar de site http://aps
En dan moet je inloggen en het hele verhaal doorlopen(ze noemen het Infrastructure Provising Story). Je bindt dan je nieuwe NIC zijn MAC adres aan het MAC adres van je modem. Dit moet werken op terayon, en motorola, maar in werkelijkheid werkt het bijna nooit goed.

Ik heb het bij mij gehad, toen moesten ze eerst nog mijn account activeren(had toen nog maar 3 jaar chello internet), en bij een ander hadden ze gewoon het verkeerde password doorgegeven(heb het zelf gezien, op het opleverpapier van chello stond een password met een letter te weinig).

Er is op de chello site een beschrijving die zou moeten helpen. Maar ik kan deze nu ff niet zo snel vinden.

Bij mij is het na veel gedoe wel gelukt, ze moesten eerst de hele MAC adres history wissen op mijn account. Wat niet scheint te hoeven volgens de helpdesk(maar bij mij wel hielp) is het wel vrij geven van je ip op je oude netwerkkaart. Ook is het resetten van je modem soms nodig(had ik bij de motorola nodig om een 10.63.x.x ip te krijgen(met die motorola heb ik het nog niet aan de praat gekregen wegens tijd gebrek en het verkeerde password))

Succes

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 23:57 schreef Def_P het volgende:
Nou dat met dat release en renew werkt dus ondertussen al een maand of wat niet meer.

De nieuwe procedure:

Je doet je kabel in een andere NIC, je krijgt een heel raar ip adres. 10.63.x.x
Dan ga je naar de site http://aps
En dan moet je inloggen en het hele verhaal doorlopen(ze noemen het Infrastructure Provising Story). Je bindt dan je nieuwe NIC zijn MAC adres aan het MAC adres van je modem. Dit moet werken op terayon, en motorola, maar in werkelijkheid werkt het bijna nooit goed.

Ik heb het bij mij gehad, toen moesten ze eerst nog mijn account activeren(had toen nog maar 3 jaar chello internet), en bij een ander hadden ze gewoon het verkeerde password doorgegeven(heb het zelf gezien, op het opleverpapier van chello stond een password met een letter te weinig).

Er is op de chello site een beschrijving die zou moeten helpen. Maar ik kan deze nu ff niet zo snel vinden.

Bij mij is het na veel gedoe wel gelukt, ze moesten eerst de hele MAC adres history wissen op mijn account. Wat niet scheint te hoeven volgens de helpdesk(maar bij mij wel hielp) is het wel vrij geven van je ip op je oude netwerkkaart. Ook is het resetten van je modem soms nodig(had ik bij de motorola nodig om een 10.63.x.x ip te krijgen(met die motorola heb ik het nog niet aan de praat gekregen wegens tijd gebrek en het verkeerde password))

Succes
he he, eindelijk iemand die er een beetje van af weet ;) ...

Chello werkt nu als volgt:
Als je GEEN Com21 modem hebt, dan maak je gebruik van een DHCP server. Die server geeft jou je ip adres zodat je kan internetten. Op de server van chello wordt opgeslagen welk netwerkkaart MAC adres aan jouw modem hangt. Als je ooit een ander netwerkkaartje (met dus een ander MAC adres) wil gaan gebruiken moet je tegenwoordig op 2 dingen letten:
1. Geef het ip-adres eerst vrij op het oude netwerkkaartje. (Anders moet je chello bellen om een zogenaamde ARP-FLUSH te laten uitvoeren, dat is zeg maar het deleten van een regeltje uit een soort logfile op de server)
2. Waarschijnlijk was er een zogenaamde infrastructuur bekend van jouw modem en netwerkkaartje. Zo ja dan krijg je geen ip-adres op je nieuwe netwerkkaartje totdat je chello belt om je infrastructuur te laten verwijderen. (Zie dat maar als een ander soort arp-flush)
Als je geen infrastructuur had of als je dus chello gebeld hebt omdat je geen ip-adres kreeg en ze hebben je oude infrastructuur verwijderd, DAN zul je van de DHCP server een 10.63.x.x ip-adres krijgen. Dat adres is alleen maar bedoeld om je nieuwe infrastructuur aan te maken. Dat die je dan door naar de aps website te gaan. (Da's de enige site die met zo'n 10.63.x.x adres zal openen)
Als je vervolgens die aps website doorloopen hebt, dan heb je dat 10.63.x.x adres niet meer nodig en moet je die gaan vrijgeven (door een release en een renew te geven). En hulde! Er zal een normaal ip-adres verschijnen en je kunt internetten.

Natuurlijk zijn er allerlei probleempjes die de kop op zijn gaan steken. Zoals:
Mensen hebben een firewall aanstaan (grote fout, maar da's weer een andere discussie :)) die verkeerd geconfigureerd is en er verschijnt dus geen lease...
Mensen hebben hardwarematige routers/firewalls...ook een grote vergissing maarja..moet je zelf weten..maar de chello dhcp vindt dat niet heel leuk zachtgezegd.
Het kan ook aan de kant van chello misgaan. Dat zijn vaak de vage problemen waar zij ook geen antwoord op hebben omdat de server gewoon up is en de verbinding naar je huis is ook gewoon goed enzo..dus dan zit je ff met de gebakken peren.

Oh en ook een belangrijk puntje is dit: Als je een uitroepteken in je email password hebt, laat die dan weg als je moet inloggen met die gegevens op de aps website, anders lukt het nie!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Op maandag 21 januari 2002 01:42 schreef zanac het volgende:

Als je GEEN Com21 modem hebt, ....
En als je wel een Com21 Hebt??

(Ik heb nu aan m'n Com 21 een freesco router hangen met gewijzigd MAC-adres. Werkt verder prima :D)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 14:26 schreef TMoose het volgende:

[..]

En als je wel een Com21 Hebt??

(Ik heb nu aan m'n Com 21 een freesco router hangen met gewijzigd MAC-adres. Werkt verder prima :D)
Als je wel een com21 hebt hoef je je nergens zorgen over te maken, die kan je gewoon in elke pc pluggen en met de juiste ip instellingen kan je meteen internetten.

I, for one, like Roman numerals

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 21 januari 2002 15:22 schreef Def_P het volgende:

[..]

Als je wel een com21 hebt hoef je je nergens zorgen over te maken, die kan je gewoon in elke pc pluggen en met de juiste ip instellingen kan je meteen internetten.
Amen..

Maar zoals al eerder gezegd is in tientallen van dezelfde draadjes: Sommige delen van Nederland blijkbaar wel, want die doen het keer op keer anders werkt het niet.

Hier omgeving Rotterdam kan ik die modem in elke NIC prakken die ik wil en ik heb meteen weer internet, dus ik heb het nooit zo begrepen wrom ze ipconfig /release deden ensow. Maar nogmaals: waarschijnlijk ligt het per regio/modem anders. Ik heb COM21 modem..
Pagina: 1