[dnet] Remote-buffers vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
OK. Ik heb hier 8 pc's staan die niet het internet op kunnen. Tot voor kort liet ik elke pc log-files schrijven op een shared dir van mijn eigen werkstation en zo kon ik zien wanneer de rc5 en/of ogr buffer-in leeg was. Dan ging ik met mijn flop even wat nieuwe buffertjes importen en nam ik de buffer-outjes mee naar een pc met internet en flushen maar.

Maar nu doe ik het anders alleen niet met het gewenste resultaat. Ik heb nu in dezelfde share als waar de logfiles geschreven worden een buffer-in.rc5 en een buffer-in.ogr gezet. Als al die pc'tjes nu daar fetchen en flushen hoef ik maar voor één PC te zorgen. Toch?
Ik gebruik voor de remote pc's de volgende ini
[parameters]
id=rc5@aintitcoolmail.com

[buffers]
checkpoint-filename=check
alternate-buffer-directory=//barry/share

[misc]
project-priority=RC5,OGR,DES=0,CSC=0

[triggers]
restart-on-config-file-change=yes

[logging]
log-file=//barry/share/roy.log
log-file-type=fifo

[rc5]
fetch-workunit-threshold=1000
randomprefix=238

[networking]
disabled=yes

[ogr]
fetch-workunit-threshold=20
Nou gaan er alleen 2 dingen niet goed.
1. Als de pc (roy) klaar is met rc5 gaat ie ogr doen. Ik wil dat ze alleen ogr doen als er geen rc5 meer in de remote buffer (van barry) zit. Kan dit?
2. Ik wil het liefste dat ze rc5 per 1000 flushen (als ze op zijn), maar OGR bij completering van een stub. Kan dit?

Een beetje lang verhaal, maar laat de guru's maar spreken :*

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
hmz optie 2 kan volgens mij niet, want het staat allemaal in dezelfde ini file.

meer durf ik niet te zeggen want veel zinnigs zal er niet uitkomen.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Niemand ;(

Ik weet dat de meeste mensen met een zooi pc's een perproxy gebruiken, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Dus nogmaals.... iemand?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Voor het gemak noem ik de pc die je bevoorraad met de flop en waar de andere hun werk vandaan moeten halen, de server en de ander de clients.
De client flushen en fetchen niet, Het gaat gewoon net als dat je 1 pc hebt met 1 buffer, hij pakt een paketje graast, en zet dat paketje in de outbuffer als hij hem klaar heeft en pakt weer en nieuwe. Nu gaat het precies zo alleen pakt hij geen paketje uit zijn eigen buffer maar uit de buffer van de server.

Hoop dat dit wat opheldering geeft.

Verder wil je dat de clients 1000 rc doen en daarna een org stubje? Volgens mij kan dat niet maar daar weet ik verder niets meer van, doe al zo'n tijd geen rc5 meer en heb nooit org gedaan. Dus over instellingen dat je ze allebei op 1 pc wilt draaien zou ik niet weten.

...

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Dat begrijp ik wel. Ik gebruikte fetchen en flushen ook meer als term dat ze dus de blokjes 'wegsturen' naar de server. Ik weet wel hoe het werkt.

Probleem is dat de client switcht van rc5 naar ogr als zijn lokale buffer leeg is (die van 1000), maar hij mag pas switchen als de buffer op de server leeg is.
En bij ogr zou die het liefst na het finishen van 1 stub moeten checken of er op de server al rc5 klaar ligt....

Verwijderd

Volgens mij kun je niet meer dan 500 }:O pakketjes binnen halen. Ik probeer ook iedere keer op mijn pc meer dan 500 binnen te trekken, (dat is 17 uur) maar hij blijft steken op de 500. |:( Als iemand mij ken vertellen hoe ik dit ken oplossen, GRAAG!!!!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Stop de client even en run dan deze batch, zelf uit te breiden tot veel meer units.

fetch.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10