Ik wil een scherm als volgt maken:
(Optie1 en Optie2 zijn radiobuttons)
Nu heb ik nog twee andere panels gemaakt, laten we zeggen Panel1 en Panel2, waarop knoppen enzo staat. Nu wil ik dus als je op Optie1 klikt, dat je Panel1 te zien krijg, en als je op Optie2 klikt, Panel2 te zien krijgt.
Nu probeerde ik de volgende code uit:
actionPerformed voor Optie1:
actionPerformed voor Optie2:
Dit werkt op een of andere manier voor geen meter. De actionPerformed methodes worden wel uitgevoerd, daar heb ik op getest. Ik heb ook wat lopen rommelen met validate(), maar dat haalt weinig uit. Ook getRootPane().add ipv .add werruktnie
... Iemand
.... ik ben hopeloos.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ + (0) Optie1 (0) Optie2 + +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ + + + + + HoofdPanel + + (Borderlayout) + + + +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
(Optie1 en Optie2 zijn radiobuttons)
Nu heb ik nog twee andere panels gemaakt, laten we zeggen Panel1 en Panel2, waarop knoppen enzo staat. Nu wil ik dus als je op Optie1 klikt, dat je Panel1 te zien krijg, en als je op Optie2 klikt, Panel2 te zien krijgt.
Nu probeerde ik de volgende code uit:
actionPerformed voor Optie1:
code:
1
2
3
4
| {
hoofdPanel.removeAll();
hoofdPanel.add(panel1);
} |
actionPerformed voor Optie2:
code:
1
2
3
4
| {
hoofdPanel.removeAll();
hoofdPanel.add(panel2);
} |
Dit werkt op een of andere manier voor geen meter. De actionPerformed methodes worden wel uitgevoerd, daar heb ik op getest. Ik heb ook wat lopen rommelen met validate(), maar dat haalt weinig uit. Ook getRootPane().add ipv .add werruktnie