Checking NVRAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik op een MSI K7T 266 Pro2 op het moment dat de geheugencount moet plaatsvinden en doet dan verder niets.

Het geheugen is getest in een andere machine en het bord komt net uit de doos. De cpu staat nog op 1150 MHz, maar is een Athlon XP 1800+. De BIOS kom ik echter niet in.

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
hm, ff jumpertje terug plaatsen opdat ie de default instellingen van de bios terug plaatst, dan nog eens ff kijken.
Ik weet het, klinkt wat raar gezien je mobo vers uit de doos komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de jumper al omgezet gehad, maar het helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als ie net nieuw is dan ga je toch gewoon ff naar de winkel terug en leg je probleem uit mischien kunnen ze hem daar gewoon ff testen mag toch geen probleem wezen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja, hij zit al in het systeem en als ik het zo opgelost krijg is toch mooi meegenomen lijkt me. Het systeem kwam net IETS verder, nl. update OK en vervolgens weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sja vervelend idd als ie verder komt kan je mischien ff de bios naar laatste versie flashen anders zou ik toch echt ff terug kan nooit kwaad lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 18 januari 2002 12:14 schreef PaCKo het volgende:
Ik heb de jumper al omgezet gehad, maar het helpt niet.
Reset gedaan met stekker uit voeding? Anders batterijtje er effe uit. Anders uit zetten en insert ingedrukt houden als je hem weer aanzet dan wil ie nogal eens de default settings laden en krijgje fi to setup.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zal iig je BIOS moeten (laten) flashen naar minimaal versie 3.3 of 1.7, want anders herkent hij de XP1800+ niet.

Zie ook:

http://www.tweakers.net/meuktracker/1439

en

http://www.tweakers.net/meuktracker/1521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. De CD-RW en DVD waren niet goed gejumpered en een stroomkabel was niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

|:( |:( |:( |:(

Maar gelukkig dus vrij eenvoudig opgelost.

;)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1