Toon posts:

Dual mainboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn bestaande 19" server te upgraden naar een dual processor mainbord, heeft iemand voor mijn tips en suggesties welke mainboard ik het beste kan gaan gebruiken, hoeft echt niet de aller nieuwste te wezen. Intell of AMD maakt me niet zoveel uit gaat me eigenlijk om de beste performance en kwalitiet voor een redelijke prijs. Mocht je nog een leuke hebben liggen die je wilt verkopen dan hou ik me uitraad aanbevolen. (8>

Verwijderd

De DX34 reeks van AOpen kan ik je van harte aanbevelen. Nog nooit zo'n stabiel dual bord gezien!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 12:48
neem een dual setup met 2 x P3, dit kan een flame uitlokken, maar in een server kan je denk ik beter geen warme amd hebben zitten. laat staan 2.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net heeft momenteel twee dual Athlon MP servers draaien (een dual MP 1,2GHz op een Tyan Tiger MP en een dual MP 1600+ op een Tyan Thunder K7). Vorige maand hebben we er eentje geupgrade van dual PIII-1000 naar dual MP 1600+ en dat scheelde erg veel in performance.

Eén dual Athlon was eerst niet stabiel omdat de temperatuur in onze kast erg hoog was en omdat er sprake was van slechte koeling in de 2U kast (door de hoge heatsink konde ventilator nauwelijks lucht aanzuigen omdat-ie bijna tegen de bovenkan van de kast zat). Dat is iets waar je op moet letten als je een dual Athlon in een 2U kast stopt. Dat is gefixt en sindsdien draait-ie stabiel (zo'n 25 dagen uptime totdat ze gereset werden ivm kernel upgrade).

Verwijderd

inderdaad en dan met 2x een pentium 3 1.33Ghz of de 1.4 als die al uit is zie volgende tekst uit hardware.info:

Pentium III voor servers haalt nu 1,4 GHz

Geplaatst door Robert van Weersch - Bron: Intel - 9-1-2002 8:36

Gisteren heeft Intel een Pentium III processor op 1.4 GHz aangekondigd. Deze processor heeft 512 kB L2 cache en is geproduceerd volgens het 0.13 micron procédé. Fabrikanten als Compaq, Dell, Fujitsu-Siemens, Hewlett Packard, IBM en NEC introducerem dit kwartaal systemen met deze processor.
De stuksprijs van de processor is $315 (EUR 353) bij afname van 1000 stuks.

Tevens maakte Intel van de gelegenheid gebruik om tegelijk enkele nieuwe server-componenten te introduceren: Server Board SDS2, Server Board SAI2 en Server Chassis SC5100 welke uitstekend samen moeten werken met eerder genoemde processor.

Het dual-cpu SDS2-bord heeft dual-channel Ultra160 SCSI, 3 onafhankelijke PCI-bussen (waarvan 2 op 64 bits bij 66 MHz, wat 4 van zulke slots oplevert), dual Intel 10/100 NIC's, en kan maximaal 6 GB 2-way interleaved ECC SDRAM bevatten. LAN-based remote management via geïntegreerd Intel Server Management is ook standaard.

Het SAI2-bord biedt dual-CPU support, dubbele onafhankeleijk PCI bussen (waarvan 1 op 64 bits bij 66 MHz, wat 2 van zulke slots oplevert), dual ATA/100, 1 Intel 10/100 NIC en maximaal 4GB ECC SDRAM.

Het Server Chassis 5100 ondersteunt tot 10 hot swap SCSI drives tot maximaal 730GB, is te krijgen in rack- en kastvorm en is bedoeld voor de SDS2 en SAI2.

:9~

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik denk dat prijs/performance verhouding zich het best uit bij óf een pIII dual moeederbord, of een tiger mp(x) dual amd, om voor beide partijen maar een kandidaat naar voren te schuiven.

de amd's hebben zoals bekend is natuurlijk wel een goede performance, en de tiger mp is op dual amd één van de goedkopere varianten natuurlijk.

de pentium III dual systemen zijn ook snel, prijs durf ik niet veel over te zeggen omdat ik daar niet bekend mee ben,
weet niet in hoeverre de nieuwste pIII processoren in dual opstellingen ondersteund worden, maar ze zijn bijna even snel als hun grotere broer (PIV) echter kom je wel in de knoop met de schaalbaarheid natuurlijk, gezien de levensdagen van de pIII geteld zijn.

En qua warmte ontwikkeling: ach. niet te sappel over maken, 19"server kasten voorzien over het algemeen ruim voldoende in koeling, en waarschijnlijk verdwijnt ie toch in een patch kast, dus veel herrie maakt dan ook weinig uit.
Het mag worden gezegd dat warmte geen struikelblok/belemmering mag zijn om een keus te maken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Athlon MP's zijn goedkoper dan de Tualatins met 512KB cache (zo'n 100 euro verschil met een PIII op gelijke kloksnelheid). Bovendien kun je zo'n MP al tot 1,6GHz krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goedkope optie lijkt me de ECS D6VXAT (€89) icm 2xPIII (gewoon CuMine). Maar idd, qua prijs/kwaliteit TigerMP + 2xMP

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1