Voeding uitgerookt, svp advies

Pagina: 1
Acties:

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
Hoi iedereen!

Gister is mijn computer met een wolk electronicastank (lekker penetrant luchtje) overleden. Volgens mij is de voeding (230W, Athlon 550 Classic, GeForce) overleden. Ik kan wel tijdelijk ergens een voedinkje lenen, maar toch paar vraagjes:

- Heeft de voeding ook het moederbord beschadigd?
- Ik ben op zoek naar een stille voeding, Enermax heeft er een paar, maar zijn er betere, en kan ik dit ding zo op mijn mobo aansluiten?

Groetjes, Asing

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Op vrijdag 18 januari 2002 11:53 schreef asing het volgende:
- Heeft de voeding ook het moederbord beschadigd?
Nee, als je voeding doorbrand heeft dat volgens mij niet veel te maken met het moederbord, anders was er ook wel rook van je mobo afgekomen :7

Je kan volgens mij zonder al te veel angst een andere voeding teste op je mobo.

en geen groetjes meer doen, wij tweakers/GoT'ers doen elkaar permanent de groeten (staat in de FAQ)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Ligt er helemaal aan wat er gebeurd is...

had je stroom dip, of zat je te werken/spelen en plotst kwam die indiaan met zijn deken een verhaaltje vertellen?

Als je een stroomdip hebt gehad, waarbij de PC is uitgegaan en daarna weer aansprong, heb je grote kans op rest ook schade...
als je enkel een wolk zag en er gebeurd nu niets meer...

voeding enkel begeven (99%)

Kan nooit kwaad om ergens te laten doormeten (rest van je PC)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik had hem aangezet.... Toen gaan afwassen (ja dat moet ik nog steeds zelf doen :( )

Toen ik terugkwam was mijn PC uit. Ik heb hem ook niet het startup beepje horen geven. Dus hij is waarschijnlijk direct gegaan.

Maar wat is nu de stilste voeding?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

die enermaxen zijn stil maar je kan denk ik het beste gewoon de spec`s bekijken bij de verschillende fadriekanten

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:00 schreef asing het volgende:
Ik had hem aangezet.... Toen gaan afwassen (ja dat moet ik nog steeds zelf doen :( )

Toen ik terugkwam was mijn PC uit. Ik heb hem ook niet het startup beepje horen geven. Dus hij is waarschijnlijk direct gegaan.

Maar wat is nu de stilste voeding?
Dan denk ik (ik ben nooit zo zeker) dat je alleen een voeding nodig hebt..

Zalman 300Watt is stil en goed getest. (draadjes wel erg lang, dus proppen als je een kleine behuizing hebt)
Silent-pc (bijvoorbeeld bij Informatique) 300Watt, voordeliger dan de rest en blijkbaar net zo goed (als je geen rare dingen ermee doet (OC))
EnerMax, diverse typen, vaak toch nog net iets te lawaaierig, maar wel stabiel
Pagina: 1